A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe a múlt pénteki záráshoz képest 0,86 százalékos emelkedéssel 96 520,82 ponton fejezte be a hetet.

Zsebbenyúlós időszak jön a magyar szülőknek: nincs mese, rengeteg pénzt ott kell hagyni a boltokban
Édességet, játékot és könyvet kapnak a gyerekek húsvétra – derült ki egy most közzétett felmérésből. A szülők ilyenkor az 5-10 ezer forint közötti kreatív, fejlesztő játékokat, társasokat és a szabadtéri játékokat részesítik előnyben. A tavaszi szünetben a családok egynegyede utazik el főként 1-2 vagy 3-4 napra, a legnépszerűbb úticélok a Balaton-parti települések, Budapest és Eger.
A húsvéthoz közeledve több mint 3500 szülő és nagyszülő bevonásával készített felmérést a REGIO JÁTÉK a családok ajándékozási és az ünnephez kapcsolódó szokásairól. A kutatásból kiderült, hogy a legtöbb gyerek idén édességet, játékot és könyvet kap ajándékba, a játékok közül is a legnépszerűbbek a kreatív, fejlesztő játékok, a társasok és a szabadtéri játékok.
Az esetek többségében 2 különböző ajándékkal készülnek a szülők a gyerekeknek, amiket 1-2 héttel az ünnep előtt szereznek be online és személyesen vegyesen. Húsvétkor a válaszadók többsége (43%) 5-10.000 forint között, míg 37 százalékuk inkább 5.000 forint alatt keres meglepetést, 10.000 forintnál többet csak minden ötödik szülő és nagyszülő költ ajándékra.
Az ünnep előtti 3 hétben vásárolnak legtöbben húsvétra játékot, ilyenkor nagyjából az éves forgalmunk 8 százaléka valósul meg. Az online kosárértékünk a tavalyihoz hasonlóan 13.000 forint, míg az áruházainkban 10.000 Ft körül alakul idén. Ebben az időszakban – főleg, ha jó idő van – megnő a szabadtéri termékek iránti kereslet, sokan választanak ajándékba kismotort, labdákat vagy hintát a kertbe
– mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese. A válaszadók leginkább azt veszik figyelembe játékvásárlásnál, hogy az praktikus és tartós legyen, ezek után következik csak az ár és az, hogy a játék kövesse az aktuális trendeket.
Népszerű húsvéti szokás a locsolkodás
A játékkereskedő felméréséből kiderült, hogy a locsolkodás nem megy ki a divatból: a kérdőívet kitöltők 83 százaléka állítja, hogy közvetlen környezetében hozzátartozik a húsvéthoz. A lányok leggyakrabban édességet és hímes tojást adnak, tízből öt alkalommal pedig jelképes összeget is kapnak a fiúk a locsolásért. Egyre népszerűbb program a kisgyermekesek körében a húsvéti tojásvadászat, de a tojásfestés és a családi kirándulás is hozzátartozik az ünnephez.
A tavaszi szünetben a családok egynegyede utazik el, tízből kilencen belföldre, a legkedveltebb úticélok között a Balaton-parti települések, Budapest, Eger, Gyula és Debrecen szerepelnek. Az 1-2 napos (54%) és a 3-4 napos (37%) kikapcsolódást választják legtöbben, 4 napnál hosszabb időre a megkérdezettek csupán 9 százaléka utazik el.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
TOP 10 játékkategória a 2024 húsvéti időszakában:
- Társasjáték, kártya
- Szabadtéri játék
- LEGO
- Plüss
- Kreatív, fejlesztő
- Autó, jármű
- Sportszer, labda
- Baba, babakocsi
- Bébijáték, kellék
- Játékfigura
TOP 10 játék a 2024 húsvéti időszakában a REGIO JÁTÉK-nál:
- Lotti Karotti Deluxe társasjáték
- Ugri nyuszi
- Csikis csibe társasjáték
- Mini Imádnivaló Unikornisok
- LEGO Creator - Vörös róka
- LEGO Creator - Fehér nyuszi
- LED-es ugrálókötél
- Rugós foci
- Animagic - Tacsi pajti
- Színváltoztatós ugrálókötél
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


