Az Auchan a hónap folyamán többféle akcióval és nyereményjátékkal készül, hogy a jubileumot együtt ünnepeljék meg a vásárlókkal.
Renegetegen vesznek háztartási, vagy médiaeszközt karácsonyra. Mielőtt azonban valaki nyakába venné valamelyik elektronikai szakáruházat, érdemes jól végiggondolni, családunknak, szeretteinknek mire is van igazából szüksége.
Ahogy közeledünk az év legfontosabb ünnepéhez, hagyományosan megnő a különböző háztartási-, és kommunikációs eszközök forgalma. Mindezt a GfK legfrissebb kutatása is alátámasztja. A felmérés szerint a tartós fogyasztási cikkek értékesítése 2013 harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához viszonyítva 24 százalékkal bővült és elérte a 108 milliárd forintot. Kétszámjegyű növekedést produkált a háztartási kisgépek piaca, miközben a nagyobb családi beruházást igénylő nagygépek iránti kereslet is - ha kisebb arányban is - bővült.
A háztartási kisgépek piaca a harmadik negyedévben mintegy ötödével bővült, azaz 18,3 százalékos növekedést mutat 2012 harmadik negyedévéhez képest. Szinte valamennyi árucsoport hozzájárult a növekedéshez, egyedül a legkisebb kategóriák - olajsütők, kenyérpirítók, ételpárolók - értékesítéséből származó forgalom esett vissza.

2013 harmadik negyedévében a háztartási nagygép szektor 17,5 milliárd forintos forgalmat generált, ami 4,4 százalékos, mérsékelt bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest. Habár a hűtőszekrény értékesítés adta a legnagyobb forgalmat ebben az időszakban, az eladás mégsem tudta felülmúlni az előző év harmadik negyedévét. A hűtőszekrények mellett a páraelszívók és a beépíthető főzőlapok növekedése volt negatív. Ezzel szemben kétszámjegyű növekedést ért el a mosógépek, a mikrohullámú sütők és a szárítógépek kategóriája. A mosógépeken belül valamennyi alkategória nőtt, de a kétszámjegyű növekedés főként az elöltöltős, keskeny kivitelű modelleknek köszönhető. Egyre több A++ és A+++-os mosógépet adnak el, míg az alacsonyabb energia besorolású modellek fokozatosan visszaszorulnak.
A számok tehát magukért beszélnek, főként, hogy az utolsó negyedévben az értékesítési mutatók még a tavalyi számokat is túlszárnyalhatják. Az utolsó negyedév - mint ahogy az a fenti grafikonon is jól látszik - ugyanis hagyományosa a legerősebbnek számít a háztartási, és médiaeszközök piacán. Mielőtt azonban valaki nyakába venné valamelyik elektronikai szakáruházat, érdemes jól végig gondolni, családunknak, szeretteinknek mire is van igazából szüksége. Nem minden készülék érett meg a cserére ugyanis, ami régi.
A tudatos - főként energiatudatos - választáshoz érdemes beszereznünk egy néhányezer forintos energiafogyasztást mérő műszert. Ennek segítségével pontosan lemérhetjük háztartási készülékeink energiafogyasztását, ezáltal könnyen és gyorsan beazonosíthatjuk energiapazarló, cserére érett eszközeinket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Miért hasznos az energiafogyasztást mérő műszer?
- A készülék segítségével megfigyelheti, nyomon követheti elektromos készülékei áramfogyasztását, ezáltal kézben tarthatja energiaköltségeit.
- Gyakran előfordul, hogy a megemelkedett áramköltséget egyetlen elavult, korszerűtlen, energiapazarló háztartási gép fogyasztása okozza. A műszer segítségével könnyen nyomára bukkanhat a felelősnek.
A lemért adatokat természetesen értékelni is kell. Ehhez kapaszkodót nyújthat az ELMÛ-ÉMÁSZ referencia táblázata (lásd fent). Készülékeink mérési eredményei és a referenciaértékek összehasonlításával könnyedén megállapíthatjuk, hogy eszközeink mennyire pazarolják az energiát, vagy épp mennyire lehetünk elégedettek energiafogyasztásukkal.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


