Több Nike-márkaboltot is bezártak Magyarországon, újak jöhetnek helyettük.
Az elmúlt évben a Nike alaposan felülvizsgálta a márkaüzleteit működtető partnereit és a velük kötött együttműködést, és több kiskereskedő szerződését megszüntette. Ennek következtében az érintett kereskedők által üzemeltetett boltok, többek között a Westend és az Árkád bevásárlóközpontokban található üzletek is bezártak.
A márkaboltok kiemelten fontos szerepet játszanak a cég disztribúciós stratégiájában az egész világon, így Magyarországon is: éppen ezért a következő év elejétől kezdve a Nike új partnerekkel, új üzleteket nyit az országban.
Az árakra tett kijelentésekre reagálva: a Nike versenyképes, széles választékot kínál vásárlói számára különböző árkategóriákban, és mindent megtesz azért, hogy a változatos fogyasztói igényeknek - mind a termékek, mind pedig az árak kapcsán- maximálisan megfeleljen.
Az elmúlt hónapokban több Nike-márkabolt is bezárásra kényszerült Magyarországon. Sokatmondó, hogy - információink szerint- az elmúlt évek egyik legnagyobb kiskereskedelmi fejlesztésének számító KÖKI Terminál plázában sem lesz márkaboltja a sportruházati cégnek. Úgy tudjuk, a magyarországi Nike-márkaboltok legtöbbje franchise üzletként működik, azaz egy (magyar) vállalkozás üzemelteti őket.
"Az elmúlt évben a Nike alaposan felülvizsgálta a márkaüzleteket működtető kereskedelmi partnereit, amelynek következtében több üzlet is bezárt. Jelenleg azon dolgozunk, hogy a 2012-es év első hónapjaiban új partnerekkel, új Nike üzleteket nyissunk meg. A vásárlók addig is megtalálják legújabb termékeinket az ország számos pontján, többek között az Intersport, a Hervis, és a Playersroom boltokban, illetve a Spuri futó, és a Football Factor foci szaküzletekben." - mondta el a Pénzcentrum.hu-nak Tóth Attila, a Nike Magyarország Country Managere.
Mi áll a háttérben?
A Pénzcentrum.hu piaci forrásokból úgy értesült, a Nike legnagyobb problémája, hogy termékei drágának számítanak a magyar vásárlók számára, még a legnagyobb konkurensnek számító Adidas-hoz képest is. Ugyanakkor elsősorban presztízsokok miatt az üzletvezetőknek kötelező a prémiumtermékekből is jelentős készletet tartani, még akkor is, ha ezek a legdrágábbak, és ezek iránt a legkisebb a kereslet.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A másik oldalról ugyanakkor sok vevő megelégszik azokkal a -sokszor évekkel ezelőtti kollekcióból származó- termékekkel, amelyeket a nagy sportáruházak - akár a plázákban is- forgalmaznak. Ezek az üzletláncok ugyanis sokszor olyan hatalmas mennyiségben rendelnek, amelyekkel letörik az árakat, így jóval olcsóbban tudnak adni egyes terméket, mint a márkaboltok.
Sportruházatra azért költünk
A sportáruházak ruházati eladása 9,5 százalékkal emelkedett az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest, míg a sportfelszerelések eladása 5,9%-kal erősödött. A trendek egyértelműek, a november-februári időszakban a síruházati, sífelszerelési és egyéb téli sportokhoz köthető sporttermékeket vásároljuk, de március beköszöntével megkezdődik a bicikli-, futó- és túraszezon. Idén márciusban jelentősen megnőtt a görkorcsolyák eladása is - derül ki a Gfk Hungária adataiból.
Ahogy más szegmensben is, a sportpiacon is kiemelt szerepe van a promócióknak. A sportáruházak folyamatos akciói is nagy részben hozzájárulnak a hazai sportpiac növekedéséhez, nincs olyan hónap, hogy ne találkozzunk például "kettőt fizet, hármat vihet" akciókkal.
"A sportfelszerelések és sportruházat piacán a hagyományosan is erős márkák megtartották piacrészüket. A sajátmárkás termékek továbbra is jól fogynak a jó ár-érték arányuknak köszönhetően, és elsősorban a kevésbé neves márkáktól tudtak elhódítani piacrészt" mondta Bécs Lajos, a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia szektorának Key Account menedzsere.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


