Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. a Baromfivirsli csirkemellel 280 g termék fogyasztói visszahívását kezdeményezte, mivel a termék tej allergént (sajt) tartalmazhat.

Súlyos dolog derült ki a legolcsóbb magyar élelmiszerekről: ezt minden vásárlónak tudnia kell
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a fogyasztók védelme érdekében az Árfigyelő rendszer legolcsóbb élelmiszereit ellenőrizte - olvasható a hivatal közleményében. Az alapélelmiszerekre fókuszáló első célellenőrzés során 5 élelmiszercsoport 3-3 termékét vizsgálták a szakemberek. Az előírt követelményeknek egy párizsi kivételével minden termék megfelelt – összegezte az eredményeket dr. Nobilis Márton élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár.
Az Árfigyelő rendszerben megjelenő élelmiszerek minőségét vizsgáló ellenőrzés-sorozatot indított a Nébih. Az akció kapcsán dr. Nobilis Márton élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár kiemelte: a vizsgálat elsődleges célja, hogy a magyar emberek biztosak lehessenek benne, nem csak olcsó, de minőségileg is kifogástalan termékekhez jutnak hozzá.
Az első célellenőrzés alkalmával az alapélelmiszerekre fókuszáltak az ellenőrök: búzaliszt, kenyér, UHT tej, tojás és párizsi került a hatósági kosárba. A vizsgált termékeket az Árfigyelő rendszer segítségével választották ki. Élelmiszercsoportonként a 3 legolcsóbb terméket ellenőrizték a szakemberek, ügyelve arra, hogy azok különböző üzletláncok kínálatából kerüljenek ki.
A hatóság a termékek legfontosabb minőségi paramétereit ellenőrizte, mint például a tej esetében a zsír-, a búza finomlisztnél a hamu- vagy a párizsiban a kalciumtartalom. A vizsgált 15 termékből egy párizsival volt probléma – ismertette az államtitkár. A kifogásolt, nem hazai előállítású pulykapárizsi kalciumtartalma meghaladta a Magyar Élelmiszerkönyvben előírt határértéket. Ez pedig azt bizonyítja, hogy a termék tartalmaz csontokról mechanikusan lefejtett húst (MSM) is, amit azonban az összetevők között nem jelöltek. A termék kapcsán hatósági eljárás indult, mely során élelmiszer-ellenőrzési bírság kiszabására is számíthat a felelős magyarországi forgalmazó.
Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!

Mégse ment ki a divatból a borravaló? Úgy jattolnak a magyarok a futároknak, mintha nem lenne holnap
A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


