Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. a Baromfivirsli csirkemellel 280 g termék fogyasztói visszahívását kezdeményezte, mivel a termék tej allergént (sajt) tartalmazhat.

Ezt rengeteg magyar vásárló nem tudja a bolti csomagolásokról: óriási tévedés így választani?
Egy friss kutatás arra mutat rá, hogy bár a papírcsomagolás újrahasznosítása könnyebb lehet, mint a műanyagé, mindkét típusnak jelentős környezeti hatásai vannak - írja a Deutsche Welle. Tévedés azt gondolni, hogy a papírcsomagolás egyáltalán nem terheli a környezetet, tekintve akár az üvegházhatású gázok kibocsátását, vagy a nehézkes újrahasznosítást.
A papír- és műanyagcsomagolások környezeti hatásainak összehasonlítása gyakran megtévesztő lehet, hiszen mindkettő jelentős kihívásokkal jár. Tatiana Sokolova, a Tilburg School of Economics and Management docense szerint a fogyasztók gyakran tévesen feltételezik, hogy a papírcsomagolás alapvetően jobb a környezet számára. Bár a papír újrahasznosítása egyszerűbb lehet, mint a műanyagé, nem szabad figyelmen kívül hagyni a papírgyártás környezeti költségeit sem.
A Nemzetközi Energiaügynökség jelentése szerint a cellulóz- és papíripar az ipari üvegházhatású gázkibocsátás közel 2%-áért felelős, ami várhatóan tovább fog növekedni. A papírcsomagolás súlya miatt több üzemanyagot igényelnek a szállításhoz, ami tovább növeli az ökológiai lábnyomot. Ráadásul sok esetben műanyaggal bélelik, ami megnehezíti az újrahasznosítást.
Míg a műanyag előállítása jelentős üvegházhatású gáz-kibocsátást okoz és az előállított mennyiség kevesebb mint 10%-a kerül újrahasznosításra, fontos megemlíteni, hogy a globális déli országokba exportált hulladék komoly problémát jelent. Az újrahasznosított műanyagok esetében is aggályok merülnek fel vegyi szennyeződések miatt. Bethanie Carney Almroth professzor szerint sokféle polimer létezik, amelyek mindegyike eltérő újrahasznosítási eljárásokat igényel. A bioműanyagok pedig bár kevesebb szén-dioxid-kibocsátást eredményezhetnek, tartalmaznak adalékanyagokat és vegyszereket, amelyek potenciálisan veszélyesek lehetnek.
A fenntarthatóság felé való elmozdulás érdekében fontos lenne az egyszer használatos csomagolóanyagok használatának csökkentése és az újrafelhasználható alternatívák előtérbe helyezése. Llorenc Mila i Canals hangsúlyozza, hogy bár minden választás kompromisszummal jár, az igazi cél az kellene legyen, hogy minimalizáljuk vagy teljesen elkerüljük az egyszer használatos termékek használatát.
Összességében tehát nem egyértelműen állítható, hogy a papír vagy műanyag csomagolás lenne jobb választás környezeti szempontból. A kulcs inkább abban rejlik, hogy tudatosan csökkentsük csomagolóanyagaink ökológiai lábnyomát és előtérbe helyezzük az újrafelhasználhatóságot és fenntarthatóságot minden döntésünk során.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!

Mégse ment ki a divatból a borravaló? Úgy jattolnak a magyarok a futároknak, mintha nem lenne holnap
A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


