3 °C Budapest
Tapolca, Hungary - August 15, 2011: Tesco supermarket building with logo.  Tesco is a global grocery and general merchandise retailer headquartered in Cheshunt, United Kingdom.

Ezt rengeteg magyar vásárló nem tudja a Tescóról: mindig látják, de fogalmuk sincs, mit jelent

2024. május 8. 19:02

A Tesco szupermarketlánc nevének eredete és jelentése sokak számára meglepetést okozhat - írja a The Mirror. Az elnevezés eredete több mint egy évszázadra nyúlik vissza, az alapító, Jack Cohen és egy teaszállítmány címkéjének ötletes kombinációjához.

A Tesco, az Egyesült Királyságban ikonikus szupermarket lánc, vásárlók millióit vonzza évente. Ennek ellenére sokan csak mostanában kezdik felfedezni a márkanév eredetét és jelentését. A Tesco neve több mint egy évszázados múltra tekint vissza, amely Jack Cohenhez köthető, aki 1919-ben alapította meg az áruházat. Cohen, lengyelországi zsidó bevándorlók gyermekeként, első üzleti tevékenységét London Hackney kerületében kezdte egy bódéból, az első világháború idején szerzett leszerelési pénzt használva tőkének.

A Tesco név 1923-ban született meg, amikor Cohen teaszállítmányt vásárolt Thomas Edward Stockwell-től. A szállító monogramját (TES) és Cohen vezetéknevét kombinálva jött létre a Tesco márka. Az első boltot 1929-ben nyitották meg Észak-Londonban, Edgware-ben, és rövid időn belül a vállalat már 100 üzlettel büszkélkedett. Az első Tesco szupermarket 1958-ban nyílt meg Essexben, ami jelentős mérföldkő volt a vállalat történetében.

Jack Cohen kezdetben nem kedvelte a szupermarket-stílusú vásárlást, de hamarosan felismerte annak előnyeit és fontosságát. Cohen halálát követően is folytatódott a Tesco expanziója; ma már több mint 4000 bolttal rendelkezik az Egyesült Királyságban. A Tesco története nem csupán egy vállalati sikerkrónika; ez egy olyan örökség története is, amely tovább él az alapítóján túl, bizonyítva ezzel a márkanevek mögött rejlő mélyebb jelentéseket és eredeteket - írta a lap.

Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?

A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?