Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. a Baromfivirsli csirkemellel 280 g termék fogyasztói visszahívását kezdeményezte, mivel a termék tej allergént (sajt) tartalmazhat.

Megőrülnek a magyarok a lakások új sztárjáért: tömegek keresik ezt a terméket, őrület amit tud
Az otthoni robotporszívók piaca az elmúlt években jelentős változásokon ment keresztül, amit az árak ingadozása és a technológiai fejlesztések is jól mutatnak. Az Euronics és a Media Markt szakembereit kérdeztük az aktuális trendekről, akik elmondták, hogy az átlagos eladási árak 100-130 ezer forint között mozognak, és a vásárlók egyre inkább a magasabb árkategóriájú, fejlettebb funkciókkal rendelkező modelleket keresik. Mindemellett az állóporszívók továbbra is nagyon népszerűek, míg a hagyományos porzsákos porszívók iránti kereslet rohamosan csökken.
A magyar otthonokban is egyre nagyobb teret hódítanak a különböző robotikus eszközök, amelyek megkönnyítik a mindennapi házimunkát. Nemrégiben részletesen foglalkoztunk például a robotfűnyírókkal, míg a mostani cikkünkben a robotporszívók piacának alakulását vizsgáljuk meg Magyarországon. Ehhez az Euronics és a Media Markt szakembereit kérdeztük meg, hogyan változtak az árak, melyek a legkeresettebb modellek, és milyen trendek figyelhetők meg a vásárlói szokásokban.
Robotporszívók a magyar háztartásokban
Az Euronics szakemberei elmondták, hogy az elmúlt három évben a robotporszívók eladási ára magas szinten volt, de az utóbbi két évben csökkent az átlagár. Ez annak is köszönhető, hogy egyre több gyártó jelent meg a piacon, és a választék szélesedett. A készülékek funkciói és tudása is sokat változott, ami szintén befolyásolta az árakat. Az idei évben ismét emelkedni kezdett az átlagár, mivel kevesebb alacsony árkategóriás készülék kerül értékesítésre.
Jelenleg a vásárlók átlagosan 120-130 ezer forintot költenek robotporszívókra, és ennyiért már jó minőségű készüléket lehet vásárolni.
A vállalat szerint az alacsonyabb árkategóriájú készülékek gyakran nem teljesítik az elvárt eredményt, így célszerű legalább közép árkategóriában választani. Azt mondják, a csalódás okai leginkább a kevés üzemidő, illetve a gyakran elkopó kis porkefékkel magyarázható. A vásárlói igények persze eltérőek, ezért a kiválasztásnál fontos figyelembe venni a lakóhelyiség méretét, a portartály kapacitását és a takarítás gyakoriságát.
A robotporszívók szívóteljesítménye, üzemideje, valamint az, hogy milyen felületen használják őket (pl. parketta vagy szőnyeg), szintén fontos szempontok. Továbbá érdemes figyelni arra, hogy a készülék beférjen-e a bútorok alá, és hogy van-e háziállat a háztartásban. Az applikációs funkcióval ellátott modellek lehetővé teszik az időzítést és a távoli vezérlést, és egyes modellek vizes feltörlő funkcióval és portartály ürítéssel is rendelkeznek - ezek természetesen mind meglátszanak az árakban is.
Robotporszívót vennék - jó, de milyet?
A Media Markt szakemberei is folyamatosan növekvő keresletről számoltak be, különösen az elmúlt 2-3 évben megjelent távol-keleti márkák jó ár-érték arányú termékei iránt. Az elmúlt években a robotporszívók átlagára 100-110-130 ezer forint között mozgott, és folyamatosan növekedett. A 100 ezer forint feletti készülékek már applikációval irányíthatóak, lézeres és akár LIDAR szenzoros technológiával felszereltek, amelyek megbízhatóan térképezik fel a lakást és előre megtervezett útvonalon végzik el a tisztítást.
A 130 ezer forint körüli készülékek már automata ürítésű tartállyal rendelkeznek, amit havonta egyszer kell tisztítani, és egyre inkább elterjed a feltörlő funkció is. A Media Markt válaszaiban kiemelte, hogy az ár, a wifi/app kapcsolat, a navigációs képességek, a feltörlés/felmosás funkció és az automata tartály ürítés mind fontos szempontok a választásnál. A készülék mérete, különösen a magassága, hogy beférjen az ágy vagy a szekrény alá, valamint az oldalkefe technológia is lényeges.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nagy a verseny a porszívók között
A Media Markt szakértői szerint a teljes piacot tekintve, a hagyományos és robotporszívók értékben fej-fej mellett haladnak, mindkét kategória növekszik, bár az állóporszívók továbbra is nagyon népszerűek, és a növekedés üteme is dinamikusabb. A robotporszívókat jellemzően kényelmi eszközként használják, és nem helyettesítik a hagyományos vagy állóporszívókat - vélekedtek.
Az Euronics megfigyelése szerint az állóporszívók jelenleg a legnépszerűbbek, míg a hagyományos porszívók eladási száma csökkent, különösen a porzsákos változatoké. Sokan nem szeretnek sem költeni új zsákra, sem utána járni, ezért a választás leginkább a zsáknélküli modellekre esik. A robotporszívók eladásai az év utolsó felében mutatnak kiemelkedő számokat, mivel sokan ajándékként is választják őket.
Ugyanakkor a robotporszívók nem mindig számítanak a legjobb megoldásnak minden háztartásban, például ahol sok a vastag szőnyeg vagy magas küszöb van
- hívták fel a figyelmet a vállalat szakértői.
Összegzés
Összességében elmondható tehát, hogy mindkét cég szakemberei egyetértettek abban, hogy az elmúlt években jelentős változások történtek a robotporszívók piacán. Az árak ingadozása, a technológiai fejlesztések és a vásárlói igények átalakulása mind hozzájárultak a piac dinamikus fejlődéséhez. Az Euronics és a Media Markt is kiemelte, hogy a vásárlók egyre inkább a magasabb árkategóriájú, fejlettebb funkciókkal rendelkező modelleket keresik, amelyek nagyobb kényelmet és hatékonyságot kínálnak. Ezzel együtt azonban komoly a verseny, az álló porszívók nagyon mennek, miközben a régebbi, főleg porzsákos porszívók erősen veszítettek vonzerejükből.

Mégse ment ki a divatból a borravaló? Úgy jattolnak a magyarok a futároknak, mintha nem lenne holnap
A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


