A Trump-adminisztráció által bevezetett intézkedések fokozhatják az inflációt és tovább élezhetik a nemzetközi kereskedelmi feszültségeket.

Végre kiderül az igazság a sajátmárkás termékekről: az Aldi, Auchan, Lidl, Penny, Spar, Tesco is érintett
Már nem kizárólag a diszkontláncoknál, hanem a klasszikus hiper- és szupermarketekben is egyre nagyobb teret hódítanak az ún. kereskedelmi márkás termékek. Éppen ezért a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók ezekről sajátmárkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Cikkünk végén töltsd ki a kérdőívet. Köszönjük!
A német diszkontóriások, a Lidl, az Aldi és a Penny ádáz versenyt vívnak a globális terjeszkedésért. Stratégiájuk főként az olcsó, többnyire sajátmárkás termékekre összpontosít. Piaci eredményeiket látva, igencsak jól is működik ez a kiskereskedelmi szemlélet. Olyannyira, hogy a klasszikus kiskereskedelmi hálózatok, mint például a Spar, a Tesco vagy épp az Auchan is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kereskedelmi márkás termékszortimentre a gyártói márkákkal szemben.
De mi is az a saját- avagy kereskedelmi, illetve gyártói márka? Nos, a kereskedelmi márka vagy saját márka kifejezés olyan termékeket vagy szolgáltatásokat jelöl, amelyeket egy adott kereskedelmi lánc a saját neve alatt forgalmaz. A gyártói márka kifejezés ezzel szemben olyan termékekre utalnak, amelyeket a terméket előállító vállalat saját nevével és márkajelzésével forgalmaz a piacon. Sokáig ez utóbbi termékek számítottak a favoritnak, míg a diszkontláncok taktikája le nem tarolta árban, és sok esetben minőségben is a piacot.
Felmérés: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében.
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!

Mégse ment ki a divatból a borravaló? Úgy jattolnak a magyarok a futároknak, mintha nem lenne holnap
A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


