Orbók Ilona, a Cápák között befektetője szedte egy csokorba azon emblematikus történeteket a luxusiparból, amelyek rá inspirálóan hatottak.
Erre számíthat idén nyáron, aki sört venne a boltban: megszólalt a Dreher, a Heineken és a Borsodi is
A hazai söripar intenzíven készül a július 1-jén élesedő, kötelező visszaváltási díjas rendszerre (DRS), amelynek célja az italcsomagolások 90%-os visszagyűjtése, elősegítve ezzel a körforgásos gazdaság megvalósulását a szektorban - írja az Economx.
A hazai söripar intenzív előkészületeket folytat a kötelező visszaváltási díjas termékek rendszerének, ismertebb nevén a DRS-nek a 2024. július 1-jei éles bevezetésére. Az iparági szereplők, köztük a Dreher, a Heineken Hungária és a Borsodi, optimisták a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. által létrehozott és a kereskedőkkel közösen működtetett visszaváltási rendszerrel kapcsolatban. Meggyőződésük szerint ez a rendszer képes lesz elérni az italcsomagolások magas szintű, akár 90 százalékot meghaladó visszagyűjtési arányát, ezzel elősegítve a körforgásos gazdaság megvalósulását az ágazatban.
A DRS türelmi idővel kezdte meg működését 2024 januárjában, ami azt jelenti, hogy 2024. június 30-ig még lehetőség van jelölés nélküli palackok, dobozok és üvegek forgalomba hozatalára. Ahogy azonban közeledik a határidő, úgy növekszik azon csomagolások száma is, amelyek egyértelműen jelzik a visszaválthatóság lehetőségét. A rendszer alapelve egyszerű: minden egyes csomagolás után 50 forint visszaváltási díjat kell fizetniük a vásárlóknak, amely összeget teljes egészében visszaigényelhetnek az üres csomagolások leadása után.
A MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. már az év elején gondoskodott arról, hogy országszerte több mint 1400 helyszínen mintegy 1800 visszaváltó automatát telepítsenek. Ez biztosítja azt, hogy a fogyasztóknak kényelmes és gyors módon legyen lehetőségük részt venni ebben az újrahasznosítási folyamatban. Az iparági szereplők hangsúlyozták: elkötelezetten dolgoznak azon, hogy ügyfeleikkel és fogyasztóikkal együttműködve minden egyes csomagolásukkal hozzájáruljanak a körforgásos gazdaság erősítéséhez - írja a lap.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Lopják a wifidet? Ezek az árulkodó jelek és megoldások
- A móri gyilkossághoz kötik a csepeli TEK-akciót
- Észre sem vette a rolleres kislányt a sofőr – videó
- Gázszámlapara - fontos határnapon vagyunk túl, május 17-e volt az utolsó "fűtéses" nap
- Ugrik egy kedvelt funkció bizonyos androidos készülékeken
- Csapadékkal felvértezve támadnak a gomolyfelhők