A pünkösdi hosszú hétvégére berobbant a kánikula, sokan már a strandokat és vízpartokat célozzák meg a forróság elől.

Ennyit az olcsó vásárlásról a Temun, Sheinen? Súlyos adót kapnak a nyakukba a kínai webshopok
A francia parlament alsóháza egyhangúlag jóváhagyta azt a törvényjavaslatot, amely a környezetre káros hatást gyakorló fast fashion óriások, például a Temu vagy a Shein, tevékenységét szabályozná, valamint a termékeik környezeti hatásainak feltüntetésére kötelezné őket. Ezzel is csökkentve az impulzusvásárlást és elősegítve a fenntarthatóságot.
A francia parlament alsóháza egyhangúlag jóváhagyta a fast fashion iparág elleni törvényjavaslatot, amely Shein és Temuhoz hasonló cégeket célozza. Az intézkedés a környezeti hatások ellensúlyozására irányul, komoly reklámtilalmat és büntetéseket vezet be.
A francia törvényjavaslat összességében hasonlít a korábbi, cigarettareklám-tilalomhoz, és külön kihangsúlyozza a fast fashion fogyasztói szokásokra gyakorolt hatását. Célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a túlfogyasztásra, változtatásra ösztönözze, illetve korlátozza az egyes márkák tevékenységéből fakadó környezeti hatásokat.
Azonban a tervezett szabályozásnak akadnak olyan bírálói is, akik szerint az új törvények nem foglalkoznak majd azokkal, akiket a fast fashion a leginkább érint: a ruhagyártó és textilhulladék-kezelő közösségek dolgozóival.
Márpedig - ahogyan azt korábban a Pénzcentrum többször is megírta - az olcsó webáruházak esetebén, mint amilyen a Temu és a Shein, többször felmerült, hogy az ilyen üzemekben munkát vállalók gyakran kényszermunkát végeznek.
Persze a webáruházak állítják, hogy ellenzik a kényszermunkát, ugyanakkor azt már nem ellenőrzik, hogy partnereik ténylegesen milyen körülményeket biztosítanak munkavállalóiknak.
Ráadásul mint az köztudott, a Temu egy globális piactérként működik, nem gyárt saját termékeket, ugyanakkor működése felvet környezetvédelmi aggályokat. Annak ellenére is, hogy a cég állítja: üzleti tevékenysége nem termel annyi hulladékot, mint a hagyományos modellek.
Mindenesetre az online piactér fast fashion termékeket is árul, aminek legfőbb tulajdonságai közé tartozik, hogy alacsony minőségűek, a gyorsan változó trendeket követő ruházatot jelentenek, melyek alacsony áron vásárolhatók meg. Ami a textilgyári munkások, valamint a környezet rovására megy.
Mennyire biztonságos a Temuról Magyarországra rendelni?
A Temu ugyanakkor az elmúlt években alacsony áraival és a hirdetésekre költött milliárdokkal letarolta az európai, azon belül a hazai online kereskedelmi piacot. A vásárlói visszajelzések vegyesek, vannak akik elégedettek vele, de akadnak olyan hangok is, akik nagyon fel vannak háborodva a webshop tevékenységét illetően.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Emellett bombaként robbant a hír, hogy versenyfelügyeleti eljárást indít a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az online piactér európai működtetőjével, a Whaleco Technology Limiteddel szemben.
A hatóság szerint ugyanis a cég feltételezhetően megtéveszti a fogyasztókat azzal, hogy az általa értékesített termékek esetében gyakran azt kommunikálja, hogy a vásárló "akár 95 százalék" (vagy magasabb) mértékű kedvezményeket kaphat, azonban ilyen mértékű kedvezmény a kategóriára történő kattintással nem lelhető fel a találatok között.
Emellett a honlapon a "Temuról" szóló linken közzétett, és vallott értékek között a "Társadalmilag felelősségteljes - Jót tenni a világgal" kijelentés szerepeltetésével valószínűsíthetően megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytat a termékek lényeges jellemzőivel kapcsolatban, különösen azok környezeti hatásai szempontjából.
Végül a vállalkozás az általa népszerűsített, és forgalmazott termékek esetében azt a hamis benyomást kelti, hogy az árucikkek jogszerűen értékesíthetők, holott nem rendelkeznek "CE" megfelelőségi jelöléssel.
A Pénzcentrum videoblogja, a CashTag az egyik adásában szakértők segítségével a Temuval kapcsolatos problémákat fejtette ki. Ezt most újra megnézheted ide kattintva:
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


