A magyarok 60 százaléka szokott grillezni, 41 százalékuk pedig legalább havonta egyszer sütöget a szabadban.

Tizedik alkalommal rendezik meg a Black Friday akcióját Magyarországon. A jeles apropó az évek során alaposan megváltozott, a piaci szereplők pedig izgalmas tendenciákat látnak a 2023-as leárazás alakulásával. Egyes áruházak már november 10-én meghirdetik olcsóbb termékeiket, míg mások többhetes akciósorozatot kínálnak vásárlóik számára.
Hírhedt nap a hálaadást követő péntek a kereskedelem számára. A „vásárlók ünnepeként” számon tartott jeles alkalom eredeti elnevezését a ’60-as években kapta – Magyarországon pedig 2014-ben hirdettek először ilyen tematikájú leárazást. Már kilenc évvel ezelőtt is két naposra tervezték az árkedvezményt, amely hatalmas forgalmat generált: akkorát, hogy a nagyobb online piacok informatikai rendszerei sem bírták komolyabb megszakítások nélkül. A lefagyások azonban nem akadályozták meg a komoly sikert, amely évekre előre biztosította a „fekete péntek” kampányokat egyre több piaci szereplőtől.
A vásárlók már megszokhatták, hogy ekkor elérhetők a legjobb árak a szezonban. Erről az üzletek és internetes áruházak gondoskodnak, akik hónapokon keresztül egyeztetnek beszállító, gyártó és egyéb partnereikkel a legvonzóbb akciók érdekében. Az időszak azt eredményezte, hogy akár 40-50 százalékos kedvezményeket is kínálnak, és mára alig van olyan versenytárs, aki nem használja ki a vásárlási lázat. Megfigyelhető azonban, hogy a Black Friday átalakult: az egyetlen napra fókuszált aktivitás nemcsak a vevőkör számára volt nehéz, de a résztvevő cégek informatikai, logisztikai, ügyfélszolgálati és futárszolgálati terhelése is kihívásokat eredményezett.
„Az erőforrásigények miatt a kampányok kiszélesedtek. Ez ahhoz is vezetett, hogy az akciók mértéke is megváltozott, hiszen senki nem tud 30-40 százalékos kedvezményt biztosítani a piacon, amelyen az átlagos árrés 10-12% közé tehető” – mondta Sásdi Norbert, a Pepita.hu képviselője. A 2023-as év legizgalmasabb trendje az árak alakulásában figyelhető meg, hiszen az általános drágulás nagy befolyással van az engedmények mértékére – azonban nem biztos, hogy olyan eredménnyel, ahogyan sokan várnák.
Minden piaci szereplő a magas infláció miatt az átlagárak emelkedésére számított, ez azonban nem így történt. A kereslet-kínálat törvénye erősebbnek bizonyult az inflációnál. A fogyasztás csökkent, amire a gyártók árcsökkenéssel kellett, hogy reagáljanak, hiszen a megtermelt készleteiket mindenképpen el kellett adniuk. A vásárlók sok esetben a prémium márkákról átszoktak kevésbé neves termékekre, erre pedig a kiemelt szereplők az árcsökkenéssel tudnak reagálni
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
– árulta el Sásdi Norbert.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


