November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Azt, hogy mire és mennyit költenek az emberek, nagyban befolyásolja, hogy milyen érzelmi állapotban vannak éppen. Az eddigi vélekedések azonban megdőlni látszanak, ugyanis egy új kutatás rávilágít arra, hogy azok, akik szomorúak jóval hajlamosabbak túlköltekezni, mint azok, akik majd kicsattanak az örömtől. Ez pedig sok százezres plusz kiadást jelenthet évente.
Ha az ember lehangolt, könnyen érezheti úgy, hogy egy kis vásárlás majd felvidítja. Ezt pedig már egy kutatás is bizonyítja. Legalábbis azt a részét, hogy ha valaki szomorú vagy stresszes, akkor sokkal többet költ, mintha kiegyensúlyozott lenne. Sőt már a puszta unatkozás is elég lehet ahhoz, hogy az ember a pénztárcájához nyúljon.
- állítja egy, 2500 vásárló bevonásával készített brit kutatás.
Az összes érzelemi reakció közül a stressz volt a legköltségesebb. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a stressz érzése 10 százalékkal növelte a túlköltekezés valószínűségét. Ráadásul az unatkozással kombinálva ez összesen 1250 fontjába (mai árfolyamon 420 ezer forint körüli összeg) került a gondterhelt vásárlóknak évente. A kutatás emellett azt is kimutatta, hogy a nők 40 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak szépségápolási termékeket, akkor ha szomorúnak érzik magukat.
Nem meglepő módon a ruhák, a rágcsálnivalók és a gyorsételek voltak a legkedveltebb termékek a búskomorság legyőzésére. Ez a gyógymód azonban nem csak a pénztárcákra, de az egészségre is kártékony.
A kutatás párhuzamot von továbbá a gyors fizetési eszközök és a megnövekedett vásárlások között is. A válaszadók kétharmada ugyanis betéti vagy hitelkártyáját használta az érzelmi alapú vásárlásoknál. Ezek a kártyák ugyanis mindig kéznél vannak, nem kell velük bajlódni, és ami a legfontosabb,
Az életkor szintén meghatározó akkor, amikor az érzelmi állapot vezérelte vásárlásról van szó. Erre bizonyíték, hogy a 24 és 35 év közöttiek voltak messze a leghajlamosabbak arra, hogy érzelmi állapotuktól függően túlköltekezzenek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta el Pip Heywood, a kutatást megrednelő MoneySuperMarket igazgatója.
Mindenkinek megvan tehát az oka arra, hogy megvásároljon egy új ruhát vagy mobilt, esetleg lefoglaljon egy nyaralást a hosszú hétvégére. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy nagy eséllyel valamilyen, néhány órával a beruházás előtti esemény okozhatta azt a hangulatot, ami miatt bekövetkezett a vásárlás.
- véli Dr. David Lewis, a kutatást értékelő Mindlab pszichológusa.
Az első lépés tehát annak érdekében, hogy az emberek tudatában legyenek, hogy mire és miért költenek, az hogy megismerik bizonyos érzelmek milyen hatással vannak vásárlási szokásaikra.
(DailyMail)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.