10 °C Budapest
Young beautiful Asian woman using smartphone and credit card for online shopping at home with copy space. E-payment technology, shopaholic lifestyle, or mobile phone financial application concep

Megrohanták a magyarok a webshopokat: ezt keresi most mindenki

2024. március 26. 18:04

Tavasszal a szabadidős programokhoz kapcsolódó termékek iránti érdeklődés felértékelődött: legyen szó biciklizésről, túrázásról, az edzéshez szükséges kellékekről, kertgondozásról vagy pálinkázásról.

Lassan végre elhisszük, hogy marad a jó idő, és ezt az ár-összehasonlító oldal keresései is alátámasztják. Mind Magyarországon, mind a régió országaiban – Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Romániában, Bulgáriában és Horvátországban – nőtt az ehhez kapcsolódó termékek iránti érdeklődés - áll az Árukereső közleményében.

Itthon például több mint kétszeresére nőtt a medencetisztító porszívókat kereső felhasználók száma, ahogy a léghűtők esetében is. A fagylaltgépek és a napozóágyak keresései kb. 70%-kal ugrottak, a biciklinyergeké kb. 80%-kal, míg a kültéri székek kb. 30%-kal, a hintaülések pedig közel 60%-kal voltak népszerűbbek az elmúlt két hétben. Sokakat érdekeltek még a kertgondozással kapcsolatos eszközök: a hagyományos (52%) és a robot (45%) fűnyírók, a fűnyíró traktorok (35%), a fűkaszák (36%) és a lapcsiszolók (36%) keresései egyaránt növekedésnek indultak. A jó idő beköszöntével többen figyelnének külsejükre is, így nem meglepő, hogy a hajkondicionálók és a tömegnövelők keresései egyaránt közel 25%-kal ugrottak. Persze vannak, akik egy kis alkohollal kapcsolódnának ki – a pálinkák keresései ötödével nőttek –, míg más a testi örömöket választja: a vibrátorok közel 50%-kal lettek népszerűbbek az elmúlt két hétben.

Csehországban is közel 30%-kal többen kerestek biciklikre, biciklitartókra és pumpákra, valamint fűnyírókra és naptejre, míg több mint 50%-kal többen érdeklődtek a kerti grillek iránt. Semmi sem ért fel azonban a sportoláshoz használt rugós ugrócipőkre, amelyek majdnem kilencszeres növekedést produkáltak. A szlovákoknál kétszer annyian kerestek paprikasprékre és ablaktisztítókra, míg 150%-kal nőtt a vontató trélerek iránti érdeklődés – a legtöbbeket pedig a webkamerák érdekelték, ugyanis több mint négyszer annyit kutatták ezeket.

Románia is az erotika útjára lépett, ugyanis több mint kétszer annyian kerestek erotikus pumpákra. Ezt követték a „hagyományosabb” termékek, amik 40-50% közötti keresési növekedést értek el: a fazekak, projektorok, wi-fi hatótávolság-növelők és robotporszívók. Bulgáriában a könyvek (168%) és a hintaülések (104%) vezették a keresési listát, míg Szlovéniában a focifelszerelések (80%), görkorcsolyák (90%), csúszdák (83%), valamint kültéri, gyerekeknek szánt játékházak (59%) és gyerekbiciklik (48%). A horvátoknál is a kerti termékek – hinták (46%), sportjátékok (56%), trambulinok (57%) – domináltak, míg Szerbiában a gyerek sportcipők (168%)  és a kerti grillek (79%) voltak népszerűek.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Változó mértékben minden országban megugrottak a keresések a sporteszközök, kerti szerszámok és a szép időhöz alkalmas öltözetek iránt az elmúlt két hétben. Egyértelmű, hogy a teljes régióval együtt készülünk a jó időre, az udvari és kerti munkákra, a testmozgásra és persze a kikapcsolódásra.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 16. 20:31