Boldog ezeréves kaukázusi nő, aki digitális eszközön nézi a közösségi médiatartalmakat. Gyönyörű fiatal nő digitális táblagépet használ, miközben otthon a kanapén pihen.

Karácsony után is megőrülnek a magyarok ezekért a termékekért: ezt keresik most a webshopokban

2025. január 30. 17:32

Vajon a szezonális karácsonyi rohamot milyen vásárlási trendek követik az év elején? Az eMAG ennek járt utána a saját, illetve Marketplace kereskedők kínálatában elérhető termékek forgalmának elemzésével. Valószínűleg az újévi fogadalmakhoz kapcsolódik, hogy az okosórák, fitneszpántok, de a személymérlegek, testápoló eszközök eladásai január első három hetében is csaknem ugyanolyan erősek maradtak, mint december azonos időszakában - derül ki a cég közleményéből.

Az étrendkiegészítőkből több mint harmadával több fogyott az előző hónaphoz képest az eMAG-on, míg az egyebek mellett az arcmaszkokat, lázmérőket magában foglaló orvosi fogyóeszközök kategória rendelésszáma az influenzajárvány felfutásával párhuzamosan, több mint 75 százalékkal ugrott meg az idei év első heteiben.

A forgalmi adatok azt mutatják, hogy a vásárlók a január első hetében legnagyobb számban olyan termékeket rendeltek, amelyeket vélhetően valamilyen karácsonyra kapott eszközzel fognak használni - például fülhallgatót, gyorstöltőt. A legnagyobb eladott darabszámmal rendelkező termékkategóriák ebben az időszakban a következők voltak:

  • Mosó- és tisztítószerek
  • Mobiltelefon tartozékok
  • PC perifériák
  • Háztartási kiegészítők
  • Tévé és audiokiegészítők

Fürdőszobától a konyháig feltöltik az otthoni készleteket

A fogyasztási cikkek közül január első heteiben a legtöbben nagy kiszerelésű mosogatógép-kapszulát rendeltek, de népszerűek voltak a mosószer-kapszulák és folyékony mosószerek, öblítők is. Ezen kívül az év elejével sokan rendeltek az eMAG-ról például mosogatógépekben használatos sót, kávégép tisztításához szükséges szereket, porszívófiltereket. Egy tipikus vásárló 4-6 ezer forintot költött ilyen termékekre, tízből közel nyolc vásárló a csomagautomatás átvételt preferálta, és közel 80 százalékban Genius logót viselő terméket választott.

A szépségápolási cikkek közül a speciális (például kifejezetten száraz bőrre való) tusfürdőket, szappanokat és bőrápoló krémeket keresték az év első heteiben a vásárlók. A hajápolási termékek közül ugyancsak az egyedi igényeket kiszolgáló (például hajhullás elleni) szereket, speciális samponokat, hajpakolásokat rendelték online az eMAG-tól.

Töltő és Bluetooth-fülhallgató: a legnépszerűbb mobilkiegészítők

Az elektronikai kiegészítők közül a legnagyobb számban mobiltelefonos kellékeket rendeltek januárban az eMAG vásárlói. E kategóriában a top termékek többségében gyorstöltést támogató töltőkábelek és töltőfejek, fülhallgatóadapterek és külső akkumulátorok. Egy tipikus vásárló 3-4 ezer forintot költött mobilkiegészítőkre, és kimagasló, 85 százalék feletti a csomagautomatás átvételi arányuk.

A számítógépes kiegészítők közül leginkább a 64-128 gigabájtos, vagy ennél is nagyobb tárkapacitású pendrive-okat és a gamer egereket keresték a vásárlók. A tévés kiegészítők körében pedig január első heteiben univerzális fali tartókonzolt, valamint különféle utángyártott, főleg Samsung, LG és Philips tévékkel használható távirányítókat rendeltek nagy számban az eMAG vásárlói. A januárban megrendelt tévés kiegészítők között szintén kimagasló, közel 85 százalékos volt a Genius előfizetéses hűségprogram keretében megvásárolható termékek aránya.

Az eMAG és Marketplace partnereinek januári eladási toplistája alapján a legtöbb hazai vásárló a true wireless kivitelű, azaz két különálló, fülbe helyezhető részegységből álló fülhallgatókat keresi: ezek közül a Xiaomi, a JBL gyártmányai, illetve az Apple AirPods 4-ese volt a legnépszerűbb. Egy tipikus eMAG vásárló ebben az időszakban 18-20 ezer forintért vásárolt fülhallgatót, a megvásárolt termékek közül pedig 87 százalék feletti volt a Genius logót viselő termékek aránya.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 170 925 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el,  havi 138 454 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,68% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 7,00%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,49%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Idén a lakást és a kocsit is sokan rendbe rakhatják

Az év elején valószínűleg sokan határozták el, hogy felújítanak, megjavítanak valamit akár az otthonaikban, akár az autójukban, decemberhez képest ugyanis az építkezéshez kapcsolódó kiegészítők, autófelszerelések és autóalkatrészek eladott darabszáma egyaránt mintegy harmadával nőtt az eMAG-nál január első hetében.

 

Hogyan muzsikál Magyarországon a visszaváltási rendszer?

Az új visszaváltási rendszer bevezetése Magyarországon 2024 egyik legjelentősebb fenntarthatósági lépése volt, amely gyakorlatilag minden vásárlót érint. Az üveg-, műanyag- és fémdobozos italtermékekre kiterjesztett 50 forintos visszaváltási díj célja, hogy ösztönözze a lakosságot az italos csomagolások visszavitelére és az újrahasznosítás előmozdítására. Az automatizált visszaváltás bevezetésétől kezdve azonban megoszlanak a vélemények: sokak számára gördülékenyen működik, míg mások szerint még bőven van hová fejlődni, sőt sokan vannak azok is, akik egyenesen gyűlölik a rendszert.

A Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös kutatása éppen ezekre a kérdésekre kereste a választ: hogyan látják a rendszer működését a hétköznapi emberek? Mik a legnagyobb kihívások, és mely területeken tapasztalható előrelépés? A kérdőíves kutatás célja, hogy őszinte képet kapjunk a magyar lakosság tapasztalatairól és véleményeiről – függetlenül attól, hogy valaki aktívan használja az új rendszert, esetleg másra bízza a visszaváltási teendőket, vagy éppen elutasítja azt. Éppen ezért fontos, hogy a válaszadó ne akarjon megfeleni senkinek, csak őszintén mondja el a véleményét. A kutatás eredményeiről a Pénzcentrum oldalain fogunk beszámolni. Előre is köszönjük, hogy válaszaival segíti kutatásunkat.

 

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Könnyek, sírás, meghatottság - így reagáltak, akik névre szóló dalt kaptak ajándékba (x)

Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. január 31. péntek
Marcella
5. hét
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33