A pünkösdi hosszú hétvégére berobbant a kánikula, sokan már a strandokat és vízpartokat célozzák meg a forróság elől.

Brutál növekedés könyvelt el tavaly a divatipari óriás: meg se érzik az inflációt, mi lehet a titkuk?
A H&M-csoport erős pénzügyi eredményekkel zárta a 2024-es évet. A divatlánc nettó árbevétele helyi valutában 1%-kal nőtt, elérve a 234 478 millió svéd koronát - közölte a divatipari cég.
A H&M tavalyi, adózás utáni eredmény 33%-os emelkedést mutatott, amely részvényenként 7,21 svéd koronának felel meg. A cég közleménye szerint az év során a vállalat különös figyelmet fordított a termékfejlesztésre és a fenntarthatóságra.
Főbb pénzügyi mutatók
- Nettó árbevétel: 234 478 millió svéd korona (+1% helyi valutában)
- Bruttó nyereség: 125 299 millió svéd korona (+4%)
- Értékesítési és adminisztratív költségek: 107 915 millió svéd korona (+1% helyi valutában)
- Üzemi eredmény: 17 306 millió svéd korona (+28%)
- Adózás utáni eredmény: 11 584 millió svéd korona (+33%)
- Egy részvényre jutó eredmény: 7,21 svéd korona (+34%)
- Működési teárbehozatal: 36 745 millió svéd korona (+26%)
A H&M 2024-ben komoly lépéseket tett a fenntarthatóság terén: a vállalat 3. hatókörű üvegházhatású gázkibocsátása 23%-kal csökkent a 2019-es bázisévhez képest. A cég továbbra is nagy hangsúlyt fektet a fenntartható anyaghasználatra és az ellátási lánc optimalizálására. Emellett a vállalat elindította az H&M Ösztönzési Programot (HIP), amely az alkalmazottakat jutalmazza a cég nyereségnövekedése alapján. A programba összesen 236 millió svéd koronát allokáltak az év során.
Nemzetközi terjeszkedés: H&M üzlet nyílik Brazíliában
A H&M csoport tovább terjeszkedik a nemzetközi piacon: 2025 végén megnyitja első áruházát Brazíliában, São Paulóban. Ez része annak a stratégiának, amely a fejlődő piacok meghódítását tűzte ki célul.
Ügyvezető: "Jó úton haladunk"
Daniel Ervér, a H&M vezérigazgatója szerint a cég egy év vezetés után is határozottan halad előre:
Büszkék vagyunk az elért eredményekre, különösen a termékeink fejlesztésére, a vásárlási élményre és a márkánk erősítésére. Az év során sikerült fokoznunk az online értékesítést, javítottunk a termékprezentáción, és inspirálóbb vásárlási élményt biztosítottunk. Habár még sok munka áll előttünk, van egy világos tervünk a hosszútávú növekedéshez.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- hangsúlyozta.
A cég kiemelt célja volt a női ruházat fejlesztése, ahol a divattrendekre való gyorsabb reagás és a választék növelése meghozta az eredményt: a teljes árú női ruházat minden csatornán jobban teljesített az év során.
Kilátások 2025-re
A H&M célja a jövőben további innovációk bevezetése, a fenntarthatósági célok további teljesítése, valamint az online és fizikai értékesítési csatornák fejlesztése. Az idei eredmények alapján a cég optimistán tekint a jövőbe, és további növekedésre számít.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


