November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az Európai Unió Bírósága elmarasztaló döntést hozott a német diszkontlánc árazási gyakorlatával kapcsolatban. A bíróság megállapította, hogy az Aldi megsértette az uniós fogyasztóvédelmi jogot azzal, hogy hamis árengedményeket hirdetett egyesélelmiszerekre, például banánra.
A baden-württembergi fogyasztóvédők által indított perben a bírók kimondták, hogy a kereskedők nem vezethetik félre a vásárlókat azzal, hogy az árcsökkentés bejelentése előtt megemelik az árakat, majd ezt követően hirdetnek kedvezményeket. Az ítélet szerint a százalékos formában történő árcsökkentést a kereskedő által az akciót megelőző legalább 30 napos időszakban alkalmazott legalacsonyabb ár alapján kell meghatározni - számolt be az Euronews.
Az ügy alapját olyan hirdetések képezték, amelyekben az Aldi 23%-os árcsökkentést hirdetett banánra. A valóságban azonban az apró betűs rész azt mutatta, hogy az ár nem volt alacsonyabb, mint az elmúlt hónap más időszakaiban, ami sérti a brüsszeli árfeltüntetésekre és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra vonatkozó szabályokat.
Cornelia Tausch, az ügyet indító fogyasztói csoport vezetője üdvözölte a döntést, és kijelentette: "Az Aldi trükköt alkalmazott az uniós jog kijátszására." Az vállalat azzal érvelt, hogy a vonatkozó jogszabályok csupán a korábbi árak feltüntetését írják elő, nem pedig a hirdetések megjelenítésének részleteit.
Kutatás az előrehozott szezonális akciókról
Évek óta megfogyelhető trend, hogy egyre korábbra hozzák a kereskedelmi láncok a szezonális ajánlataikat. Így egyre gyakoribb, hogy már szeptember végén megjelennek a boltok polcain a karácsonyi desszertek, a puszedlik, a fahéjas kekszek, egy-egy divatos karácsonyi manó, sőt akár a püspökkenyér is. A bátrabb kerekedők pedig már augusztus végén ledobják a karácsonyi bombát. Te mit gondolsz erről a kereskedelmi gyakorlatról? A Pézcentrum és a Debreceni Egyetem friss kutatásában arra keressük a választ, mit gondolnak a vásárlók arról, hogy enyire siet a kereskedők órája. Kérjük, töltsd ki az alábbi kérdőívet!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.