Miközben a Decathlon évek óta stabilan nyereséges Magyarországon, addig a Hervisre igencsak rájár a rúd.
Több Nike-márkaboltot is bezártak Magyarországon, újak jöhetnek helyettük.
Az elmúlt évben a Nike alaposan felülvizsgálta a márkaüzleteit működtető partnereit és a velük kötött együttműködést, és több kiskereskedő szerződését megszüntette. Ennek következtében az érintett kereskedők által üzemeltetett boltok, többek között a Westend és az Árkád bevásárlóközpontokban található üzletek is bezártak.
A márkaboltok kiemelten fontos szerepet játszanak a cég disztribúciós stratégiájában az egész világon, így Magyarországon is: éppen ezért a következő év elejétől kezdve a Nike új partnerekkel, új üzleteket nyit az országban.
Az árakra tett kijelentésekre reagálva: a Nike versenyképes, széles választékot kínál vásárlói számára különböző árkategóriákban, és mindent megtesz azért, hogy a változatos fogyasztói igényeknek - mind a termékek, mind pedig az árak kapcsán- maximálisan megfeleljen.
Az elmúlt hónapokban több Nike-márkabolt is bezárásra kényszerült Magyarországon. Sokatmondó, hogy - információink szerint- az elmúlt évek egyik legnagyobb kiskereskedelmi fejlesztésének számító KÖKI Terminál plázában sem lesz márkaboltja a sportruházati cégnek. Úgy tudjuk, a magyarországi Nike-márkaboltok legtöbbje franchise üzletként működik, azaz egy (magyar) vállalkozás üzemelteti őket.
"Az elmúlt évben a Nike alaposan felülvizsgálta a márkaüzleteket működtető kereskedelmi partnereit, amelynek következtében több üzlet is bezárt. Jelenleg azon dolgozunk, hogy a 2012-es év első hónapjaiban új partnerekkel, új Nike üzleteket nyissunk meg. A vásárlók addig is megtalálják legújabb termékeinket az ország számos pontján, többek között az Intersport, a Hervis, és a Playersroom boltokban, illetve a Spuri futó, és a Football Factor foci szaküzletekben." - mondta el a Pénzcentrum.hu-nak Tóth Attila, a Nike Magyarország Country Managere.
Mi áll a háttérben?
A Pénzcentrum.hu piaci forrásokból úgy értesült, a Nike legnagyobb problémája, hogy termékei drágának számítanak a magyar vásárlók számára, még a legnagyobb konkurensnek számító Adidas-hoz képest is. Ugyanakkor elsősorban presztízsokok miatt az üzletvezetőknek kötelező a prémiumtermékekből is jelentős készletet tartani, még akkor is, ha ezek a legdrágábbak, és ezek iránt a legkisebb a kereslet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A másik oldalról ugyanakkor sok vevő megelégszik azokkal a -sokszor évekkel ezelőtti kollekcióból származó- termékekkel, amelyeket a nagy sportáruházak - akár a plázákban is- forgalmaznak. Ezek az üzletláncok ugyanis sokszor olyan hatalmas mennyiségben rendelnek, amelyekkel letörik az árakat, így jóval olcsóbban tudnak adni egyes terméket, mint a márkaboltok.
Sportruházatra azért költünk
A sportáruházak ruházati eladása 9,5 százalékkal emelkedett az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest, míg a sportfelszerelések eladása 5,9%-kal erősödött. A trendek egyértelműek, a november-februári időszakban a síruházati, sífelszerelési és egyéb téli sportokhoz köthető sporttermékeket vásároljuk, de március beköszöntével megkezdődik a bicikli-, futó- és túraszezon. Idén márciusban jelentősen megnőtt a görkorcsolyák eladása is - derül ki a Gfk Hungária adataiból.
Ahogy más szegmensben is, a sportpiacon is kiemelt szerepe van a promócióknak. A sportáruházak folyamatos akciói is nagy részben hozzájárulnak a hazai sportpiac növekedéséhez, nincs olyan hónap, hogy ne találkozzunk például "kettőt fizet, hármat vihet" akciókkal.
"A sportfelszerelések és sportruházat piacán a hagyományosan is erős márkák megtartották piacrészüket. A sajátmárkás termékek továbbra is jól fogynak a jó ár-érték arányuknak köszönhetően, és elsősorban a kevésbé neves márkáktól tudtak elhódítani piacrészt" mondta Bécs Lajos, a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia szektorának Key Account menedzsere.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.