Horvátország már nem annyira szexi

Óriási bajban a Starbucks, Pizza Hut, KFC: egyre többen mondanak le a gyorséttermekről, drasztikus lépések jöhetnek
A vendéglátóipar bizonyos szegmenseiben komoly kihívásokkal néznek szembe a szereplők: a Starbucks, a Pizza Hut és a KFC is komoly forgalomcsökkenésről számolt be, míg a McDonald's "utcai harcosként" küzd a vásárlókért.
Az elmúlt negyedévben több nagy étteremlánc is arról számolt be, hogy csökkent az egyes üzleteikben realizált eladások volumene. Kiemelkedik közülük aStarbucks, a Pizza Hut és a KFC, amelyek mindegyike visszaesést jelentett ebben az időszakban. Ez a trend rámutat arra, hogy a vendéglátóipar bizonyos szegmensei komoly kihívásokkal néznek szembe a piaci pozícióik megtartása és növelése terén.
A McDonald's egy egyedi megközelítést alkalmaz, és harcba száll a vendégekért. A vállalat új stratégiája szerint igyekeznek erősíteni versenyképességüket és vonzóbbá tenni kínálatukat a fogyasztók számára - írja a cnbc.com.
Ellenben, a Wingstop és a Chipotle Mexican Grill sikeresen megmutatta, hogy még áremelkedés esetén is képesek fenntartani vevőik lojalitását. Ezek az amerikai éttermek azt bizonyítják, hogy ha a vásárlók elégedettek az étel minőségével és összetételével, hajlandóak többet fizetni kedvenceikért még akkor is, ha ezek az árak magasabbak mint korábban.
Mindezek rávilágítanak arra, hogy míg egyes láncoknak adaptálniuk kell stratégiájukat a piaci változásokhoz, addig mások sikeresen navigálnak az áremelkedés okozta kihívások között is. Az étteremipar dinamikus területe azt mutatja, hogy kulcsfontosságú a folyamatos innováció és az alkalmazkodás.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


