Akár többszáz forintnyi különbségek is lehetnek a hazai és a lengyel élelmiszerárak között.

Óriási hullámokat keltett Magyarországon a Pénzcentrum hétfői cikke, amelyben arról írtunk: az itthon kapható Fanta üdítőben kevesebb a narancs, mint az Olaszországban kaphatóban. Az ügyben Lázár János hosszas posztot közölt, amelyben a gyártó mellett bizonyos üzletláncokat is összefüggésbe hozott a témával. Az Országos Kereskedelmi Szövetség határozottan visszautasította Lázár János építési és közlekedési miniszter vádjait, amelyek a Coca-Cola termékével kapcsolatosak. A szövetség hangsúlyozza, hogy a hazai élelmiszerjog biztosítja a vásárlók biztonságát és megfelelő tájékoztatását. A kettős minőség kérdése csak alapos vizsgálatok után ítélhető meg, és a kereskedőknek nincs közvetlen befolyásuk a termékek összetételére - írták.
Korábbi cikkünkben részletesen körüljártuk, hogy a narancsos Fanta üdítőital gyümölcstartalma számos európai országban magasabb, mint a Magyarországon forgalmazott termékben. Kedden Lázár János építési és közlekedési miniszter többek között azt írta a Facebookon, az élelmiszerek minőségét szabályozó törvényt szigorítani kell. A posztban a gyártó mellett bizonyos boltláncokat is összefüggésbe hozott a kettős minőséggel.
Lázár posztjára hosszas reakciót küldött az Országos Kereskedelmi Szövetség. A szervezet közleményét alább változtatás nélkül közöljük:
"Az Országos Kereskedelmi Szövetség visszautasítja a Lázár János építési és közlekedési miniszter posztjában megfogalmazott a kereskedőket érintő – egyébként a Coca Cola termékével kapcsolatban felmerült - teljesen megalapozatlan vádakat. Észrevételeinket a témafelvetés természetéből adódóan is kétfelé kell bontanunk.
A hazai „élelmiszerjog” biztosítja, hogy kizárólag biztonságos élelmiszerek kerüljenek a vásárlók kosarába, a fogyasztók megfelelő tájékoztatást kapjanak, és ne vezessék őket félre a forgalmazott élelmiszerek összetételét és jellemzőit illetően. Az élelmiszeripari gyártóknak, feldolgozóknak jogukban áll a termékeik összetételét módosítani, hogy azok megfeleljenek pl. a nemzeti jogszabályoknak, a helyi fogyasztói preferenciáknak vagy a földrajzi és/vagy szezonális elérhetőségből eredő különbségeknek mindaddig, amíg betartják az uniós élelmiszer- és fogyasztóvédelmi jogszabályok valamennyi előírását. A gyártók nem téveszthetik meg a fogyasztót azt állítva, hogy azt azonos márkajelzés alatt előállított élelmiszerek mindenben azonosak más uniós országban forgalomba hozott termékkel, amikor ez nem igaz, mert például összetételükben különbözőek.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Akkor beszélhetünk tehát „kettős minőségről”, ha egy Magyarországon forgalomba hozott élelmiszer és legalább egy másik tagállamban forgalomba hozott élelmiszer bár megegyeznek (azonosak), de összetételük vagy jellemzőik jelentősen eltérnek egymástól és ezeket a jelentős eltéréseket „jogszerű és objektív okok” nem indokolják. Így nem beszélhetünk kettős minőségről, ha a termékek közötti jelentős eltérés jogszerű és objektív okokkal magyarázható, például nálunk a taurin felhasználás különadó alá esik vagy a cukornád felhasználása kiváltható, de amennyiben igazolható, a hazai ízpreferencia is figyelembe vehető. Amennyiben felmerül a „kettős minőség gyanúja”, úgy az csak érintettek bevonásával történő összetett vizsgálatok eredményeként kerülhet megállapításra.
A posztban megnevezett kereskedelmi vállalatok megszólítása teljesen érthetetlen és indokolatlan, hiszen a „kettős minőséggel” kapcsolatban hírbe hozott gyártói márkát a kis alapterületű falusi bolttól kezdve a hipermarketekig az egész országban értékesítik. A forgalmazott termékek minőségével kapcsolatban megfogalmazott általánosítást a Szövetség kellő tisztelettel, de egyúttal határozottan visszautasítja, hiszen az érintett tagvállalatok folyamatosan arra törekednek, hogy a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, a vásárói elvárások figyelembevételével értékesítsék az élelmiszer termékeket a fogyasztók megelégedésére. Egy gyártói márka, mint például a Fanta összetételéről nem a kereskedő dönt, arra egyébként sincs is közvetlen ráhatása."
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


