Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben csütörtök reggel a szerda kora esti jegyzésekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.
![Szófia, Bulgária - 2018. július 29: Az Apple Pay egy egyszerű és biztonságos nfc fizetési módszer.](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2022/02/1644676690-tCAVin81t_lg.jpg)
2,2 milliárd dollárra (1,8 milliárd fontra) nőtt a Revolut bevétele, ami 95%-os növekedést jelent a 2022-es 1,1 milliárd dollárhoz (0,92 milliárd fonthoz) képest - olvasható a cégcsoport frissen közzétett, a 2023-as üzleti évre vonatkozó éves jelentésében. Az adózás előtti eredmény elérte az 545 millió dollárt (438 millió fontot), a nettó haszonkulcs pedig a 19%-ot.
A cégcsoport bevétele 2,2 milliárd dollárra (1,8 milliárd fontra) nőtt, ami 95%-os növekedést jelent a 2022-es 1,1 milliárd dollárhoz (0,92 milliárd fonthoz) képest. A kamatbevétel 621 millió dollárra (500 millió fontra) nőtt a 2022-es 102 millió dollárról (83 millió fontról), az ügyfélbetétek folyamatos növekedése – amely 16,4 milliárd dollárról (13,2 milliárd fontról) 22,6 milliárd dollárra (18,2 milliárd fontra) nőtt –, valamint a treasury funkciók bővülése okán, amit egyben a jegybanki kamatok emelése is támogatott. Ez azt jelenti, hogy a Revolut immár három egymást követő évben lett nyereséges.
Az adózás előtti eredmény 545 millió dollár (438 millió font) volt, a nettó nyereség pedig 428 millió dollárra (344 millió fontra) nőtt a 2022-es 7 millió dollárról (6 millió fontról). Az éves nettó haszonkulcs 19%-os volt, ami tükrözi a Revolut üzleti modelljének alapvető hatékonyságát és skálázhatóságát, a partnerek fajlagos költségének javulását, valamint a magas haszonkulcsú bevételi források folyamatos növekedését.
A Revolut fenntartható növekedésének motorja továbbra is a bevételek diverzifikálása volt: nem volt olyan termékcsoport vagy ország, amely a cég 2023. évi teljes bevételének több mint 30%-át adta volna. Az év során a bank globális ügyfélköre csaknem 12 millióval bővült, amely a legnagyobb éves növekedés a vállalat történetében, elérve ezzel a 38 millió felhasználót 2023-ban.
Az új lakossági ügyfelek 70%-a organikusan vagy egy ismerős ajánlására csatlakozott. A szájról szájra terjedő ajánlásoknak köszönhető növekedést marketing- és értékesítési funkciók egészítették ki, különösen a Revolut Business esetében, amely az év folyamán hónapról-hónapra 20 000 kis- és középvállalkozást köszöntött az ügyfelek körében.
Ez a növekedés konzisztens volt a cégcsoport diverzifikált üzleti modelljének összes bevételi forrását tekintve, és egyre több ügyfél egyre több terméket vett igénybe:
- Bankkártyák és bankközi ügyletek: 605 millió dollár (486 millió font), ez 59%-os növekedés az előző évi 379 millió dollárhoz (306 millió fonthoz) képest;
- Devizaváltás és befektetések: 491 millió dollár (395 millió font), ez 46%-os növekedés az előző évi 334 millió dollárhoz (270 millió fonthoz) képest;
- Előfizetések: 303 millió dollár (244 millió font), ez 53%-os növekedés az előző évi 196 millió dollárhoz (159 millió fonthoz) képest.
Az ügyfélbetétek 16,4 milliárd dollárról (13,2 milliárd fontról) 22,7 milliárd dollárra (18,2 milliárd fontra) nőttek.
A kibővített pénzgazdálkodási lehetőségeknek, a növekvő ügyfélegyenlegeknek, a magasabb jegybanki kamatlábaknak és a hitelportfólió növekedésének köszönhetően a kamatbevétel 621 millió dollárra (500 millió fontra) nőtt a 2022-ben elért 102 millió dollárhoz képest (83 millió fontról).
Az ügyfelek aktivitása felgyorsult, a tranzakciók volumene 58%-kal nőtt, és megközelítette a 870 milliárd dollárt (700 milliárd fontot). A havi tranzakciók száma 2023 decemberében elérte az 590 milliót, ami 73%-os növekedést jelent. Egyre több ügyfél használta a bank szolgáltatásait előfizetéssel: 41%-kal nőtt a fizetős csomagot választó ügyfelek száma.
2024. júniusi adatok szerint Európában a Revolut a legtöbbet letöltött alkalmazás pénzügy kategóriában, és 17 országbanaz első helyen áll. A vállalat új piacokra terjeszkedett, többek között Brazíliával és Új-Zélanddal bővült a portfóliója, ezáltal 38 országban van jelen világszerte.
Európában a banki alapszolgáltatásokra összpontosítva a Revolut megduplázta az újrabefektetések arányát a jövőbeli növekedés – többek között a termékfejlesztés és az új piacokra történő terjeszkedés – érdekében.
