Sajtburger ízű fánk? Elsőre bizarrul hangzik, de egy kíváncsi TikTok-felhasználó megkóstolta helyetted!

Már erről is le kell mondania sok magyarnak: annyira félnek a csalóktól, nem vállalják a rizikót
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.
Ma már az adataink képezik az egyik legfontosabb értéket, amellyel az online térben rendelkezünk, ezért elengedhetetlen azok védelme. Legyen szó a személyes adatokról, internetes belépési azonosítónkról vagy a bankkártyaszámunkról: fontos, hogy ezeket biztonságban tudjuk, az adathalászat ugyanis a fénykorát éli. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) tavalyi statisztikái alapján akár egy nagyobb lakás árára, nagyjából 75 millió forintra tehetnek szert naponta az internetes csalások elkövetői az emberek óvatlanságának köszönhetően.
A magyarok többsége (92%) éppen ezért tart tőle, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből. Ennek ellenére közülük 11 százalék nem védekezik különösebben az adathalászattal szemben, mert úgy gondolja, hogy ha el akarják lopni az adatait, ezt úgyis meg tudják tenni, és 15 százalék azoknak az aránya, akik lehetőség szerint inkább el is kerülik az online fizetést, annyira tartanak a csalástól. A legtöbben azonban tesznek hatékony lépéseket a visszaélések elkerülése érdekében, például kétfaktoros azonosítás alkalmazásával (44 százalék) vagy a jelszavaik rendszeres frissítésével (15 százalék).
Az adathalászok ma már rendkívül felkészültek, számos felületen próbálkozhatnak a személyes információk megszerzésével – az emailtől és a közösségi média üzenetektől kezdve, az SMS-eken át, a telefonhívásokig –, ezért mindenhol érdemes körültekintőnek lenni és észben tartani, mi minden adhat okot a gyanúra. A kiberbűnözők által küldött szöveges üzenetek a legegyszerűbben arról ismerhetők fel, hogy a megfogalmazásuk sok helyen magyartalan vagy váratlan, előzmény nélküli az értesítés, amit kapunk.
„Intő jel lehet, ha valamely hivatalos intézmény nevében küldenek fizetéssel kapcsolatos felszólítást és arra ösztönöznek minket, hogy a levélben vagy üzenetben található linkre mindenképpen kattintsunk rá és adjuk meg a fizetési adatainkat vagy változtassuk meg a jelszavunkat – mondta Szabó Gergő, az OTP Mobil Marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A visszajelzések alapján a magyarok 45 százalékában akkor merül fel az adathalászat gondolata, ha fizetési adatok megadását kérik tőlük.
A második leggyanúsabbnak ítélt tartalom az, ha letiltott bankkártyáról tájékoztatják az embereket egy linket is tartalmazó levélben, amelyre kattintva fizetési adatokat kérnek (37 százalék). 6 százalék azt kezeli fenntartásokkal, ha jelszóváltoztatást kérő levelet küldenek neki kattintható hivatkozással.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


