Ötödikek vagyunk hátulról az egy főre jutó GDP-ben az uniós listán, és ha van is pénzünk, akkor se fogyasztunk annyit, mint más EU-s állampolgárok.

Az elmúlt tíz évben több mint 200 millió palack magyar bort értesített a Lidl Magyarország, ennek felét nemzetközi áruházaiban, az éves értékesítési volumen pedig 2014 óta ötszörösére nőtt - közölte a diszkontlánc szerdán. A közlemény szerint az élelmiszer-kiskereskedelmi lánc 2014-ben elindított, a hazai borok külpiacra jutását is támogató beszállítói programja óta több mint 90 milliárd forint bevételhez jutottak a hazai borászatok és pincészetek.
Az áruházlánc tavaly 29 millió palack magyar bort értekesített Magyarországon és a külföldi piacokon, a tíz évvel ezelőtti 6 millió palackhoz képest. A program indításakor hat európai országba jutottak el a magyar borok, tavaly már 17 országban voltak elérhetők.
A hazai családi pincészetek exportlehetőségeit segítő Lidl Wine Expo program szervesen illeszkedik a magyar kormány nemzetstratégiai elképzeléseibe is - közölték. Az elmúlt évtizedben a külföldi áruházakban értekesített, több mint 100 millió palack magyar bor legnépszerűbb fajtái között a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér szerepelt.
Ahogy arról lapunk korábban beszámolt, a magyar borok nagy népszerűségnek örvendenek külföldön, 2023-ban nettó 126 614 tonnányi bort exportált Magyarország. A leginkább a szlovákok, németek és csehek vásárolják a magyar szőlőbirtokok kincseit, itthon pedig a magyar borokon túl német, olasz és francia palackok kerülnek leginkább a polcokra. A magyar bortermelés világszinten sem elhanyagolható. Erről bővebben ebben a cikkben írtunk.

Kivételes akciót robbant a Lidl a héten: ilyen leárazás nem sokszor van, indulhat a roham a boltokba
Beütött a kánikula, az Aldi után most a Lidl akcióz le hűsítő berendezések.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


