19 °C Budapest
Young woman are preparing a package for delivery to clients. Online clothing store

Folytatódik a kínai webshopok akcióháborúja: ki nyeri az Alibaba és a többiek csatáját?

2024. május 13. 14:13

Ezen a héten kiemelt figyelemmel követik az Alibaba és a JD.com kínai e-kereskedelmi óriások negyedéves eredményeit, amelyek a világ második legnagyobb gazdaságának fogyasztói hangulatának fontos indikátorai, miközben mindkét vállalat szembesül a növekvő versennyel és a fogyasztói költekezés változásaival.

Ezen a héten az Alibaba és a JD.com, két vezető kínai e-kereskedelmi vállalat negyedéves eredményeit kísérik figyelemmel az elemzők. Ezek a cégek fontos mutatói Kína fogyasztói hangulatának, amely a világ második legnagyobb gazdaságában kulcsfontosságú. Az Alibaba és a JD.com együttvéve a piac mintegy 69%-át birtokolják, ami a DBS szerint jelentős részesedést képvisel.

Az elmúlt időszakban mindkét vállalat szembesült az olcsóbb platformok, mint például a Pinduoduo és a Douyin által jelentett növekvő versennyel. A COVID-19 járvány utáni óvatos költekezési magatartás, valamint a gazdasági növekedés lassulása és az ingatlanszektor problémái miatt a kínai fogyasztók egyre inkább az árengedményeket és olcsóbb vásárlási lehetőségeket részesítik előnyben. Ez arra kényszerítette az Alibabát és a JD.comot, hogy alkalmazkodjanak ehhez a trendhez, ami viszont alacsonyabb árréseket eredményezhet - írta meg a Reuters.

A prémium termékek értékesítésére összpontosító stratégia mellett - mint például az Apple iPhone-ok, az Estee Lauder bőrápoló termékei vagy a Tiffany & Co ékszerek - mindkét cégnek meg kell védenie piaci pozícióját az olcsóbb termékek széles választékának kínálásával is. Cathy Lai, az S&P Global elemzője szerint ezek a politikák valószínűleg tovább lassítják majd a bevételnövekedést és csökkentik a haszonkulcsokat.

Mind az Alibaba, mind pedig a JD.com egyre inkább belépnek az eddig elsősorban Pinduoduo által uralt márka nélküli áruk piacára. Az Alibaba Taobao és Tmall csoportja hangsúlyozta proaktív befektetéseit termékkínálatba, versenyképes árképzésbe és minőségi szolgáltatásba annak érdekében, hogy minden fogyasztó igényt kielégítsenek. A JD.com nem reagált közvetlenül erre vonatkozóan.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Továbbá tavaly mindkét platform több milliárd jüant fordított arra, hogy rendszeres értékesítési eseményeken kedvezményekkel és kuponnal támogassa vásárlóit. Ez azt mutatja, hogy mindkét vállalat komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy megőrizze piaci részesedését és alkalmazkodjon a fogyasztói igények változásaihoz.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 30. péntek
Janka, Zsanett
22. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 30. 13:27