Bár a gazdasági bizonytalanság és a megélhetési költségek emelkedése miatt sokan kénytelenek megszorításokat bevezetni, az utazásról kevesen mondanak le.

Erre számíthat idén nyáron, aki sört venne a boltban: megszólalt a Dreher, a Heineken és a Borsodi is
A hazai söripar intenzíven készül a július 1-jén élesedő, kötelező visszaváltási díjas rendszerre (DRS), amelynek célja az italcsomagolások 90%-os visszagyűjtése, elősegítve ezzel a körforgásos gazdaság megvalósulását a szektorban - írja az Economx.
A hazai söripar intenzív előkészületeket folytat a kötelező visszaváltási díjas termékek rendszerének, ismertebb nevén a DRS-nek a 2024. július 1-jei éles bevezetésére. Az iparági szereplők, köztük a Dreher, a Heineken Hungária és a Borsodi, optimisták a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. által létrehozott és a kereskedőkkel közösen működtetett visszaváltási rendszerrel kapcsolatban. Meggyőződésük szerint ez a rendszer képes lesz elérni az italcsomagolások magas szintű, akár 90 százalékot meghaladó visszagyűjtési arányát, ezzel elősegítve a körforgásos gazdaság megvalósulását az ágazatban.
A DRS türelmi idővel kezdte meg működését 2024 januárjában, ami azt jelenti, hogy 2024. június 30-ig még lehetőség van jelölés nélküli palackok, dobozok és üvegek forgalomba hozatalára. Ahogy azonban közeledik a határidő, úgy növekszik azon csomagolások száma is, amelyek egyértelműen jelzik a visszaválthatóság lehetőségét. A rendszer alapelve egyszerű: minden egyes csomagolás után 50 forint visszaváltási díjat kell fizetniük a vásárlóknak, amely összeget teljes egészében visszaigényelhetnek az üres csomagolások leadása után.
A MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. már az év elején gondoskodott arról, hogy országszerte több mint 1400 helyszínen mintegy 1800 visszaváltó automatát telepítsenek. Ez biztosítja azt, hogy a fogyasztóknak kényelmes és gyors módon legyen lehetőségük részt venni ebben az újrahasznosítási folyamatban. Az iparági szereplők hangsúlyozták: elkötelezetten dolgoznak azon, hogy ügyfeleikkel és fogyasztóikkal együttműködve minden egyes csomagolásukkal hozzájáruljanak a körforgásos gazdaság erősítéséhez - írja a lap.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

Fellélegezhetnek a magyarok a boltok kasszáinál: nagyon jó hírt kaptak, a tej- és tojásárakat érinti
Megállapítható, hogy az ellátási láncban a jövedelmi viszonyok a termelői és a feldolgozói szint felé tolódtak el
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


