Négyféle, előre kevert koktélt kínál kedvezményes áron az Aldi a nyári szezon kezdetére.
Karácsonyi szezonokat megszégyenítő forgalmat hozott a drogériákban és a szupermarketekben a koronavírus-járvány a Nielsen piackutató cég elemzése szerint. Az év 9. és 11. hete között a drogériák forgalma közel 56 százalékkal, a szupermarketeké és hipermarketeké pedig több mint 34, illetve 33 százalékkal emelkedett.
A cég felmérése szerint a múlt héten éves alapon 11 milliárd forinttal emelkedett az üzletek forgalma, élelmiszerből 45,3, vegyi áruból pedig 62,3 százalékkal többet vásároltak a magyar fogyasztók, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban.
Ez a növekedés annak tudható be, hogy ahogy Magyarországon is egyre súlyosabb kezdett lenni a járványhelyzet, egyre többen igyekeztek egy időre feltölteni a “járványkamrát" - írja az Index. A kereskedelmi forgalom alakulásán szépen látszik, hogy kezdték el a magyar vásárlók egyre inkább komolyan venni a járványt és feltölteni a készleteket.
A Nielsen adatai szerint az év 8. hetében, vagyis február utolsó hetében még teljesen átlagos volt a forgalom, a cég által vizsgált üzletekben, drogáriákban, hiper- és szupermarket láncoknál összesen 39,4 milliárd forintos forgalom volt. A 9. héten, ahogy az olaszországi helyzet egyre inkább kezdett eldurvulni, a forgalom is megugrott, 46 milliárd forint fölé, nagyjából úgy maradt a 10. héten is, amikor az első magyar esetekről megjelentek a hírek, hogy aztán a múlt hétre, a 11.-re 56,9 milliárd forintig ugorjon a vizsgált üzletek forgalma.
A növekedést a cég szerint az okozta, hogy a tranzakciószám nem változott, vagyis ugyanannyit járnak az emberek vásárolni, mint korábban, viszont akkor jóval több dolgot vesznek. Elsősorban persze a tartós élelmiszerek, a fertőtlenítő és tisztító szerek és hasonló, járványra való felkészülésnél logikus termékek forgalma nőtt. Pár esetben kifejezetten extrém módon. A járvány eddigi nyertesének a húskonzervpiac tűnik,
húskonzervből ugyanis a múlt héten 275 százalékkal többet vásároltak az emberek, mint egy évvel korábban.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ez tipikusan egy olyan termék, aminek a forgalma amúgy nem nagy és nem is nagyon változik, most viszont mindenki jónak látta, ha vészhelyzet esetére betáraz löncshúsból. De 200 százalék fölött vagy akörül nőtt a cukor, a levesporok és a száraztészta forgalma, 163 százalékkal több lisztet, 138 százalékkal több rizst, 122 százalékkal több étolajat és 118 százalékkal több tejet vettek a vásárlók, mint 2019 11. hetében.
Az élelmiszerek mellett kiemelten nőtt a mosó- és öblítőszerek forgalma (152%), jóval több gyógyszert vásároltak (132%). És persze lassan a koronavírus-járvány mémjévé változik, hogy az emberek wc papírt halmoznak föl, ilyen papíráruból a Nielsen adatai szerint 148 százalékkal többet vásároltak a múlt héten, mint egy évvel korábban, egy átlagos márciusi héten.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


