Októberben az egyik fő piacnak számító Kínában a svájci óraeladások 39 százalékkal, Hongkongban pedig 15 százalékkal voltak alacsonyabbak az egy évvel korábbinál.
Továbbra sem könnyű a hazai e-kereskedők helyzete az ország e-piacára begyűrűző olyan külföldi gigacégekkel szemben, mint a Temu vagy épp a frissen érkezett Allegro. Ennek ellenére egy ilyen nehezített pályán, a globális recesszió ellenére is akad Magyarországon, aki képes a stabil növekedésre és világszinten piacképessé vált az elmúlt években - és ehhez még csak nem is kellett több tízmilliárdos árbevétel.
Hónapok óta egyre nehezedő súlya van azoknak a külföldi gigacégeknek, melyek extrém olcsó termékeikkel és mértéktelen reklámmal lopták be magukat a vásárlók szívébe a COVID-ot, majd a háborút követő energiaválságban, bizonytalan gazdasági és inflációs helyzetben. De még az AliExpress, Shein, Wish, Temu és most a legfrissebb szereplő Allegro mellett is akad jó pár agilis magyar e-kereskedő, akik képesek meghatározó konkurenciái lenni nemhogy itthon, hanem világszinten is ezeknek a gigacégeknek.
Ahogyan Európa több pontján, úgy Magyarországon is érezhető volt a lassulás az e-kereskedelemben, így ennek ösztönzésére hozta létre a Growww Digital, a Digitális Kereskedelmi Szövetség és az Ecommerce Hungary a HungarEcomm Stars díjat, kiemelve azokat a cégeket, akik egy ilyen bizonytalan piaci környezetben is képesek voltak a növekedésre. Erre azért is lesz szükség, mert a digitálismarketing-ügynökség szerint míg jelenleg az e-kereskedelem a teljes magyar kereskedelmi forgalom mindössze 10%-át teszi ki, ez az arány tíz év múlva a 20-25%-ot is elérheti. Ilyen környezetben, a külföldi cégek térhódítása mellett szükség lesz olyan magyar szereplőkre, akik világszinten képesek tényezővé válni.
Az Internet Hungary szakmai konferenciájának díjátadóján 47 e-kereskedőt díjaztak, de korántsem csupán az éves árbevétel számított. A gazdasági stabilitás, a digitális kompetencia és a piaci stratégia is döntő fontosságú volt. Három kategóriában, árbevétel szerint csoportosítva külön kiemelték a legsikeresebbeket. A lista alább olvasható:
1–5 milliárd forint árbevételű cégek:
- Greenman Kft. (greenman.hu)
- Nutriversum Kft. (nutriversum.com)
- Suller-Táp Kft. (kutyakajas.hu)
- Webshop Logisztika Kft. (Vágyaim.hu)
- eOptika.hu Kft. (eoptika.hu)
5–10 milliárd forint árbevételű cégek:
- WhiskyNet Kft. (whiskynet.hu)
- Mobilredfox Kft. (mobilfox.com)
- Furbify Hungary Kft. (furbify.hu)
- Zákány Szerszámház Kft. (zakanyszerszamhaz.hu)
- Dockyard Islands Kft. (dockyard.hu)
10 milliárd forint feletti árbevételű cégek:
- Pepita Group Zrt. (pepita.hu)
- BioTech USA Kft. (shop.biotechusa.hu)
- iPon Computer Kft. (ipon.hu)
- Vöröskő Kft. (euronics.hu)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.