A H&M tavalyi, adózás utáni eredmény 33%-os emelkedést mutatott, amely részvényenként 7,21 svéd koronának felel meg.
Karácsony után is megőrülnek a magyarok ezekért a termékekért: ezt keresik most a webshopokban
Vajon a szezonális karácsonyi rohamot milyen vásárlási trendek követik az év elején? Az eMAG ennek járt utána a saját, illetve Marketplace kereskedők kínálatában elérhető termékek forgalmának elemzésével. Valószínűleg az újévi fogadalmakhoz kapcsolódik, hogy az okosórák, fitneszpántok, de a személymérlegek, testápoló eszközök eladásai január első három hetében is csaknem ugyanolyan erősek maradtak, mint december azonos időszakában - derül ki a cég közleményéből.
Az étrendkiegészítőkből több mint harmadával több fogyott az előző hónaphoz képest az eMAG-on, míg az egyebek mellett az arcmaszkokat, lázmérőket magában foglaló orvosi fogyóeszközök kategória rendelésszáma az influenzajárvány felfutásával párhuzamosan, több mint 75 százalékkal ugrott meg az idei év első heteiben.
A forgalmi adatok azt mutatják, hogy a vásárlók a január első hetében legnagyobb számban olyan termékeket rendeltek, amelyeket vélhetően valamilyen karácsonyra kapott eszközzel fognak használni - például fülhallgatót, gyorstöltőt. A legnagyobb eladott darabszámmal rendelkező termékkategóriák ebben az időszakban a következők voltak:
- Mosó- és tisztítószerek
- Mobiltelefon tartozékok
- PC perifériák
- Háztartási kiegészítők
- Tévé és audiokiegészítők
Fürdőszobától a konyháig feltöltik az otthoni készleteket
A fogyasztási cikkek közül január első heteiben a legtöbben nagy kiszerelésű mosogatógép-kapszulát rendeltek, de népszerűek voltak a mosószer-kapszulák és folyékony mosószerek, öblítők is. Ezen kívül az év elejével sokan rendeltek az eMAG-ról például mosogatógépekben használatos sót, kávégép tisztításához szükséges szereket, porszívófiltereket. Egy tipikus vásárló 4-6 ezer forintot költött ilyen termékekre, tízből közel nyolc vásárló a csomagautomatás átvételt preferálta, és közel 80 százalékban Genius logót viselő terméket választott.
A szépségápolási cikkek közül a speciális (például kifejezetten száraz bőrre való) tusfürdőket, szappanokat és bőrápoló krémeket keresték az év első heteiben a vásárlók. A hajápolási termékek közül ugyancsak az egyedi igényeket kiszolgáló (például hajhullás elleni) szereket, speciális samponokat, hajpakolásokat rendelték online az eMAG-tól.
Töltő és Bluetooth-fülhallgató: a legnépszerűbb mobilkiegészítők
Az elektronikai kiegészítők közül a legnagyobb számban mobiltelefonos kellékeket rendeltek januárban az eMAG vásárlói. E kategóriában a top termékek többségében gyorstöltést támogató töltőkábelek és töltőfejek, fülhallgatóadapterek és külső akkumulátorok. Egy tipikus vásárló 3-4 ezer forintot költött mobilkiegészítőkre, és kimagasló, 85 százalék feletti a csomagautomatás átvételi arányuk.
A számítógépes kiegészítők közül leginkább a 64-128 gigabájtos, vagy ennél is nagyobb tárkapacitású pendrive-okat és a gamer egereket keresték a vásárlók. A tévés kiegészítők körében pedig január első heteiben univerzális fali tartókonzolt, valamint különféle utángyártott, főleg Samsung, LG és Philips tévékkel használható távirányítókat rendeltek nagy számban az eMAG vásárlói. A januárban megrendelt tévés kiegészítők között szintén kimagasló, közel 85 százalékos volt a Genius előfizetéses hűségprogram keretében megvásárolható termékek aránya.
Az eMAG és Marketplace partnereinek januári eladási toplistája alapján a legtöbb hazai vásárló a true wireless kivitelű, azaz két különálló, fülbe helyezhető részegységből álló fülhallgatókat keresi: ezek közül a Xiaomi, a JBL gyártmányai, illetve az Apple AirPods 4-ese volt a legnépszerűbb. Egy tipikus eMAG vásárló ebben az időszakban 18-20 ezer forintért vásárolt fülhallgatót, a megvásárolt termékek közül pedig 87 százalék feletti volt a Genius logót viselő termékek aránya.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 170 925 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 138 454 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,68% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 7,00%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,49%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Idén a lakást és a kocsit is sokan rendbe rakhatják
Az év elején valószínűleg sokan határozták el, hogy felújítanak, megjavítanak valamit akár az otthonaikban, akár az autójukban, decemberhez képest ugyanis az építkezéshez kapcsolódó kiegészítők, autófelszerelések és autóalkatrészek eladott darabszáma egyaránt mintegy harmadával nőtt az eMAG-nál január első hetében.
Hogyan muzsikál Magyarországon a visszaváltási rendszer?
Az új visszaváltási rendszer bevezetése Magyarországon 2024 egyik legjelentősebb fenntarthatósági lépése volt, amely gyakorlatilag minden vásárlót érint. Az üveg-, műanyag- és fémdobozos italtermékekre kiterjesztett 50 forintos visszaváltási díj célja, hogy ösztönözze a lakosságot az italos csomagolások visszavitelére és az újrahasznosítás előmozdítására. Az automatizált visszaváltás bevezetésétől kezdve azonban megoszlanak a vélemények: sokak számára gördülékenyen működik, míg mások szerint még bőven van hová fejlődni, sőt sokan vannak azok is, akik egyenesen gyűlölik a rendszert.
A Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös kutatása éppen ezekre a kérdésekre kereste a választ: hogyan látják a rendszer működését a hétköznapi emberek? Mik a legnagyobb kihívások, és mely területeken tapasztalható előrelépés? A kérdőíves kutatás célja, hogy őszinte képet kapjunk a magyar lakosság tapasztalatairól és véleményeiről – függetlenül attól, hogy valaki aktívan használja az új rendszert, esetleg másra bízza a visszaváltási teendőket, vagy éppen elutasítja azt. Éppen ezért fontos, hogy a válaszadó ne akarjon megfeleni senkinek, csak őszintén mondja el a véleményét. A kutatás eredményeiről a Pénzcentrum oldalain fogunk beszámolni. Előre is köszönjük, hogy válaszaival segíti kutatásunkat.
Eladó nélküli kisboltokkal tarolna Magyarországon a Coca-Cola: olyanok, mint egy óriási italautomata
A Coca-Cola is belép a hazai kiskereskedelmi harcba, és boltot nyit, ráadásul eladók nélkül.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Emlékszel rá, hogy mikor frissítetted utoljára az ingatlanod értékét?
Arra keressük a választ, hogy az olvasóink a lakásukat vagy ingatlanukat érinthető káresemények közül mitől tartanak a leginkább és hogyan kezeik a lakásbiztosításukat.
-
Kiderült, mekkora kamatot fizet a Gránit Bank új, kombinált betéti terméke
Az betéti konstrukció január 20-tól érhető el.
-
Lakásbiztosítás: te mikor foglalkoztál vele utoljára?
Sokan nem tudják, hogy a lakásbiztosításuk pontosan milyen fedezetet is nyújt, vagy mi az ingatlanuk aktuális értéke.