3 °C Budapest
Beautiful young woman shopping online from home.

Ez lesz a kiskereskedők veszte: szinte senki nem vásárol konkrét márkáktól

2024. augusztus 15. 21:12

A legtöbb fogyasztó a divat- és életmód-vásárlást inkább a több márkát kínáló csatornákon keresztül végzi. Többek között ez derül ki a Roland Berger "Rethink your distribution play" című tanulmányából, amelyhez több mint 1800 fogyasztót kérdeztek meg az Egyesült Államokban, Németországban és Japánban. A fogyasztók 84%-a a többmárkás csatornákat részesíti előnyben mind a termékkel kapcsolatos információgyűjtés, mind a vásárlás során, akár online, akár az üzletben. Ezzel szemben az online és offline közvetlen fogyasztói értékesítés (D2C) kevésbé fontos: a válaszadók alig több mint egyharmada (35%) nyilatkozott úgy, hogy ilyen csatornákon keresztül vásárol.

A preferenciák régiónként eltérőek: a többmárkás csatornákat használó fogyasztók aránya magasabb Németországban (89%), mint az Egyesült Államokban (85%) és Japánban (76%); ugyanakkor a németek jóval többen vásárolnak online (terméktől függően 39-43%), mint az amerikaiak (24-27%). Összességében az eredmények azt mutatják, hogy a vállalatok fontos fogyasztói kapcsolódási pontokat veszítenek el, ha csak vagy főként a saját D2C értékesítési csatornáikra koncentrálnak. Ehelyett inkább egy minden csatornára kiterjedő kínálatra és az egyes csatornákra vonatkozó, a fogyasztói elvárásokhoz igazodó egyedi stratégiára van szükségük.

"Az elmúlt években nagy volt a felhajtás a közvetlen fogyasztói értékesítés körül" - mondja Schannen Frigyes, a Roland Berger partnere. – „Az ok? A többmárkás csatornákon keresztül történő értékesítéssel összehasonlítva a közvetlen értékesítés a vállalatok számára a márka pozicionálása feletti teljes kontroll, az értékes fogyasztói adatokhoz való hozzáférés és a potenciálisan magasabb árrésrészesedés előnyeit kínálja. Tanulmányunk azonban egyértelműen azt mutatja, hogy a fogyasztók inkább a többmárkás csatornákon vásárolnak, és a vásárlásig vezető útjuk is több csatornán keresztül vezet."

Azok 61%-a, akik D2C-csatornán keresztül vásároltak terméket, arról számoltak be, hogy korábban kizárólag vagy kiegészítőleg más online és offline csatornákon keresztül szereztek információkat. Azok, akik többmárkás csatornán vásároltak, az esetek 42%-ában még mindig más csatornákat használtak információgyűjtésre. „Ez azt jelenti, hogy az omnicsatornás interakciók gyakoriak, és azok a vállalatok, amelyek nem minden csatornán vannak jelen, azt kockáztatják, hogy figyelmen kívül hagyják őket" - mondja Schannen.

A német fogyasztók jobban ismerik az internetet, mint az amerikai vásárlók

A fogyasztók mindhárom országban egyértelműen a többmárkás csatornákat részesítik előnyben, de Németországban (89%) magasabb arányban, mint az Egyesült Államokban (85%) és Japánban (76%). Az online vásárlók aránya szintén Németországban a legmagasabb: a német fogyasztók 39%-a használja a többmárkás online csatornákat ruhavásárláskor, 43%-a pedig cipővásárláskor, míg az

Egyesült Államokban csak 27%, illetve 24%. A vállalatoknak ezeket a különbségeket figyelembe kell venniük forgalmazási stratégiájukban. Egy másik tényező a célcsoport életkora: minél fiatalabbak a vásárlók, annál nagyobb a valószínűsége, hogy részt vesznek az omnichannel interakciókban. A 35 év alattiak akár 38 százaléka nyilatkozta, hogy offline többmárkás üzletekben vásárlás előtt más csatornákat is használnak információszerzésre. Az 51 éves és idősebb válaszadók körében ez az arány 21 százalék.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A Roland Berger szakértői két megállapítást emelnek ki a tanulmányban:

  • 1. A közvetlen értékesítés továbbra is fontos szerepet játszik majd a vállalatok általános értékesítési stratégiájában.
  • 2. Csak a többcsatornás forgalmazási megközelítés képes teljes mértékben lefedni a fogyasztói preferenciák teljes komplexitását, optimális fogyasztói élményt nyújtani és kihasználni mind a D2C, mind a többmárkás csatornák erősségeit.

A vállalatoknak ezért először azt kell mérlegelniük, hogy mennyire ismerik jól és értik a fogyasztóikat, majd fel kell mérniük a meglévő értékesítési csatornáik alkalmasságát, és szükség esetén át kell alakítaniuk a forgalmazási stratégiájukat.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?