Augusztus 2-án a Lidl Magyarország egy meglepetésekkel teli kampány keretében mutatta be legújabb divatikonját.

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.
Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban. Többek között olyan rendszerekről van szó, amelyeket arra terveztek, hogy korlátozzák a korábban, kereskedés alól felfüggesztett, olyan tisztességtelen kereskedők újbóli megjelenését, akikről ismert, hogy a múltban nem megfelelő termékeket értékesítettek. Emellett olyan rendszerekről, amelyek korlátozzák a nem megfelelő áruk újbóli megjelenését.
A vizsgálat meg kívánja állapítani azt is, hogy megalapozottak-e a szolgáltatás függőséget okozó kialakításával kapcsolatos kockázatok, beleértve a játékszerű jutalmazási programokat, melyek negatív következményekkel járhatnak a felhasználó fizikai és mentális jóllétére nézve.
A vizsgálat ellenőrizi kívánja a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály azon kötelezettségeinek való megfelelést is, amelyek ahhoz kapcsolódnak, hogy a Temu milyen módon ajánlja a termékeket a felhasználóknak, illetve, hogy megfelelő hozzáférést biztosít-e a vállalat nyilvánosan hozzáférhető adataihoz.
A Temu felelősséggel tartozik, ha az uniós bizottság gyanúja szerint megerősítést nyer, hogy a hiányosságok a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály megsértését jelentik - tették hozzá.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A jövő oktatásának legfontosabb kérdése: kiválthatja az AI a hagyományos tananyagot?
A Tudományos Diákköri Mozgalom már évtizedek óta szerves része a magyar felsőoktatásnak.
-
Megtakarításból befektetés: avagy hogyan válhatunk befektetővé akár havi 50 ezer forinttal is?
Nyitrai Győzőt, az MBH Befektetési Bank üzlet- és termékfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.


