29 °C Budapest
Supermarket, grocery and phone with a black woman shopping for a sale or discount in a convenience store. Legs, walking and food with a female customer in the groceries product aisle of a shop

Végre kiderül az igazság a sajátmárkás termékekről: az Aldi, Auchan, Lidl, Penny, Spar, Tesco is érintett

2024. május 23. 13:45

Már nem kizárólag a diszkontláncoknál, hanem a klasszikus hiper- és szupermarketekben is egyre nagyobb teret hódítanak az ún. kereskedelmi márkás termékek. Éppen ezért a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók ezekről sajátmárkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Cikkünk végén töltsd ki a kérdőívet. Köszönjük!

A német diszkontóriások, a Lidl, az Aldi és a Penny ádáz versenyt vívnak a globális terjeszkedésért. Stratégiájuk főként az olcsó, többnyire sajátmárkás termékekre összpontosít. Piaci eredményeiket látva, igencsak jól is működik ez a kiskereskedelmi szemlélet. Olyannyira, hogy a klasszikus kiskereskedelmi hálózatok, mint például a Spar, a Tesco vagy épp az Auchan is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kereskedelmi márkás termékszortimentre a gyártói márkákkal szemben.

De mi is az a saját- avagy kereskedelmi, illetve gyártói márka? Nos, a kereskedelmi márka vagy saját márka kifejezés olyan termékeket vagy szolgáltatásokat jelöl, amelyeket egy adott kereskedelmi lánc a saját neve alatt forgalmaz. A gyártói márka kifejezés ezzel szemben olyan termékekre utalnak, amelyeket a terméket előállító vállalat saját nevével és márkajelzésével forgalmaz a piacon. Sokáig ez utóbbi termékek számítottak a favoritnak, míg a diszkontláncok taktikája le nem tarolta árban, és sok esetben minőségben is a piacot.

Felmérés: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon

A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében.

A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.

Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 24. kedd
Iván
26. hét
EZT OLVASTAD MÁR?