Az Európai Bizottság két kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen a nem magyar tulajdonú vállalkozásokat érintő árréskorlátozások miatt.

Csökkenő értékesítési volumenre számítanak a webáruházak az idei karácsonyi időszakban, a szakértő szerint bár az emberek jellemzően ugyanannyi pénzt költenek ajándékokra, mint tavaly, ez ma már jóval kevesebb termékre elég. Az áruhitelek is egyre népszerűbbek: egy felmérés szerint a válaszadók majdnem 10 százaléka tervez kölcsönből ajándékozni.
Inkább a kisebb és az olcsóbb fenyőfákat keresik a vásárlók, mondta az RTL Híradónak egy karácsonyfaárus, aki annak érdekében, hogy ne csökkenjen a kereslet, tavalyhoz képest nem emelt árat. A riportban megszólaltatták egy pest pláza vásárlóit is, akik azt mondták, idén duplaannyiért vettek karácsonyi ajándékot, mint tavaly, holott ugyanannyi családtagra, barátra kellett gondolni.
A KSH szerint például a ruhák összességében egy év alatt 7 százalékkal drágultak, viszont például a televíziók 3, a hűtőgépek pedig 5 százalékkal olcsóbbak lehettek. Egy felmérés szerint a 18 és 69 év közötti magyarok 61 százaléka tervezi, hogy ajándékot vesz idén karácsonyra, átlagosan 47 ezer forint értékben, 500 forinttal kevesebbért, mint tavaly. A jegybanki adatok szerint például októberben 45 százalékkal több áruhitelt vettek fel a vásárlók, mint egy évvel korábban, holott emelkedtek a kamatok. A már említett felmérés szerint a válaszadók 7 százaléka mondta azt, hogy kölcsönből fog ajándékot venni.
Dévavári Dezső, az olcsobbat.hu üzletávezetője arról beszélt, hogy idén a webshopok is szerényebb forgalommal számolnak, mert bár az emberek nagyjából ugyanakkora értékben vásárolnak, de ez idén már kevesebb termékre elég.

Kivételes akciót robbant a Lidl a héten: ilyen leárazás nem sokszor van, indulhat a roham a boltokba
Beütött a kánikula, az Aldi után most a Lidl akcióz le hűsítő berendezések.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


