Az idén már több mint 10 millió új ügyfelet szerző, és ezzel az 50 milliós határt átlépő fintech most új termékek és szolgáltatások bevezetésének felgyorsítására...
2,2 milliárd dollárra (1,8 milliárd fontra) nőtt a Revolut bevétele, ami 95%-os növekedést jelent a 2022-es 1,1 milliárd dollárhoz (0,92 milliárd fonthoz) képest - olvasható a cégcsoport frissen közzétett, a 2023-as üzleti évre vonatkozó éves jelentésében. Az adózás előtti eredmény elérte az 545 millió dollárt (438 millió fontot), a nettó haszonkulcs pedig a 19%-ot.
A cégcsoport bevétele 2,2 milliárd dollárra (1,8 milliárd fontra) nőtt, ami 95%-os növekedést jelent a 2022-es 1,1 milliárd dollárhoz (0,92 milliárd fonthoz) képest. A kamatbevétel 621 millió dollárra (500 millió fontra) nőtt a 2022-es 102 millió dollárról (83 millió fontról), az ügyfélbetétek folyamatos növekedése – amely 16,4 milliárd dollárról (13,2 milliárd fontról) 22,6 milliárd dollárra (18,2 milliárd fontra) nőtt –, valamint a treasury funkciók bővülése okán, amit egyben a jegybanki kamatok emelése is támogatott. Ez azt jelenti, hogy a Revolut immár három egymást követő évben lett nyereséges.
Az adózás előtti eredmény 545 millió dollár (438 millió font) volt, a nettó nyereség pedig 428 millió dollárra (344 millió fontra) nőtt a 2022-es 7 millió dollárról (6 millió fontról). Az éves nettó haszonkulcs 19%-os volt, ami tükrözi a Revolut üzleti modelljének alapvető hatékonyságát és skálázhatóságát, a partnerek fajlagos költségének javulását, valamint a magas haszonkulcsú bevételi források folyamatos növekedését.
A Revolut fenntartható növekedésének motorja továbbra is a bevételek diverzifikálása volt: nem volt olyan termékcsoport vagy ország, amely a cég 2023. évi teljes bevételének több mint 30%-át adta volna. Az év során a bank globális ügyfélköre csaknem 12 millióval bővült, amely a legnagyobb éves növekedés a vállalat történetében, elérve ezzel a 38 millió felhasználót 2023-ban.
Az új lakossági ügyfelek 70%-a organikusan vagy egy ismerős ajánlására csatlakozott. A szájról szájra terjedő ajánlásoknak köszönhető növekedést marketing- és értékesítési funkciók egészítették ki, különösen a Revolut Business esetében, amely az év folyamán hónapról-hónapra 20 000 kis- és középvállalkozást köszöntött az ügyfelek körében.
Ez a növekedés konzisztens volt a cégcsoport diverzifikált üzleti modelljének összes bevételi forrását tekintve, és egyre több ügyfél egyre több terméket vett igénybe:
- Bankkártyák és bankközi ügyletek: 605 millió dollár (486 millió font), ez 59%-os növekedés az előző évi 379 millió dollárhoz (306 millió fonthoz) képest;
- Devizaváltás és befektetések: 491 millió dollár (395 millió font), ez 46%-os növekedés az előző évi 334 millió dollárhoz (270 millió fonthoz) képest;
- Előfizetések: 303 millió dollár (244 millió font), ez 53%-os növekedés az előző évi 196 millió dollárhoz (159 millió fonthoz) képest.
Az ügyfélbetétek 16,4 milliárd dollárról (13,2 milliárd fontról) 22,7 milliárd dollárra (18,2 milliárd fontra) nőttek.
A kibővített pénzgazdálkodási lehetőségeknek, a növekvő ügyfélegyenlegeknek, a magasabb jegybanki kamatlábaknak és a hitelportfólió növekedésének köszönhetően a kamatbevétel 621 millió dollárra (500 millió fontra) nőtt a 2022-ben elért 102 millió dollárhoz képest (83 millió fontról).
Az ügyfelek aktivitása felgyorsult, a tranzakciók volumene 58%-kal nőtt, és megközelítette a 870 milliárd dollárt (700 milliárd fontot). A havi tranzakciók száma 2023 decemberében elérte az 590 milliót, ami 73%-os növekedést jelent. Egyre több ügyfél használta a bank szolgáltatásait előfizetéssel: 41%-kal nőtt a fizetős csomagot választó ügyfelek száma.
