Display of beer bottles and cans

Erre számíthat idén nyáron, aki sört venne a boltban: megszólalt a Dreher, a Heineken és a Borsodi is

2024. május 6. 18:03

A hazai söripar intenzíven készül a július 1-jén élesedő, kötelező visszaváltási díjas rendszerre (DRS), amelynek célja az italcsomagolások 90%-os visszagyűjtése, elősegítve ezzel a körforgásos gazdaság megvalósulását a szektorban - írja az Economx.

A hazai söripar intenzív előkészületeket folytat a kötelező visszaváltási díjas termékek rendszerének, ismertebb nevén a DRS-nek a 2024. július 1-jei éles bevezetésére. Az iparági szereplők, köztük a Dreher, a Heineken Hungária és a Borsodi, optimisták a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. által létrehozott és a kereskedőkkel közösen működtetett visszaváltási rendszerrel kapcsolatban. Meggyőződésük szerint ez a rendszer képes lesz elérni az italcsomagolások magas szintű, akár 90 százalékot meghaladó visszagyűjtési arányát, ezzel elősegítve a körforgásos gazdaság megvalósulását az ágazatban.

A DRS türelmi idővel kezdte meg működését 2024 januárjában, ami azt jelenti, hogy 2024. június 30-ig még lehetőség van jelölés nélküli palackok, dobozok és üvegek forgalomba hozatalára. Ahogy azonban közeledik a határidő, úgy növekszik azon csomagolások száma is, amelyek egyértelműen jelzik a visszaválthatóság lehetőségét. A rendszer alapelve egyszerű: minden egyes csomagolás után 50 forint visszaváltási díjat kell fizetniük a vásárlóknak, amely összeget teljes egészében visszaigényelhetnek az üres csomagolások leadása után.

A MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. már az év elején gondoskodott arról, hogy országszerte több mint 1400 helyszínen mintegy 1800 visszaváltó automatát telepítsenek. Ez biztosítja azt, hogy a fogyasztóknak kényelmes és gyors módon legyen lehetőségük részt venni ebben az újrahasznosítási folyamatban. Az iparági szereplők hangsúlyozták: elkötelezetten dolgoznak azon, hogy ügyfeleikkel és fogyasztóikkal együttműködve minden egyes csomagolásukkal hozzájáruljanak a körforgásos gazdaság erősítéséhez - írja a lap.

Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?

A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 20. péntek
Rafael
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. június 20. 19:32