A dél-koreai adatvédelmi hatóság szerint a kínai DeepSeek mesterségesintelligencia-cég engedély nélkül továbbított felhasználói adatokat és MI-parancsokat más országokba.
A megkérdezett magyar felnőttek 84 százaléka szerint koszos a készpénz, ám mindössze négy emberből egy mossa meg minden alkalommal a kezét, miután pénzhez ért.
A magyar felnőttek harmada nyilatkozott úgy, hogy hajlandó lenne változtatni az életmódján azért, hogy higiénikusabban éljen, megelőzve ezzel a lengyel, cseh, német és horvát válaszadókat - derül ki a MasterCard ma nyilvánosságra hozott kutatásából.
A felmérés a többi vizsgált országban is hasonló eredményt hozott: kiderült, hogy az európaiak kétharmada szerint koszosak a pénzérmék és papírpénzek, így nem higiénikus kézbe venni őket, ám öt európai felnőttből mégis csupán egy mossa meg a kezét, miután pénzhez ért. A kutatás során 12 európai országban 9 000 embert kérdeztek meg, akiknek többsége koszosabbnak tartja a készpénzt, mint a tömegközlekedési járművek kapaszkodóit, ám a megkérdezett európaiak egyelőre nem hagytak fel a készpénzhasználat szokásával.
Egy korábbi vizsgálat, amelyet a MasterCard és az Oxfordi Egyetem végzett 2013-ban kimutatta, hogy egy átlagos európai papírpénzen 26 000 baktérium van, melyek ártalmasak lehetnek az egészségünkre. Noha az újabb, idei kutatás résztvevői tudatában vannak a készpénzhasználat lehetséges egészségügyi kockázatainak, mégis kevesen vannak, akik tesznek valamit ez ellen.
A MasterCard kutatásának további eredményei szerint tízből csaknem négy európai hajlandó lenne változtatni az életmódján a nagyobb higiénia érdekében, és a többségük azt mondta, szívesen térne át a bankkártyás illetve egy érintéses fizetésre ebből a célból. Ami a nagyobb higiénia érdekében történő életmódbeli változtatás kérdését illeti, a magyarok a 12 országot átfogó kutatásban hatodik helyen végeztek: a megkérdezett magyar felnőttek 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hajlandó lenne változtatni az életmódján azért, hogy higiénikusabban éljen, megelőzve ezzel a lengyel, cseh, német és horvát válaszadókat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az utóbbi években számos tudományos kutatás igazolta, hogy a bankjegyek és pénzérmék baktériumokat és más mikrobákat hordoznak. Az emberek többsége tudatában van annak, hogy kockázatos pénzzel érintkezni, ám a gyakorlatban a többség még a legegyszerűbb higiénés szabályokat sem tartja be.
A készpénzhasználat éppolyan fertőzésveszélyes, mint megfogni a vécékilincset, közös tányérból enni nyilvános helyen, vagy megfogni egy mozgólépcső korlátját.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


