15 °C Budapest

Meglépte a Lidl: ezzel nyár végétől már nem találkozhatnak a vásárlók

2018. április 4. 19:00

A Lidl a környezettudatosság jegyében kiemelt figyelmet fordít a műanyag-felhasználás minimalizálására. Saját márkás termékeik csomagolásáról fokozatosan tűnik el a felesleges műanyag. A sort az energiaitalok csomagolóanyagával kezdik, ami  várhatóan augusztus végétől számolnak fel.

Frissítés - 2018.04.05.: Cikkünk megjelenése után a Lidl Magyarország közölte: "Az Európai Bizottság műanyag stratégiájával összhangban a vállalat újabb határozott célokat fogalmazott meg: 2025-ig legalább 20 százalékkal csökkenti műanyag-felhasználását, a saját márkás termékeik plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja."

A Lidl és Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport Európa-szerte a termékek és termékcsomagolások műanyag-felhasználásának csökkentésére törekszik. A csoport elsődgleges célja, hogy saját márkás termékek - melyek a választék 70 százalékát teszik ki - csomagolásánál egyre kevesebb műanyagra legyen szükség, amit Magyarországon is érzékelnek majd a vásárlók - írja közleményében a Lidl.

A beszállítókkal történő szoros egyettmüködések során a cég fokozatosan vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni.

Magyarországon az energiaitalok egységcsomagolásával indul a változás: a tervek szerint augusztustól a megújult csomagolásnak köszönhetően az italok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként

hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni.

A Lidl mindehez hozzáteszi, hogy más árucsoportok esetében is törekszik a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására. Áruházaikban és logisztikai központjaikban például már most is 90 százalékban újrahasznosítják a keletkezett műanyag és fólianyagot.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 18. vasárnap
Erik, Alexandra
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 18. 16:08