Lamine Yamal, a Barcelona sztárja betekintést engedett életébe egy otthonában készült videótúra során - az is kiderült, miért nem lehet barátnője.
A karácsonyi csúcsszezonhoz hasonlítható a sportruházati üzletek forgalma ezekben a hetekben. Az időjárásnak, a szabadtéri sportoknak és a labdarúgó világbajnokságnak köszönhetően látványosan megugrott a vásárlók száma a legtöbb sportboltban - értesült piaci forrásokból a Pénzcentrum.hu. És még csak most jönnek a nyári akciók...
Karácsonykor van olyan jó forgalmuk a sportruházati boltoknak, mint ezekben a hetekben - értesült piaci forrásokból a Pénzcentrum.hu. A budapesti bevásárlóközpontokban található sportboltok forgalma látványosan megugrott, van olyan üzlet, ahol már május végére teljesítették a negyedéves bevételi előirányzatot.
Információink szerint alapvetően három okra vezethető vissza a forgalomnövekedés:
- a nyári időjárás miatt sokan most frissítek fel ruhatárukat: rövidnadrágokat, pólókat vásárolnak
- sokan most vásárolnak felszerelést (például futócipőt) a szabadtéri sportokhoz
- a labdarúgó világbajnoksághoz kapcsolódó termékeket (mezek, focicipők) is egyre többen keresik.
A vevők ráadásul nem sajnálják a pénzt a drága felszerelésekre: a márkás futócipők ára 18 ezer forinttól indul (de sokan akár 45-55 ezer forintot is kiadnak egy-egy profibb cipőért), de hivatalos VB-mezt is alig kapni 20 ezer forint alatt. Hasonlóan drágák a labdák, a márkás focicipők is.
A piac egyik legnagyobb szereplője, a 25 áruházat működtető Hervis arról tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t, hogy egyre keresettebbek a futáshoz és kerékpározással kapcsolatos termékek. Tavaly például 30 százalékkal nőtt a futófelszerelések (futóruházat, futócipők) piaca, 25 százalékkal a kerékpároké és 15 százalékkal a speciális sportruházaté.
Mint azt Kis Judit, a cég marketingvezetője lapunknak elmondta, az elmúlt hetekben a Hervisnél is egyértelmű forgalomnövekedést tapasztaltak - igaz, náluk elsősorban az akciók miatt vásároltak többet. A legnépszerűbb termék a hivatalos VB-labda ezekben a hetekben, de ugyancsak élénk az érdeklődést tapasztaltak a nemzeti pólók (az adott ország neve és zászlaja szerepel rajta) iránt.
Óvatosan, de indulnak a nyári leárazások
Információink szerint más ruházati boltok irigykedve nézik a sportszer-forgalmazókat: egyáltalán nem általános a forgalomnövekedés a ruházati piacon, kimondottan a sportboltok forgalma ugrott meg. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy elindultak a nyári leértékelések. A januári után ez számít az év egyik legnagyobb kiárusítási hullámának, a kampány fokozatosan indul be, egyre több terméket kínálnak egyre nagyobb kedvezménnyel az üzletek. Most leginkább a tavaszi kollekció kiárusítása zajlik, a leértékelések augusztusra érhetik el csúcspontjukat.
Általános jelenség, hogy azok a boltok, amelyek már most 70-80 százalékos árengedményt kínálnak, szinte biztosan felpumpálták az árakat az akció előtti napokban, az így kozmetikázott kedvezmények pedig értelemszerűen sokkal nagyobb vonzerőt jelentek a vásárlók számára. Reálisan az ilyen nagy arányú akciókra csak akkor kerülhetne sor, amikor a készlet jelentős része már elfogyott (például augusztusban).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Úgy tudjuk,
a kereskedők arra készülnek, hogy a nyár végéig elhúzzák a vevőket az
üzletekbe csábító kedvezményes időszakot: a nyári szünet miatt sok
tinédzser vásárol ilyenkor, vannak, akik a nyaralásra vesznek új
ruhákat, sok szülő pedig már most bevásárol a következő tanévhez
szükséges utcai-és sportruházatból. Az sem elhanyagolható tény, hogy
vannak, akik a kánikula elől a légkondicionált bevásárlóközpontokban
keresnek menedéket.
Rutinos online vásárlók már az elmúlt hetekben is találkozhattak egy leértékelési hullámmal. Sok online üzletben már június első napjaiban megjelentek a SALE feliratok a kezdőlapokon, érdemes böngészni az amerikai, európai webshopok kínálatát is.
Fontos tudni: az akciós termékre is van garancia!
Sokszor
találkozhatunk azzal a kereskedői reakcióval, mely szerint akciós
terméket nem váltanak vissza, nem cserélnek. Fontos tudnunk, hogy akciós
termék esetén is ugyanazon jogokkal rendelkezünk, mintha nem leértékelt
terméket vettünk volna. Azaz megilletnek bennünket a szavatossági,
jótállási jogaink, függetlenül az árcsökkenéstől, mely meglehetősen
gyakori karácsony táján. Mindez alól egyetlen kivétel van: ha azért
akciós az áru, mert valamilyen hibája van, és ezt a vásárláskor a
tudomásunkra hozzák, ezen hiba miatt nem reklamálhatunk.
Szintén gyakorta találkozunk azzal a kereskedői módszerrel, melynek értelmében a hibás termék javítása, vagy ugyanolyan árura történő cseréje helyett egy másik, hasonló árucikket ajánlanak fel részünkre, akár plusz ráfordítás nélkül, akár további ráfizetés mellett. Azaz levásárolhatjuk a hibás termék árát, akár egy kapott kupon, vagy bón segítségével. Természetesen elfogadhatjuk ezen felkínált lehetőséget, de nem kötelezhet bennünket a kereskedő a levásárlásra, azt nem vagyunk kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatunk szavatossági, jótállási jogainkhoz.
Azt is tudnunk kell, hogy tartós fogyasztási cikk esetén - melynek körét jogszabály határozza meg, ide tartoznak tipikusan a műszaki, háztartási cikkek többek között -, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül élünk hibás termék miatt csereigénnyel, úgy nem hivatkozhat a kereskedő arra, hogy az esetleges aránytalan többletköltség miatt inkább javítja csere helyett a terméket. Végül, de nem utolsó sorban nagyon fontos: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk az egyes termékekről és lehetőségeinkről. Ha pedig hibásnak minősül az áru, ne féljünk élni lehetőségeinkkel, merjük jogainkat érvényesíteni.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








