Októberben az egyik fő piacnak számító Kínában a svájci óraeladások 39 százalékkal, Hongkongban pedig 15 százalékkal voltak alacsonyabbak az egy évvel korábbinál.
A Lidl, Aldi csodafegyverével tarolna le mindent a MediaMarkt: retteghet az Alza, Euronics?
Október 30-án tartott sajtóbeszélgetést a MediaMarkt, amin a Pénzcentrum is részt vett. A beszélgetésen elhangzott többek között, hogy a 2024-es év még inflációs sokkban telt, viszont a második félévtől komoly fellendülés jött a vállalatnál. Nagyon sokan keresnek most kisháztartási gépeket, többek között padlóápolási szerkentyűket, kávéfőzőket, de nagyon megy az e-roller is. A vállalatnak pedig kifejezett fókusza a műszaki piac sajátmárkával való meghódítása is.
"Lezártuk az üzleti évünket szeptemberben. Nagyon kétarcú éven vagyunk túl" – kezdte a sajtóbeszélgetést Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője. A vezető elmondta, a 2024-es év első féléve még inflációs sokkban telt, de májustól, igazából a foci eb-től nagy fellendülés jött. Olyan, amit házon belül már ők is „régen láttak”.
Szilágyi Gábor szerint a második féléves keresletnövekedésnek komoly makrogazdasági tényezői voltak. Ezek közül a legfontosabbak az infláció visszaszorítása, illetve a reálbérek növekedése. Ebben a gazdasági környezetben döntött úgy a vállalat, hogy megújítják az egész online jelenlétüket, új weboldalul lesz, de megújul a mobil applikációjuk, és változtatnak a hirdetési struktúrájukon is – erről beszélt az előadáson Karczub-Lehoczky Fanni, a MediaMarkt marketing igazgatója.
Előre törnek a sajátmárkás termékek a műszaki piacon is
Szilágyi Gábor arról is beszélt, hogy a sajátmárkás termékeknek egyre nagyobb súlya lesz a műszaki piacon is. A témáról bővebben Karczub-Lehoczky Fanni osztott meg egy friss kutatásukat. Amiből az derült ki, hogy a válaszadóik 68 százaléka nyitott lenne kipróbálni sajátmárkás műszaki terméket, de a legtöbbjük igazán akkor, hogyha jó ár-érték arányban van.
A MediaMarktnak egyébként 4 nagy sajátmárkás kategóriája van, legtöbb elem kiegészítőkben van, de forgalmi súlyban a háztartási gépek vannak leginkább. Például konyhai berendezések, úgy mint turmixgép, botmixerek, mikrók, kávéfőzők. „Igazából egy komplett otthont be tudnánk rendezni sajátmárkás műszaki cikkekkel” – nyomatékosított Szilágyi Gábor, aki kiemelte
egyértelműen van ma Magyarországon egy társadalmi réteg, akiknek kiemelten fontos a termékek esetében az ár-érték arány.
Ezt pedig az élelmiszereken túl a MediaMarkt szerint komolyan ki lehet terjeszteni a műszaki cikkek piacára is. Ez igazából a tervük is.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Dübörög a használt-piac, peregnek a mobilok
A MediaMarkt arról is beszélt, hogy náluk is kifejezetten dübörög most a használt mobilok piaca. Sipos-Mohai Réka, a MediaMarkt szolgáltatás menedzsment vezetője elmondta, hogy ezekre a készülékekre (általában Apple, Samsung) 1 év jótállást adnak. A készülékek egyébként 63 féle kritérium mentén bevizsgált termékek.
Black Friday, idén?
A novemberről érdemes tudni, hogy gyakorlatilag felnőtt a december szintjére. Az éves árbevétel kicsivel több mint 20 százaléka ebben a két hónapban realizálódik
- mondta el Szilágyi Gábor. Megtudtuk azt is, hogy az emberek nagy része még mindig keresi ezeket a novemberi akciókat, de egyre inkább kikopik az egynapos, nagy akciózási láz. Az előadásból kiderült az is, hogy a háztartási gépek közül ebben az időszakban a szárítógépek lőnek ki igazi rakétaként. A vezető beszámolt arról is, hogy ebben az időszakban duplázódik az online forgalom súlya.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.