Októberben az egyik fő piacnak számító Kínában a svájci óraeladások 39 százalékkal, Hongkongban pedig 15 százalékkal voltak alacsonyabbak az egy évvel korábbinál.
Bár az utóbbi időben az albán pékségek és a kézműves sütödék viaskodása állt a híradások fókuszában, egyre inkább érdemes a kiskereskedelmi láncok pékáruval kapcsolatos tevékenységét is figyelemmel kísérni. A Pénzcentrum szavazása szerint ugyanis a legtöbb magyar a német diszkontok által kínált pékárukat tartják a legfinomabbnak. Termékeik ráadásul nem csak nálunk, de az Egyesült Királyságban is learatták a babérokat.
Noha a Magyar Pékszövetség ölre menő küzdelmet folytat az albán pékségekkel, nem kevésbé érdekes a diszkontláncok pékáruval kapcsolatos tevékenysége. Lapunk felméréséből ugyanis kiderült, hogy a magyarok szerint hol állítják elő a legfinomabb pékárukat Magyarországon. Annyit előre elárulunk, hogy az eredmény meglepő.
A pékáruk előállításában is a német precizitás dominál
A szavazók több mint egyharmada szerint (41 százalék) a Lidl árulja a legfinomabb péksüteményeket jelenleg Magyarországon – derült ki a Pénzcentrum által előző héten indított, több mint 33 ezer fő részvételével készült felmérésből. A második helyre az Aldi futott be (28 százalék), míg a dobogó harmadik fokára a Spar állhatott fel. Ezzel szemben az abszolút sereghajtóknak a Reál mutatkozott, mely élelmiszerlánc a szavazatoknak az 1 százalékát sem érte el, de ennél csak egy hajszálnyival ért el jobb eredményt a CBA és a Coop (1-1 százalék). A német precizitás tehát a pékáruk terén is megmutatkozik, míg a magyar tulajdonban lévő boltoknak van tere a további fejlődésre.
Az eredmények érdekesek abból a szempontból is – és ez adta a felmérés résztvevőinek a szavazásban való részvételi alapját is –, hogy egy élelmiszerlánc hiába rendelkezik toronymagas fölénnyel boltjainak számát illetően, attól még nem válik a verseny esélyesévé.
A Coop, a CBA és a Reál ugyanis együttesen több mint 4-szer annyi üzlettel rendelkezik (3838, 1987, 1093 darab), mint a szavazás összes többi résztvevője együttvéve, ez mégsem volt elég ahhoz, hogy labdába rúgjanak. Ennél még sokkolóbb eredményt kapunk viszont, amennyiben a szavazás első három helyezettjének összes boltjainak a számát hasonlítjuk össze a hazai kiskereskedelem királyaival, ekkor ugyanis kiderül, hogy utóbbiak majdnem 20-szoros túlerőben vannak a hétköznapokban.
Az alábbi eredmények ugyanakkor ennél brutálisabbak lehetnének, ha a boltok száma alapján súlyoznánk, és az alapján állítanánk fel a sorrendet. Ebből ugyanis az tükröződne, hogy a magyar kézben lévő üzletláncok a jelenlegi szintnél is rosszabbul teljesítenek, hiszen rengeteg boltjuk van az országban, ám csak kevesen tartják jónak az általuk kínált pékárut. Szemben a német boltláncokkal, akik bár lényegesen kevesebb üzlettel rendelkeznek hazánkban, mégis összességében szavazásunkon több vásárló mondta azt, hogy náluk a legjobbak a pékáruk.
A Pénzcentrum felméréséből ezeken felül kiderült az is:
- a szavazók inkább a diszkontláncokra esküsznek, míg a jóval több egységet számláló láncokat nem preferálják;
- a Lidl és az Aldi üzleteiről kétszer annyian mondták azt, hogy ott a legjobbak a pékáruk, mint az összes többi áruházláncról együttvéve.
Eldőlt a harc, csak épp nem a résztvevők győztek
Septe József, a Magyar Pékszövetség elnöke, nemrég atombombát robbantott a piacon azzal, hogy egy műsorban arról beszélt: a probléma már túlmutat a minőségen, meglátása szerint az albán pékségek jelenléte az országban komoly károkat okoz a magyar sütőiparnak. Az elnök magyarázata szerint ugyanis a munkaügyi szabályok megkerülése, a járulékfizetés kikerülése is előfordul ezeknél a cégeknél, de az teljesen jellemző, hogy a higiéniai és élelmiszeripari szabályokat teljesen lazán kezelik.
A vezető által felvetett problémával a Pénzcentrum videoblogja, a CashTag is foglalkozott nemrég. Adásunkban Dr. Nagy Károly, belgyógyász, háziorvos és üzemorvos, mindemellett pedig hivatásos pék, elmondta:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
az albán pékségek minden terméket egy lisztből csinálnak a kenyértől kezdve a buktáig ugyanaz a liszt fajta, ugyanazok az adalékanyagok, gyorsítók állagjavító anyagok kerülnek a termékekbe, úgyhogy ebből adódik, hogy igazán nem lehet különbséget tenni ízre a bukta és a kenyér között náluk.
A szakember, aki 7 éve nyitotta Doktor Pék nevű üzletét, hozzátette: attól függően, hogy milyen terméktípust állítanak elő ők 5-6 fajta liszttel dolgoznak. Az albán pékségek ugyanakkor jellemzően mindig friss, gőzölgő termékekkel várják a vásárlókat, akár este és hétvégén is. Ennek Doktor Pék szerint az az oka, hogy nagyon rövid az előállítási idő, nem sütik meg szakszerűen a pékárukat, mert az energia drága és minél olcsóbban akarják kihozni a költségeket.
Nem csak nálunk zabálják a vásárlók a Lidl pékáruit
Végül vissza a Pénzcentrum kutatásához, jobban mondva az okához. A szavazás elindításának ötletét az adta, hogy kiderült, a Lidl nem csak hazánkban roppant népszerű, hanem ahogy azt megírtuk, az üzletlánc az Egyesült Királyságban is komoly sikert könyvelhetett el azzal, hogy megnyerte idén az Év Pékáru Kiskereskedője díjat. A Baking Industry Awards zsűritagjai a díjazás után megjegyezték, hogy a diszkontlánc termékei egyrészt kiváló minőségűek, másrészt ár-érték arányban is megfelelőnek bizonyultak.
A zsűri a termékeken túl ellenőrizte azt is, hogy milyen körülmények között dolgoznak a pékek a láncokban, illetve hogyan fogadják a vásárlókat. Mint azt a minősítésben írták, a Lidl diszkontjai jól felszereltek, tiszták és rendezettek voltak.
Hozzátették, a Lidl pékárui jelentős szerepet játszottak abban, hogy a vállalat mára az Egyesült Királyság hatodik legnagyobbFMCG-hálózatává vált. Az új innovációk pedig, a hivatalos adatok szerint, 62,5 százalékos növekedést eredményeztek a diszkontlánc brit egységeiben.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.