Az egész napos ülőmunka súlyos egészségügyi kockázatokat rejthet magában, még akkor is, ha rendszeresen sportolunk.
A karácsonyi csúcsszezonhoz hasonlítható a sportruházati üzletek forgalma ezekben a hetekben. Az időjárásnak, a szabadtéri sportoknak és a labdarúgó világbajnokságnak köszönhetően látványosan megugrott a vásárlók száma a legtöbb sportboltban - értesült piaci forrásokból a Pénzcentrum.hu. És még csak most jönnek a nyári akciók...
Karácsonykor van olyan jó forgalmuk a sportruházati boltoknak, mint ezekben a hetekben - értesült piaci forrásokból a Pénzcentrum.hu. A budapesti bevásárlóközpontokban található sportboltok forgalma látványosan megugrott, van olyan üzlet, ahol már május végére teljesítették a negyedéves bevételi előirányzatot.
Információink szerint alapvetően három okra vezethető vissza a forgalomnövekedés:
- a nyári időjárás miatt sokan most frissítek fel ruhatárukat: rövidnadrágokat, pólókat vásárolnak
- sokan most vásárolnak felszerelést (például futócipőt) a szabadtéri sportokhoz
- a labdarúgó világbajnoksághoz kapcsolódó termékeket (mezek, focicipők) is egyre többen keresik.
A vevők ráadásul nem sajnálják a pénzt a drága felszerelésekre: a márkás futócipők ára 18 ezer forinttól indul (de sokan akár 45-55 ezer forintot is kiadnak egy-egy profibb cipőért), de hivatalos VB-mezt is alig kapni 20 ezer forint alatt. Hasonlóan drágák a labdák, a márkás focicipők is.
A piac egyik legnagyobb szereplője, a 25 áruházat működtető Hervis arról tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t, hogy egyre keresettebbek a futáshoz és kerékpározással kapcsolatos termékek. Tavaly például 30 százalékkal nőtt a futófelszerelések (futóruházat, futócipők) piaca, 25 százalékkal a kerékpároké és 15 százalékkal a speciális sportruházaté.
Mint azt Kis Judit, a cég marketingvezetője lapunknak elmondta, az elmúlt hetekben a Hervisnél is egyértelmű forgalomnövekedést tapasztaltak - igaz, náluk elsősorban az akciók miatt vásároltak többet. A legnépszerűbb termék a hivatalos VB-labda ezekben a hetekben, de ugyancsak élénk az érdeklődést tapasztaltak a nemzeti pólók (az adott ország neve és zászlaja szerepel rajta) iránt.
Óvatosan, de indulnak a nyári leárazások
Információink szerint más ruházati boltok irigykedve nézik a sportszer-forgalmazókat: egyáltalán nem általános a forgalomnövekedés a ruházati piacon, kimondottan a sportboltok forgalma ugrott meg. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy elindultak a nyári leértékelések. A januári után ez számít az év egyik legnagyobb kiárusítási hullámának, a kampány fokozatosan indul be, egyre több terméket kínálnak egyre nagyobb kedvezménnyel az üzletek. Most leginkább a tavaszi kollekció kiárusítása zajlik, a leértékelések augusztusra érhetik el csúcspontjukat.
Általános jelenség, hogy azok a boltok, amelyek már most 70-80 százalékos árengedményt kínálnak, szinte biztosan felpumpálták az árakat az akció előtti napokban, az így kozmetikázott kedvezmények pedig értelemszerűen sokkal nagyobb vonzerőt jelentek a vásárlók számára. Reálisan az ilyen nagy arányú akciókra csak akkor kerülhetne sor, amikor a készlet jelentős része már elfogyott (például augusztusban).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Úgy tudjuk,
a kereskedők arra készülnek, hogy a nyár végéig elhúzzák a vevőket az
üzletekbe csábító kedvezményes időszakot: a nyári szünet miatt sok
tinédzser vásárol ilyenkor, vannak, akik a nyaralásra vesznek új
ruhákat, sok szülő pedig már most bevásárol a következő tanévhez
szükséges utcai-és sportruházatból. Az sem elhanyagolható tény, hogy
vannak, akik a kánikula elől a légkondicionált bevásárlóközpontokban
keresnek menedéket.
Rutinos online vásárlók már az elmúlt hetekben is találkozhattak egy leértékelési hullámmal. Sok online üzletben már június első napjaiban megjelentek a SALE feliratok a kezdőlapokon, érdemes böngészni az amerikai, európai webshopok kínálatát is.
Fontos tudni: az akciós termékre is van garancia!
Sokszor
találkozhatunk azzal a kereskedői reakcióval, mely szerint akciós
terméket nem váltanak vissza, nem cserélnek. Fontos tudnunk, hogy akciós
termék esetén is ugyanazon jogokkal rendelkezünk, mintha nem leértékelt
terméket vettünk volna. Azaz megilletnek bennünket a szavatossági,
jótállási jogaink, függetlenül az árcsökkenéstől, mely meglehetősen
gyakori karácsony táján. Mindez alól egyetlen kivétel van: ha azért
akciós az áru, mert valamilyen hibája van, és ezt a vásárláskor a
tudomásunkra hozzák, ezen hiba miatt nem reklamálhatunk.
Szintén gyakorta találkozunk azzal a kereskedői módszerrel, melynek értelmében a hibás termék javítása, vagy ugyanolyan árura történő cseréje helyett egy másik, hasonló árucikket ajánlanak fel részünkre, akár plusz ráfordítás nélkül, akár további ráfizetés mellett. Azaz levásárolhatjuk a hibás termék árát, akár egy kapott kupon, vagy bón segítségével. Természetesen elfogadhatjuk ezen felkínált lehetőséget, de nem kötelezhet bennünket a kereskedő a levásárlásra, azt nem vagyunk kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatunk szavatossági, jótállási jogainkhoz.
Azt is tudnunk kell, hogy tartós fogyasztási cikk esetén - melynek körét jogszabály határozza meg, ide tartoznak tipikusan a műszaki, háztartási cikkek többek között -, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül élünk hibás termék miatt csereigénnyel, úgy nem hivatkozhat a kereskedő arra, hogy az esetleges aránytalan többletköltség miatt inkább javítja csere helyett a terméket. Végül, de nem utolsó sorban nagyon fontos: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk az egyes termékekről és lehetőségeinkről. Ha pedig hibásnak minősül az áru, ne féljünk élni lehetőségeinkkel, merjük jogainkat érvényesíteni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.