Talán még hónapokig folytathatta volna üzelmeit a raktáros, de lebuktatta egy éber vagyonőr.

A kiskereskedelmi ágazatban zajló átalakulás során a nagy utcai márkák, mint az IKEA többé nem csupán termékeket kínálnak, hanem élményeket is nyújtanak, helyet biztosítva közösségi eseményeknek és kulturális kezdeményezéseknek - ezzel új szintre emelve a vásárlói kapcsolatokat és a helyi közösségek támogatását.
A kiskereskedelmi szektorban jelentős átalakulás figyelhető meg, amely során a nagy utcai márkák többé nem csupán termékeket kínáló boltokként funkcionálnak. Az online vásárlás előretörésével és az autózás csökkenő dominanciájával a kiskereskedők új módszereket keresnek arra, hogy bekapcsolódjanak az emberek mindennapjaiba. Ennek érdekében helyiségeiket multifunkcionális térként alakítják át, amelyek színházakká vagy közösségi találkozóhelyekké válhatnak - írja a Rics.org.
Ez a változás új perspektívát követel a vagyonkezelőktől is, akiknek már nem csak a profitra kell összpontosítaniuk, hanem figyelembe kell venniük a helyi közösségeket is, amelyeket az üzleteik szolgálnak. Az IKEA például, mely 80 év óta van jelen a piacon, kihasználja ingatlanait arra, hogy azokat közösségi és szórakoztató helyszínekké alakítsa át.
Az bútorlánc stratégiai változtatásaiban kiemelt szerepet kapnak az új belvárosi áruházak nyitása és a bevásárlóközpontok felújítása. Példák erre az Oxford Streeten megvett Topshop épület és San Franciscóban egy hatemeletes bevásárlóközpont átalakítása. Ezen túlmenően a vállalat Livat koncepcióját Hammersmithben mutatták be, ez egy olyan helyszín, amely ötvözi a kiskereskedelmet közösségformáló tevékenységekkel.
A portál szerint az IKEA nem fél attól sem, hogy bezárjon helyszíneket, ha azok nem teljesítenek elvárások szerint. Például ilyen volt a Birmingham belvárosi gyűjtőpontja vagy a Tottenham Court Road-i tervezőstúdió. Ugyanakkor új kezdeményezéseket is indítanak, mint például Pozsonyban egy coworking tér készül majd. A cég továbbra is törekszik arra, hogy integrált része legyen a közösségnek és innovatív módon közelítse meg a kiskereskedelmet. Ez magában foglalja események és aktivitások szervezését üzleteiben annak érdekében, hogy erős kapcsolatot építsen ki vásárlóival és támogassa a helyi közösségeket.

Te is így adod el a cuccaidat a Vinted-en, Facebook-on? Most érkezett, brutál NAV-bírságot kaphatsz!
A közhiedelemmel ellentétben bizonyos értékhatár felett a neten eladott használt holmink után is adózni kell, bizonylatot kell kiállítani, nyilvántartást vezetni.

-
AI és a magyar munkaerőpiac: kit hoz előnybe, és kit sodor partvonalra?
Sólyom Balázst, a Trendency Zrt. adatüzletágának vezetőjét kérdeztük.
-
Most kiderül, hogy mennyire AI-ready a hazai kkv szektor – Töltsd ki a kérdőívet!
A kérdőív kitöltése 5 perc.
-
Készpénz helyett digitális: így fizet ma Magyarország - videó
2024-ben az elektronikus tranzakciók száma pedig meghaladta a 2,5 milliárdot.
-
Új korszakot indít a Lidl (x)
Húsz év alatt a Lidl Magyarországon nemcsak piacvezető élelmiszerlánccá vált, hanem olyan közösségi szereplővé is


