Októberben az egyik fő piacnak számító Kínában a svájci óraeladások 39 százalékkal, Hongkongban pedig 15 százalékkal voltak alacsonyabbak az egy évvel korábbinál.
A tavasz beköszöntével egyértelműen beindult az idei horgászidény is. A horgászcikkek piaca igencsak hektikus, a vásárlók igencsak árérzékenyek, ímit jól mutat az is, hogy a szezonra rárepülnek már a diszkontláncok is. 2024-ben elsőként a Lidl robbantotta az akció-bombát, meglepően jó áron kínálják a különböző horgászfelszereléseket. De vajon mit lép erre az Aldi, ahol egyelőre se híre, se hamva a horgászcikkeknek?
A tavasz beköszöntével egyértelműen beindult az idei horgászidény is. A horgászoknak természetesen 2024-ben is gondoskodniuk kell arról, hogy legyen érvényes horgászengedélyük, aki pedig most vágna bele a hobbiba, ehhez először vizsgáznia is kell. Érdekesség, hogy felreppent a híre, hogy újra kell vizsgáznia rengeteg, engedéllyel rendelkező horgásznak is, mert január elsejétől változtak a horgászvizsgát igazoló dokumentumok elfogadásának szabályai.
Ha megvannak a jogosultságok, akkor meg kell vennünk kedvenc vizünkre a területi engedélyt is, amely jellemzően az idei évben is drágult. Mint arról beszámoltunk a 2024-es állami horgászjegyek ára változatlan maradt, viszont maximálisan 15 százalékkal emelkednek a területi jegyárak. Egészen pontosan ez áll a Magyar Országos Horgász Szövetség (Mohosz) választmányi ülésének kivonatában: „A Mohosz haszonbérletben lévő, horgászati hasznosítású halgazdálkodási vízterületek (közvetlen hasznosítású vízterületek), valamint a Mohosz haszonbérletben lévő, horgászszervezeti alhaszonbérleti jogviszonyú vízterületek (alhaszonbérleti vízterületek) vonatkozásában a választmány keretszabályként jóváhagyta, hogy”
a 2024. évi területi jegyek és kiegészítő jegyek (együtt: területi jegyek) árai a halgazdálkodási hasznosítók döntése alapján a halgazdálkodást, horgásztatást érintő inflációs hatások részbeni kompenzálására, legfeljebb 15 százalékos mértékben emelkedjenek.
Komoly horgászakciót robbantott a Lidl
Ha már túl vagyunk a bürokrácia útvesztőin, megvettük a területi engedélyünket is, nem marad más hátra, mint előkészíteni a horgászfelszerelésünket. Az elöregedett zsinórokat, elkopott horgokat cserélni kell, és néhány évente új botra, orsóra is szükség van, és akkor még nem is beszéltünk a természetes- vagy épp műcsalikról. Mindez nem olcsó mulatság, és az egzisztenciális válság ebben az ágazatban is érezteti hatását. Mint arról Hipszki Róbert, világbajnok pergetőhorgász és webshop-tulajdonos lapunknak adott interjújában beszámolt,
mert az nagyon is látszik, hogy a piac elég jelentősen bezuhant az elmúlt évben – a nagykereskedők akár 30-40-50 százalékos visszaesésről is beszélnek forgalom szintjén.
Nem véletlen, hogy a gazdasági helyzetet az ismert diszkontláncok is kihasználják, hiszen a közel egymillió magyar horgász komoly piacot jelent. Idén a Lidl volt az első a diszkontláncok közül, amely előrukkolt a horgászoknak szánt diszkont-portékával. Mint az a 17. heti Lidl akciós újságban látható, lehet kapni náluk egyszerű horgászbot-készletet 4999 forintért, míg a prémium karbonszálas horgászbot-készlet 15999 forintba kerül. A prémium horgászorsó 6999 forintba kerül, míg az alumínium horgászbottartó és merítőszák 4999 forintot kóstál. A Pénzcentrum tesztjén meglepően jól teljesítő diszkontos zsebkést idén 1799 forintért adja a Lidl.
Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.