Mature men at online shop. He is owner of small online shop. Receiving orders and packing boxes for delivery.

Íme a Temu első áldozatai: ezzel az ősi trükkel bírnak rá tömegeket a túlvásárlásra

2024. február 22. 06:45

Nemrég kiderült, hogy mely korcsoportok számítanak Amerikában a Temu törzsvásárlóinak. A hírre a helyi fiatalok akcióba is lendültek a közösségi médiában, és elkezdték "Temu-áldozatokként" emlegetni őket - írja a Business Insider.

Számos információval rendelkezünk a Temuról, többek között, hogy az egy kínai tulajdonban évő e-kereskedelmi platform, a Super Bowl reklámjával robbant be a köztudatba, olcsó termékeket kínál, amik a vásárlói visszajelzések szerint meglepően jók.

Egy kutatás ugyanakkor újabb plusz információval állt elő a webshop kapcsán, mégpedig hogy annak amerikai törzsvásárlóit az 59 évesnél idősebb korosztály jelenti, akiket az X-generáció tagjai követnek szorosan. E két korosztály tehát különösen rajong a Temu által kínált olcsó háztartási cikkekért a tengerentúlon, amivel kapcsolatban a Business Insider megszólaltatott két X-generációs vásárlót, akik elmondták, rajongásuk azért ilyen erős,

  • mert a webshop emlékezteti őket a késő esti televíziós reklámokban látott termékekre, 
  • valamint betölti azt az űrt, amely a Bed Bath & Beyond nevű, már nem működő üzletlánc hagyott maga után.

Érdekes, hogy egészen máshogy vélekednek a Temuról az érintett korcsoportok gyermekei és unokái. A Z-generációba tartozókkal kapcsolatban nem annyira meglepő, hogy pengeélre állítják szüleiket és nagyszüleiket a közösségi médiában. Most sincs ez másképp, a kínai webshop iránt rajongókat immár "Temu-áldozatoknak" titulálják. Mindezt azért, mert az idősebbek vásárlási szokásai, valamint a dekorációs ízlése egyszerűen elborzasztja őket.

A Temu európai, de főként a hazai térnyerésével korábban a Pénzcentrum videoblogja, a CashTag is foglalkozott, hiszen a webshop az elmúlt években alacsony áraival és a hirdetésekre költött milliárdokkal egyszerűen letarolta az európai e-kereskedelmi piacot. A vásárlói visszajelzések az oldallal kapcsolatban vegyesek, vannak akik elégedettek vele, de akadnak olyan hangok is, akik nagyon fel vannak háborodva a webshop tevékenységét illetően. A céget amúgy nem csak a termékek minősége miatt érik támadások, felmerült már velük szemben a munkaerő kizsákmányolásával, és kiberbiztonsággal kapcsolatos vád is.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 1. vasárnap
Tünde
22. hét
Június 1.
Pedagógusnap
Június 1.
Az építők napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 31. 23:05
Pénzcentrum  |  2025. május 31. 19:17