November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Elszólta magát a Tesco-vezér: elképesztő akciókra készülnek a boltok, ezek a termékek lesznek célkeresztben
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója szerint a fogyasztási cikkeket forgalmazó vállalatok promóciók segítségével tervezik visszanyerni a vásárlókat a saját márkás termékektől, és az elkövetkező 12 hónapban céljuk a volumenük újjáépítése, kihasználva a csökkenő inflációt és az árrésük védelmét.
Ken Murphy, a Tesco vezérigazgatója szerint a fogyasztási cikkeket kínáló vállalatok a következő egy évben promóciók segítségével tervezik visszahódítani a vásárlókat a saját márkás termékektől. Murphy elmagyarázta, hogy az áremelkedések, amelyeket a vállalatok saját árrésük védelme és növekvő költségeik kezelése érdekében hajtottak végre, most lehetőséget adnak számukra arra, hogy árengedményekkel és promóciókkal próbálják meg visszaszerezni piaci részesedésüket.
Mint kiemelte, hogy az elmúlt két év során jelentősen megnőtt a saját márkás termékek népszerűsége, mivel a vásárlók a magasabb megélhetési költségek miatt olcsóbb alternatívák felé fordultak. Azonban most, amikor az infláció csökkenésnek indult, a gyártóknak és márkáknak lehetőségük nyílik arra, hogy újra piaci pozíciókat szerezzenek - írja az express.co.uk.
A Kantar piackutató intézet adatai alapján 2022 februárjában kezdett nőni a szakadék a szupermarketek saját márkás termékei és márkás versenytársaik között. A legnagyobb különbség tavaly márciusban volt tapasztalható, amikor a saját márkás termékek forgalma 15,7%-kal nőtt - kétszer akkora ütemben mint márkás társaiké. Azonban idén januárban először majdnem két év után ismét előnybe kerültek a márkás termékek.
Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztóvédelmi vezetője szerint idén várhatóan nagyobb növekedést fognak elérni a márkák mint saját márkák, ami részben annak köszönhető, hogy több promóciót alkalmaznak. Az előrejelzés szerint ez tendencia még legalább egy évig fennmaradhat, ami lehetőséget biztosít a beszállítóknak arra, hogy visszaszerezzék korábban elvesztett volumenüket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.