November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Erre számíthat idén nyáron, aki sört venne a boltban: megszólalt a Dreher, a Heineken és a Borsodi is
A hazai söripar intenzíven készül a július 1-jén élesedő, kötelező visszaváltási díjas rendszerre (DRS), amelynek célja az italcsomagolások 90%-os visszagyűjtése, elősegítve ezzel a körforgásos gazdaság megvalósulását a szektorban - írja az Economx.
A hazai söripar intenzív előkészületeket folytat a kötelező visszaváltási díjas termékek rendszerének, ismertebb nevén a DRS-nek a 2024. július 1-jei éles bevezetésére. Az iparági szereplők, köztük a Dreher, a Heineken Hungária és a Borsodi, optimisták a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. által létrehozott és a kereskedőkkel közösen működtetett visszaváltási rendszerrel kapcsolatban. Meggyőződésük szerint ez a rendszer képes lesz elérni az italcsomagolások magas szintű, akár 90 százalékot meghaladó visszagyűjtési arányát, ezzel elősegítve a körforgásos gazdaság megvalósulását az ágazatban.
A DRS türelmi idővel kezdte meg működését 2024 januárjában, ami azt jelenti, hogy 2024. június 30-ig még lehetőség van jelölés nélküli palackok, dobozok és üvegek forgalomba hozatalára. Ahogy azonban közeledik a határidő, úgy növekszik azon csomagolások száma is, amelyek egyértelműen jelzik a visszaválthatóság lehetőségét. A rendszer alapelve egyszerű: minden egyes csomagolás után 50 forint visszaváltási díjat kell fizetniük a vásárlóknak, amely összeget teljes egészében visszaigényelhetnek az üres csomagolások leadása után.
A MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. már az év elején gondoskodott arról, hogy országszerte több mint 1400 helyszínen mintegy 1800 visszaváltó automatát telepítsenek. Ez biztosítja azt, hogy a fogyasztóknak kényelmes és gyors módon legyen lehetőségük részt venni ebben az újrahasznosítási folyamatban. Az iparági szereplők hangsúlyozták: elkötelezetten dolgoznak azon, hogy ügyfeleikkel és fogyasztóikkal együttműködve minden egyes csomagolásukkal hozzájáruljanak a körforgásos gazdaság erősítéséhez - írja a lap.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.