Shopping cart, close up

Elszólta magát a Tesco-vezér: elképesztő akciókra készülnek a boltok, ezek a termékek lesznek célkeresztben

2024. május 13. 11:15

Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója szerint a fogyasztási cikkeket forgalmazó vállalatok promóciók segítségével tervezik visszanyerni a vásárlókat a saját márkás termékektől, és az elkövetkező 12 hónapban céljuk a volumenük újjáépítése, kihasználva a csökkenő inflációt és az árrésük védelmét.

Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója szerint a fogyasztási cikkeket kínáló vállalatok a következő egy évben promóciók segítségével tervezik visszahódítani a vásárlókat a saját márkás termékektől. Murphy elmagyarázta, hogy az áremelkedések, amelyeket a vállalatok saját árrésük védelme és növekvő költségeik kezelése érdekében hajtottak végre, most lehetőséget adnak számukra arra, hogy árengedményekkel és promóciókkal próbálják meg visszaszerezni piaci részesedésüket.

Mint kiemelte, hogy az elmúlt két év során jelentősen megnőtt a saját márkás termékek népszerűsége, mivel a vásárlók a magasabb megélhetési költségek miatt olcsóbb alternatívák felé fordultak. Azonban most, amikor az infláció csökkenésnek indult, a gyártóknak és márkáknak lehetőségük nyílik arra, hogy újra piaci pozíciókat szerezzenek - írja az express.co.uk.

A Kantar piackutató intézet adatai alapján 2022 februárjában kezdett nőni a szakadék a szupermarketek saját márkás termékei és márkás versenytársaik között. A legnagyobb különbség tavaly márciusban volt tapasztalható, amikor a saját márkás termékek forgalma 15,7%-kal nőtt - kétszer akkora ütemben mint márkás társaiké. Azonban idén januárban először majdnem két év után ismét előnybe kerültek a márkás termékek.

Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztóvédelmi vezetője szerint idén várhatóan nagyobb növekedést fognak elérni a márkák mint saját márkák, ami részben annak köszönhető, hogy több promóciót alkalmaznak. Az előrejelzés szerint ez tendencia még legalább egy évig fennmaradhat, ami lehetőséget biztosít a beszállítóknak arra, hogy visszaszerezzék korábban elvesztett volumenüket.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?

A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 24. kedd
Iván
26. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. június 24. 20:28