A nyári vendéglátóhelyek árai tovább emelkedtek: egy étel-ital kombináció 3000-5000 forintba kerül.

A magyar többsége már így fizet a boltok kasszáinál: rengeteget spórolnak, csak ennyi az egész
A lakosság 61 százaléka már próbálta és hasznosnak találta, vagy pozitívan áll hozzá és a jövőben tervezi kipróbálni a bankkártyája digitalizálását – derült ki az OTP Bank friss felméréséből. Azonban még mindig vannak, akik tartanak a kártyadigitalizáció lehetőségétől.
Egyszerű, gyors, praktikus – manapság ez a három alapkritérium, amely meghatározó az emberek mindennapjaiban. Ez alól a pénzügyek sem jelentenek kivételt. Így az sem meglepő, hogy egyre inkább háttérbe szorul a készpénzes fizetés és az olyan megoldások kerülnek előtérbe, amelyekkel a fizetésre fordított idő csökkenthető.
Az OTP Bank friss reprezentatív felmérése szerint a magyarok közel hatvan százaléka a bankkártyát használja leggyakrabban fizetésre, a válaszadók kétharmada ezt a fizetési módot gyors, praktikus megoldásnak tartja, ami megkönnyíti az életét – olvasható a bank közleményében. Kifejezetten a telefonos vagy okosórás megoldást pedig a megkérdezettek 16 százaléka preferálja, ami már egy újabb szint a fizetési lehetőségek terén, hiszen itt már kártyadigitalizációra is szükség van. A lakosság 35 százaléka már próbálta, és hasznosnak is találta ezt a fizetési módot, több mint negyedük pedig pozitívan áll hozzá, és tervezi, hogy a jövőben kipróbálja.
A tévhiteik miatt még mindig vannak, akik tartanak a digitalizációtól. A megkérdezettek 64 százaléka attól fél, hogy ha elhagyja vagy ellopják a telefonját, akkor más is vásárolhat a kártyájával, 63 százalék pedig attól, hogy ha feltölti az online térbe a kártyaadatait, akkor visszaélhetnek vele. A válaszadók több mint felét az a félelem tartja vissza a kártyadigitalizációtól, hogy ha lemerül az okoskészüléke, akkor nem fog tudni fizetni. Azoknak a száma azonban elenyésző (csupán 15 százalék), akik a technikai háttérben látják a nehézséget és attól tartanak, hogy túl bonyolult, nehezen érthető és komplikált folyamat a kártyadigitalizáció.
„A tévhitekkel ellentétben a digitalizált bankkártyahasználat is olyan biztonságos, mint a bankkártyával történő fizetés. Telefonunk, okosóránk esetében az adott eszköz automatikus zárolása még több védelmet nyújt. Például a telefonunkon a tranzakció jóváhagyásához a készüléket fel kell oldani, jellemzően biometriával, ami teljesen egyedi, ez pedig még további biztonságot nyújt” – mondta Szénási Tamás, az OTP Bank Szenior bankkapcsolati termékszakértője.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A felmérés is rávilágított arra, hogy sokan élvezik a digitalizált kártya előnyeit: 45 százalék a gyors fizetés miatt, 44 százalék pedig azért kedveli, mert mindig kéznél van. A válaszadók harmada akkor látja hasznát a lehetőségnek, amikor otthon hagyja a pénztárcáját és másképp nem tudna fizetni. A megkérdezettek 29 százaléka szerint a kártyadigitalizáció azért jó, mert kényelmes, nem kell plusz dolgot magunkkal vinni a fizetéshez.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