300 millió dollárt (241 millió fontot) fordított reklámra és marketingre az organikus növekedés támogatása érdekében. B2B értékesítési csapatát 2023 végére több mint 900 fősre bővítette, hiszen a nagyobb vállalatok igényeit is a lehető legmagasabb módon szeretné kielégíteni. A teljes munkavállalói állomány az előző évhez képest 38%-kal nőtt, így 8152 főre emelkedett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A vállalat új helyi funkciókat is kifejlesztett kulcsfontosságú európai piacokon:
- IBAN-szám: a Revolut immár Franciaországban, Írországban, Spanyolországban és Hollandiában is helyi IBAN-számot biztosít a lakossági ügyfeleinek.
- Hitelezés: a személyi kölcsönöket elérhetővé tette Franciaországban, Németországban és Spanyolországban, a hitelkártyákat pedig Írországban és Spanyolországban.
- Megtakarítások és befektetési alapok: az EGT területén 22 országban indította el a pénzpiaci alapokba történő befektetés lehetőségét, és az indulás óta csaknem 1,9 milliárd dollárra (1,5 milliárd fontra) rúgott az ilyen célú befektetések értéke.
Az ügyfélbázis folyamatosan növekedett: 2024 júniusában a Revolut ügyfeleinek száma világszerte elérte a 45 millió főt, ami azt jelenti, hogy 7 millióval nőtt a cég ügyfélköre az év első 6 hónapjában. A vállalat jó úton halad afelé, hogy a 2024-es pénzügyi év végére az ügyfelek száma meghaladja az 50 milliót.
A vállalat a fentieken túl több terméket és funkciót is piacra dobott: a bank amellett, hogy több piacon is elérhetővé tette a már meglévő termékeit, 2024 első hat hónapjában elindította az alábbiakat:
- Revolut eSIM: az ügyfelek mobiladat-forgalmat vásárolhatnak a banki appban (a szolgáltatás az Egyesült Királyságban és néhány EGT-országban érhető el). A bank ezzel betört a nem pénzügyi szolgáltatások piacára.
- RevPontok: a bank hűségprogramja, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a mindennapi kiadásaik után pontokat kapjanak (az EGT bizonyos országaiban érhető el).
- Revolut Robo-tanácsadó: részben automatizált befektetési eszköz, amely algoritmusokat alkalmazva kezeli a befektetési portfóliókat, így az ügyfelek diverzifikált és egyénre szabott portfóliókba fektethetik a pénzüket úgy, hogy nem kell órákat tölteniük a különböző befektetési információk kutatásával és a portfólió folyamatos monitorozásával (az USA-ban és az EGT-ben egyaránt elérhető).
Új globális központi iroda: a bank bejelentette, hogy globális központi irodáját a londoni Canary Wharf negyedben található YY épületbe költözteti, ami a Revolut nagy-britanniai és globális működésének jövőbeli növekedését szolgálja majd.
A magyarországi adatok
A bank 2023. december 31-én 1,2 millió lakossági ügyféllel rendelkezett Magyarországon. A 2023-as év során a lakossági ügyfélbázis 57%-kal, a vállalati ügyfelek száma pedig 56%-kal emelkedett az előző évhez viszonyítva.
A magyarországi ügyfelek több mint 493 millió angol fontnak megfelelő összeget helyeztek el számláikon a 2023. december 31-i állapot szerint (ez az előző évhez képest 27%-os növekedést jelent 2023-ban). Több mint 85 millió fizikai fizetést és ATM-es készpénzfelvételt hajtottak végre a magyar Revolut-ügyfelek 2023-ban (ez 74%-os növekedés 2022-höz képest).
A tény, hogy ezek több mint 75%-a belföldön történt, azt sugallja, hogy a szolgáltatást mint bankot egyre többen használják a magyar piacon a mindennapos fizetéseik lebonyolítására. 2024 első fél évében a magyarországi lakossági ügyfélbázis 19%-kal nőtt 2023 azonos időszakához képest, és a jelek szerint ez a szám az év során meghaladja majd a 1,5 milliót.
Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.
Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.
Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.
-
Sok család felteszi most ezt a kérdést: őszig dönteni kell
Mi alapján választanak a családok és a fiatalok az elérhető diákszámla-konstrukciók közül?
-
Van egy jó ötleted? A Brancsközösség már a megvalósításában is segít! (x)
Az első vásárlók megszerzése nem megy mindenkinek könnyen, pedig vannak működő megoldások.
- Bíróság elé állították a felelőtlen anyát
- Forma-1: a Haas-hoz szerződött a Ferrari ifjonca
- Talán meglepő, hol épülhet fel pontosan az új Közlekedési Múzeum
- Katonai kiberfejlesztést kap Ausztrália az Amazontól
- Asszisztensei szerint korlátozott Joe Biden napi munkabírása, ezért szerepelt rosszul a vitán
- Órákkal az Árpád hídi autós tragédia előtt engedte el a rendőrség az ámokfutót
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
Future of Finance 2024
Sustainable World 2024
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2023/10/1697976596-xjaZn01dk_sm.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2023/02/1677479451-N7J63Q4th_sm.jpg)
![](https://www.hellovidek.hu/images/site/articles/lead/2024/07/1719999459-fpAJzMsMs_md.jpg)