Wine degustation

Literszámra veszik most külföldön a minőségi magyar borokat: már nem a Tokaji a favorit?

2024. május 30. 07:48

Az elmúlt tíz évben több mint 200 millió palack magyar bort értesített a Lidl Magyarország, ennek felét nemzetközi áruházaiban, az éves értékesítési volumen pedig 2014 óta ötszörösére nőtt - közölte a diszkontlánc szerdán. A közlemény szerint az élelmiszer-kiskereskedelmi lánc 2014-ben elindított, a hazai borok külpiacra jutását is támogató beszállítói programja óta több mint 90 milliárd forint bevételhez jutottak a hazai borászatok és pincészetek.

Az áruházlánc tavaly 29 millió palack magyar bort értekesített Magyarországon és a külföldi piacokon, a tíz évvel ezelőtti 6 millió palackhoz képest. A program indításakor hat európai országba jutottak el a magyar borok, tavaly már 17 országban voltak elérhetők.

A hazai családi pincészetek exportlehetőségeit segítő Lidl Wine Expo program szervesen illeszkedik a magyar kormány nemzetstratégiai elképzeléseibe is - közölték. Az elmúlt évtizedben a külföldi áruházakban értekesített, több mint 100 millió palack magyar bor legnépszerűbb fajtái között a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér szerepelt.

Ahogy arról lapunk korábban beszámolt, a magyar borok nagy népszerűségnek örvendenek külföldön, 2023-ban nettó 126 614 tonnányi bort exportált Magyarország. A leginkább a szlovákok, németek és csehek vásárolják a magyar szőlőbirtokok kincseit, itthon pedig a magyar borokon túl német, olasz és francia palackok kerülnek leginkább a polcokra. A magyar bortermelés világszinten sem elhanyagolható. Erről bővebben ebben a cikkben írtunk.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 6. péntek
Norbert, Cintia
23. hét
EZT OLVASTAD MÁR?