A legnagyobb hazai láncok is ráfeküdtek a BlackFriday-re, mi pedig jól megmutatjuk, mit akcióztak le leginkább.
2020. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,9%-kal voltak magasabbak az egy évvel korábbinál - derült ki a KSH mai napon publikált adataiból.
A jelentésszerint az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a szeszes italok, dohányáruk ára emelkedett jelentős mértékben. Februárhoz képest az élelmiszerek ára a megszokottnál nagyobb mértékben emelkedett, amiben a koronavírus-járvány hatásai is szerepet játszhattak. A járműüzemanyagok ára a jelentősen visszaeső olajárak következtében érdemben csökkent egy hónap alatt.
12 hónap alatt, 2019. márciushoz viszonyítva:
- Az élelmiszerek ára 7,6%-kal nőtt, ezen belül a sertéshúsé 27,4, a párizsi, kolbászé 20,8, a szalámi, szárazkolbász és sonkáé 12,2, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 11,9, a cukoré 10,1, a tejé 9,1, a kenyéré 8,4%-kal lett magasabb. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 7,2, ezen belül a dohányáruké 11,3%-kal emelkedett. A szolgáltatásokért 3,8%-kal kellett többet fizetni, ezen belül a lakbér 8,7, a belföldi üdülés ára pedig 8,1%-kal nőtt. A járműüzemanyagok ára 2,1%-kal csökkent.
1 hónap alatt, 2020. februárhoz viszonyítva:
- A fogyasztói árak átlagosan 0,2%-kal emelkedtek. Az élelmiszerek ára a megszokottnál nagyobb mértékben, átlagosan 1,0%-kal nőtt, amiben a koronavírus-járvány okozta megnövekedett kereslet is szerepet játszhatott. Az élelmiszereken belül az étolaj ára 4,9, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 3,5, a cukoré 2,3, a sajté, illetve a tejtermékeké 1,5-1,5, a kenyéré pedig 1,4%-kal lett magasabb. A szeszes italok, dohányárukért 0,9%-kal kellett többet fizetni, ezen belül a dohányáruk 1,2%-kal drágultak. A ruházkodási cikkek ára 0,8, a szolgáltatásoké 0,5%-kal nőtt. A járműüzemanyagok ára a jelentősen visszaeső olajárak hatására 5,3%-kal csökkent, így ez az egy termékkör önmagában 0,4 százalékponttal mérsékelte a fogyasztóiár-index emelkedését.
2020. január-márciusban az előző év azonos időszakához képest:
- A fogyasztói árak átlagosan 4,3%-kal nőttek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.