27 °C Budapest
A woman looking at a white blouse on display in a clothing store while out shopping for the day.

Brutál növekedés könyvelt el tavaly a divatipari óriás: meg se érzik az inflációt, mi lehet a titkuk?

2025. január 30. 15:01

A H&M-csoport erős pénzügyi eredményekkel zárta a 2024-es évet. A divatlánc nettó árbevétele helyi valutában 1%-kal nőtt, elérve a 234 478 millió svéd koronát - közölte a divatipari cég.

A H&M tavalyi, adózás utáni eredmény 33%-os emelkedést mutatott, amely részvényenként 7,21 svéd koronának felel meg. A cég közleménye szerint az év során a vállalat különös figyelmet fordított a termékfejlesztésre és a fenntarthatóságra.

Főbb pénzügyi mutatók

  • Nettó árbevétel: 234 478 millió svéd korona (+1% helyi valutában)
  • Bruttó nyereség: 125 299 millió svéd korona (+4%)
  • Értékesítési és adminisztratív költségek: 107 915 millió svéd korona (+1% helyi valutában)
  • Üzemi eredmény: 17 306 millió svéd korona (+28%)
  • Adózás utáni eredmény: 11 584 millió svéd korona (+33%)
  • Egy részvényre jutó eredmény: 7,21 svéd korona (+34%)
  • Működési teárbehozatal: 36 745 millió svéd korona (+26%)

A H&M 2024-ben komoly lépéseket tett a fenntarthatóság terén: a vállalat 3. hatókörű üvegházhatású gázkibocsátása 23%-kal csökkent a 2019-es bázisévhez képest. A cég továbbra is nagy hangsúlyt fektet a fenntartható anyaghasználatra és az ellátási lánc optimalizálására. Emellett a vállalat elindította az H&M Ösztönzési Programot (HIP), amely az alkalmazottakat jutalmazza a cég nyereségnövekedése alapján. A programba összesen 236 millió svéd koronát allokáltak az év során.

Nemzetközi terjeszkedés: H&M üzlet nyílik Brazíliában

A H&M csoport tovább terjeszkedik a nemzetközi piacon: 2025 végén megnyitja első áruházát Brazíliában, São Paulóban. Ez része annak a stratégiának, amely a fejlődő piacok meghódítását tűzte ki célul.

Ügyvezető: "Jó úton haladunk"

Daniel Ervér, a H&M vezérigazgatója szerint a cég egy év vezetés után is határozottan halad előre:

Büszkék vagyunk az elért eredményekre, különösen a termékeink fejlesztésére, a vásárlási élményre és a márkánk erősítésére. Az év során sikerült fokoznunk az online értékesítést, javítottunk a termékprezentáción, és inspirálóbb vásárlási élményt biztosítottunk. Habár még sok munka áll előttünk, van egy világos tervünk a hosszútávú növekedéshez.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

- hangsúlyozta.

A cég kiemelt célja volt a női ruházat fejlesztése, ahol a divattrendekre való gyorsabb reagás és a választék növelése meghozta az eredményt: a teljes árú női ruházat minden csatornán jobban teljesített az év során.

Kilátások 2025-re

A H&M célja a jövőben további innovációk bevezetése, a fenntarthatósági célok további teljesítése, valamint az online és fizikai értékesítési csatornák fejlesztése. Az idei eredmények alapján a cég optimistán tekint a jövőbe, és további növekedésre számít.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 21. szombat
Alajos, Leila
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?