2 °C Budapest

Ebből az öt termékből mindenképp érdemes hazait választani

2017. augusztus 4. 11:03

Az utóbbi években számos kampány ösztönzi a magyar vásárlókat, hogy hazai termékeket vegyenek a külföldieket helyett. Ezeknek már láthatóan megvan a hatásuk, bár továbbra sem minden termékkategóriában keresik a magyar árucikkeket. Mitől függ, hogy figyelünk-e a származásra, és mennyit vagyunk hajlandóak fizetni a hazai gyártású termékekért?

A vezető éttermek, sztárszakácsok világszerte egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a jó minőségű, helyi alapanyagokra, és ez a tendencia Magyarországon is jellemző. A csúcsgasztronómia szép lassan lecsorog a magyar konyhákba is, ahol szintén egyre fontosabb szerephez jutnak a hazai alapanyagok. A csomagoláson feltüntetett védjegy elősegíti a hazai termékek könnyű és egyértelmű felismerését, de melyek azok, amelyek már egyértelműen legyőzik a külföldi versenytársakat?

Csak a hazai húsok!

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felmérése szerint a magyar vásárlók 82,12 százaléka figyel oda arra, hogy hazai élelmiszereket vásároljon, ebből 56,32 százalék mindig megnézi a származási helyet, míg 25,80 százalék csak bizonyos termékeknél tartja fontosnak. Főleg ezeknél keresik a magyar címkét:

  • húsfélék;
  • tojás;
  • feldolgozott húsipari termékek;
  • tej és tejtermékek;
  • gyümölcsök, zöldségek;

míg a gabonaalapú termékek csak a lista második felében szerepelnek, majd a konzervipari termékek, a szeszes italok, valamint az édességek következnek.

Azt is megvizsgálták, hogy mi motiválja azokat a fogyasztókat, akik ragaszkodnak a hazai eredethez.

A válaszok alapján a gabonaalapú és feldolgozott húsipari termékeknél a magyar munkahelyek megőrzése a cél, de sokan gondolják, hogy a magyar áru jobb ízű és minőségű, mint a külföldi, illetve vannak, akik környezetvédelmi szempontok alapján mérlegelnek.

Egyébként a nők, a 40 év felettiek és a felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkezők értékelik az átlagnál jobban a magyar származású élelmiszeripari termékeket.

Mennyire számítanak az árak?

A kutatás szerint a magyar termékeket vásárlók az árat az utolsó szempontként említik, vagyis sokadrangú kérdés, hogy a hazai élelmiszerek ára kedvezőbb vagy sem. Persze ebben nagy eltérések lehetnek az egyes vásárlók között: valaki inkább az árra, más inkább a minőségre érzékeny, de az utóbbi években van egy széleskörű elmozdulás az ár-érték arány irányába, illetve az akcióknak továbbra is nagyon fontos szerepük van.

Az ár-érték arány előtérbe kerülése a saját márkás termékek népszerűségének fokozatos növekedésén is megfigyelhető

 - derül ki a Nielsen tavalyi felméréséből. Korábban a saját márkás termékek a gazdaságosság - és egyben gyengébb minőség - szinonimái voltak, hiszen ezeket általában olcsóbban lehetett megvásárolni, mint a prémiumnak tekintett gyártói termékeket. Ez ma már egyáltalán nem így van, bár a saját márka ára általában továbbra is kedvezőbb.

JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 899 096 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 55 762 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,82%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 914 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Így magyarosítanak az áruházláncok

Az utóbbi években a legtöbb áruházláncnak szívügyévé vált a saját termékek piaci részesedésének növelése: nemcsak forgalmazzák ezeket, hanem gyártanak, termékfejlesztéssel és marketinggel is foglalkoznak.

Magyar termelőként nagy szó egy áruházlánc beszállítójává válni, de utóbbiaknak is fontosak ezek a kapcsolatok, hiszen szükségük van a megbízható hazai termelőkre

- mondta korábban a Pénzcentrumnak Kovács Oszkár, a Szatmárkert Kft. almafeldolgozó vezetője, amely több nagy lánc, köztük a Lidl Magyarország beszállítója.

A Lidl számára régóta fontosak a magyar gyártók és termékek, 2013 márciusában pedig beszállítói programot is indított. A diszkontlánc hazai boltjaiban azóta már több mint 60 százalékos a magyar termékek aránya, amit a jövőben tovább szeretnének növelni. Augusztus 7-től az áruház polcaira kerülnek a "Hazánk kincsei" márkájú termékek, amelyek kifejezetten magyaros és magyar gyártóktól származó termékeket takarnak: lesz például disznósajt, tokaszalonna, mangalicakolbász, különböző hazai sajt- és tésztafélék.

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.

NEKED AJÁNLJUK
Könnyek, sírás, meghatottság - így reagáltak, akik névre szóló dalt kaptak ajándékba (x)

Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 27. péntek
János
52. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33