A nyári vendéglátóhelyek árai tovább emelkedtek: egy étel-ital kombináció 3000-5000 forintba kerül.

Betett a drágulás a hazai boltok slágertermékének: döntöttek a vásárlók, óriási bajban a gyártó
Csökkentette 2024-re vonatkozó értékesítési előrejelzését a Kraft Heinz. Az élelmiszer-óriás arra számít, a megemelkedett árszintek egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a fogyasztói keresletre az év hátralévő részében. Az elmúlt két évben tapasztalt jelentős áremelkedések miatt csökkent az étvágy a kulcsfontosságú észak-amerikai és európai piacokon.
A Kraft Heinz szerdán bejelentette, hogy csökkenti az egész évre vonatkozó organikus értékesítési előrejelzését. Ez a lépés arra utal, hogy a megemelkedett árszintek egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a fogyasztói keresletre az év hátralévő részében - írja a Reuters.
Az olyan nagy élelmiszeripari vállalatok, mint a Kraft Heinz, a Conagra és a General Mills jelenleg komoly kihívásokkal néznek szembe. Az elmúlt két évben tapasztalt jelentős áremelkedések miatt csökkent az étvágy a kulcsfontosságú észak-amerikai és európai piacokon. Különösen az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók körében érzékelhető ez a visszaesés.
A negyedév során a Kraft Heinz teljes volumene 3,4 százalékponttal csökkent, miközben az árak 1,0 százalékponttal emelkedtek. Tavaly ugyanezen időszakban 7 százalékpontos volumencsökkenést regisztráltak, míg az árak akkor 11 százalékponttal nőttek.
A Heinz ketchupgyártó most arra számít, hogy a 2024-es pénzügyi évben az organikus nettó árbevétel stagnálni fog vagy akár 2%-kal is csökkenhet. Az organikus nettó árbevétel azt jelenti, hogy figyelembe veszik az inflációtól megtisztított bevételeket, így pontosabb képet kapunk arról, hogyan teljesít valójában egy vállalat. A Kraft Heinz esetében ez azt jelenti, hogy bár nominálisan nőhetnek az eladások (az infláció miatt), reálértéken nem várható növekedés.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ez komoly figyelmeztetés lehet más élelmiszeripari cégek számára is. Az áremelések hosszú távon nem fenntarthatóak anélkül, hogy ne okoznának keresletcsökkenést. A fogyasztók egy része már most is alternatív megoldásokat keres: olcsóbb márkákat választanak vagy egyszerűen kevesebbet vásárolnak.
A vállalatok többféleképpen reagálhatnak erre a helyzetre: az áremelések helyett inkább költségcsökkentési intézkedésekkel próbálhatják megőrizni profitabilitásukat, vagy új termékek bevezetése vagy meglévők fejlesztése révén próbálhatják meg újra felkelteni a fogyasztói érdeklődést.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