2024. júniusi adatok szerint Európában a Revolut a legtöbbet letöltött alkalmazás pénzügy kategóriában, és 17 országbanaz első helyen áll. A vállalat új piacokra terjeszkedett, többek között Brazíliával és Új-Zélanddal bővült a portfóliója, ezáltal 38 országban van jelen világszerte.
Európában a banki alapszolgáltatásokra összpontosítva a Revolut megduplázta az újrabefektetések arányát a jövőbeli növekedés – többek között a termékfejlesztés és az új piacokra történő terjeszkedés – érdekében.
300 millió dollárt (241 millió fontot) fordított reklámra és marketingre az organikus növekedés támogatása érdekében. B2B értékesítési csapatát 2023 végére több mint 900 fősre bővítette, hiszen a nagyobb vállalatok igényeit is a lehető legmagasabb módon szeretné kielégíteni. A teljes munkavállalói állomány az előző évhez képest 38%-kal nőtt, így 8152 főre emelkedett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A vállalat új helyi funkciókat is kifejlesztett kulcsfontosságú európai piacokon:
- IBAN-szám: a Revolut immár Franciaországban, Írországban, Spanyolországban és Hollandiában is helyi IBAN-számot biztosít a lakossági ügyfeleinek.
- Hitelezés: a személyi kölcsönöket elérhetővé tette Franciaországban, Németországban és Spanyolországban, a hitelkártyákat pedig Írországban és Spanyolországban.
- Megtakarítások és befektetési alapok: az EGT területén 22 országban indította el a pénzpiaci alapokba történő befektetés lehetőségét, és az indulás óta csaknem 1,9 milliárd dollárra (1,5 milliárd fontra) rúgott az ilyen célú befektetések értéke.
Az ügyfélbázis folyamatosan növekedett: 2024 júniusában a Revolut ügyfeleinek száma világszerte elérte a 45 millió főt, ami azt jelenti, hogy 7 millióval nőtt a cég ügyfélköre az év első 6 hónapjában. A vállalat jó úton halad afelé, hogy a 2024-es pénzügyi év végére az ügyfelek száma meghaladja az 50 milliót.
A vállalat a fentieken túl több terméket és funkciót is piacra dobott: a bank amellett, hogy több piacon is elérhetővé tette a már meglévő termékeit, 2024 első hat hónapjában elindította az alábbiakat:
- Revolut eSIM: az ügyfelek mobiladat-forgalmat vásárolhatnak a banki appban (a szolgáltatás az Egyesült Királyságban és néhány EGT-országban érhető el). A bank ezzel betört a nem pénzügyi szolgáltatások piacára.
- RevPontok: a bank hűségprogramja, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a mindennapi kiadásaik után pontokat kapjanak (az EGT bizonyos országaiban érhető el).
- Revolut Robo-tanácsadó: részben automatizált befektetési eszköz, amely algoritmusokat alkalmazva kezeli a befektetési portfóliókat, így az ügyfelek diverzifikált és egyénre szabott portfóliókba fektethetik a pénzüket úgy, hogy nem kell órákat tölteniük a különböző befektetési információk kutatásával és a portfólió folyamatos monitorozásával (az USA-ban és az EGT-ben egyaránt elérhető).
Új globális központi iroda: a bank bejelentette, hogy globális központi irodáját a londoni Canary Wharf negyedben található YY épületbe költözteti, ami a Revolut nagy-britanniai és globális működésének jövőbeli növekedését szolgálja majd.
A magyarországi adatok
A bank 2023. december 31-én 1,2 millió lakossági ügyféllel rendelkezett Magyarországon. A 2023-as év során a lakossági ügyfélbázis 57%-kal, a vállalati ügyfelek száma pedig 56%-kal emelkedett az előző évhez viszonyítva.
A magyarországi ügyfelek több mint 493 millió angol fontnak megfelelő összeget helyeztek el számláikon a 2023. december 31-i állapot szerint (ez az előző évhez képest 27%-os növekedést jelent 2023-ban). Több mint 85 millió fizikai fizetést és ATM-es készpénzfelvételt hajtottak végre a magyar Revolut-ügyfelek 2023-ban (ez 74%-os növekedés 2022-höz képest).
A tény, hogy ezek több mint 75%-a belföldön történt, azt sugallja, hogy a szolgáltatást mint bankot egyre többen használják a magyar piacon a mindennapos fizetéseik lebonyolítására. 2024 első fél évében a magyarországi lakossági ügyfélbázis 19%-kal nőtt 2023 azonos időszakához képest, és a jelek szerint ez a szám az év során meghaladja majd a 1,5 milliót.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.