Akár többszáz forintnyi különbségek is lehetnek a hazai és a lengyel élelmiszerárak között.

Elérte a 10 milliót a visszaváltások száma a napokban a MOHU REpont visszaváltási rendszerében - közölte a vállalat szombaton.
A közleményben emlékeztettek, hogy július 1-jétől csak visszaváltható csomagolásban forgalmazhatják termékeiket az italgyártók, ezért egyre több ilyen palackot, üveget és dobozt találni a boltok polcain. Ennek megfelelően a visszaváltások száma nagyon megnőtt: az utóbbi napokban a félmilliót is meghaladta a visszaváltás naponta, és mostanra több mint 10 millió visszaváltás történt országszerte, ráadásul ez a szám folyamatosan, egyre nagyobb arányban nő - jelezték.
Közölték azt is, hogy január óta lehet találkozni a MOHU REpont automatákkal; minden 400 négyzetméternél nagyobb üzlethelyiségben kötelező, hogy legyen ilyen automata, és minden 200 négyzetméternél nagyobb üzletben ajánlott. Jelenleg 3000 ponton lehet visszaváltani az automatákban és 1000 kis üzlethelyiség csatlakozott a kézi visszaváltási rendszerhez.
Mint írták, a gyártók egy féléves türelmi időt kaptak, július 1-jétől csak visszaváltható italcsomagolásban hozhatják forgalomba a termékeiket, így is még hónapokig megtalálhatóak lesznek a nem visszaváltható palackok, dobozok, üvegek a boltokban, de már egyre több, 50 forintos logóval ellátott itallal találkozhatnak a vásárlók. A szabály nagyon egyszerű: az az egyutas palack, doboz vagy üveg visszaváltható, amelyen megtalálható az 50 forintos logó, és amiért kifizettük az 50 forintos visszaváltási díjat.
A boltoknak is jelezniük kell, hogy melyik a visszaváltható, és melyik a nem visszaváltható csomagolás - tájékoztatott a MOHU. A közlemény szerint a visszaváltást segíti a REpont applikáció, amely be tudja azonosítani, hogy adott palack visszaváltható-e vagy sem, illetve egy térképes keresőn megmutatja, hol van a legközelebbi visszaváltási lehetőség.
A REpont applikáció legfontosabb, és Európában egyedülálló újdonságának azt nevezték, hogy azon keresztül a vásárlók azonnal a saját bankszámlájukra utalhatják a visszaváltási díjat. Eddig mintegy 200 000-en töltötték le az alkalmazást és a visszaváltások egyre nagyobb részében használják azt a vásárlók, de természetesen applikáció nélkül is vissza lehet váltani a palackokat - emelték ki.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az automatákon háromféle lehetőség közül választhatja ki a vásárló, hogy milyen formában kapja vissza az 50 forintos díjat: a boltban levásárolható vócser, saját bankszámlára utalás, jótékonysági célra adományozás. A palackokat, dobozokat, üvegeket ép állapotban és üresen kell behelyezni az automatákba, nem kell azokat kimosni. Azok a kisebb boltok, ahol nem fér el ilyen automata, csatlakozhatnak a kézi visszaváltási rendszerhez, ebben az esetben a boltos veszi vissza a palackot, és az üzletben lehet levásárolni a visszaváltási díjat. Eddig mintegy 1000 kis üzlethelyiség regisztrált erre a lehetőségre, de várhatóan ez a szám is nőni fog, hiszen a boltok kezelési díjat és eszközöket kapnak a MOHU-tól a rendszer működtetéséhez, illetve a vásárlók számára is vonzerőt jelenthet a visszaváltás - közölték.
A cég szerint a nemzetközi tapasztalatok alapján az emberek hamar megszokják a rendszert, a balti államokban például három év alatt sikerült elérni a 90 százalékos visszaváltást. A cél az, hogy eltűnjenek a patakpartokról és az erdőkből a petpalack-halmok, alumínium doboz szemetek, és az italcsomagolásokat minél nagyobb arányban hasznosítsák újra - áll a közleményben.
A Pénzcentrum a Debreceni Egyetemmel közösen végzett kutatást az új DRS rendszer fogyasztói hozzáállásáról. Ennek eredményeit egy összefoglaló cikkben tettük közzé, melyet ide kattintva lehet elolvasni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


