A Portfolio Property Investment Forum 2025 nyitó makropanelje időszerű kérdéseket vetett fel a hazai ingatlanpiac jövőjéről:

Rendszeres téma, hogy a külföldön és Magyarországon is jelenlévő élelmiszerláncok árai mennyiben térnek el egymástól országonként. Most egy új TikTok-videóból az derült ki, hogy a svájci Lidl-ben még annak ellenére is húzósabbak az árak, mint hazánkban, hogy az elmúlt egy évben rekordokat döntött az élelmiszer-infláció.
2022. szeptemberhez viszonyítva az élelmiszerek ára 15,2%-kal emelkedett a múlt hónapban, ezen belül leginkább a cukoré (61,3%), a csokoládé és kakaóé (26,1%), a büféáruké (26,0%) és az alkoholmentes üdítőitaloké (24,0%) nőtt. Azt gondolhatnánk, az ilyen mértékű drágulás után már bőven beértük Ausztriát, Németországot az árainkkal, Romániát pedig fényévekkel hagytuk magunk mögött. Az összehasonlításokat segíti, hogyha ugyanabba a diszkontláncba sétálunk be az egyes országokban és ott vetjük össze a termékeket. Ezt tette most a Nulláról Svájcban TikTok-csatorna legújabb videójában.
A videóból kiderül, hogy egy 5 decis Coca-Cola a svájci Lidlben 1,45 svájci frank (CHF), ami nagyjából 600 forintnak felel meg. Magyarországon a fél literes kóla ára nem éri el a 400 forintot. Svájcban a 2 liters kiszerelés is 2,45 CHF, ami nagyjából 1000 forint átváltva. Egy fánk 0,89-0,99 svájci frankba kerül, fajtától függően, ami 400 forint nagyjából, míg a hazai üzletben az olcsóbb fánk a videó szerint 199 forint. A Rama margarin akciósan volt a kinti Lidlben 2,39 CHF, vagyis kb. 900 forint, míg itthon 749 egy dobozzal.
A Formil 22 darabos mosóporkapszula ára nagyjából ugyannyiba kerül Svájcban is, mint nálunk. Olyan termék is horogra akadt a videóban, ami Magyarországon drágább, mint Svájban a Lidl boltokban. Ez nem más, mint a 30 db-os Dolce Gusto kávékapszula, ami kint 11,89 CHF, vagyis kb. 4200 forint, míg itthon 4499 forintba kerül. Részletek a videóban:
@nullarolsvajcbantiktok ♬ Gimme! Gimme! Gimme!(Edit) - Scotty & WilcoxJÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel (és 100 ezer forint jóváírással) a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank 69 937 forintos törlesztőt (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ami természetesen minden ilyen témánál előkerül rögtön a kommentek között, hogy Svájcban egészen más az átlagbér, mint Magyarországon, amiből azt az 1000 forintos kólát kifizetné az ember. Valóban: a KSH legfrissebb adatai szerint 2023 júliusában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 559 100, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 385 600 forint volt Magyarországon havonta. Ez nagyjából 950 svájci frank. A World Salaries szerint Svájcban viszont átlagosan ennek több mint tízszeresét viszik haza a dolgozók. Még a legalacsonyabb fizetések is 2500 frank körül mozognak.
Így egy svájci dolgozó, még ha rosszul is keres, legalább ezer darab 2 literes kólát tud venni a Lidlben a fizujából, míg egy magyar nettó átlagfizuból 400 palack se jönne ki.

Te is így adod el a cuccaidat a Vinted-en, Facebook-on? Most érkezett, brutál NAV-bírságot kaphatsz!
A közhiedelemmel ellentétben bizonyos értékhatár felett a neten eladott használt holmink után is adózni kell, bizonylatot kell kiállítani, nyilvántartást vezetni.

-
AI és a magyar munkaerőpiac: kit hoz előnybe, és kit sodor partvonalra?
Sólyom Balázst, a Trendency Zrt. adatüzletágának vezetőjét kérdeztük.
-
Most kiderül, hogy mennyire AI-ready a hazai kkv szektor – Töltsd ki a kérdőívet!
A kérdőív kitöltése 5 perc.
-
Készpénz helyett digitális: így fizet ma Magyarország - videó
2024-ben az elektronikus tranzakciók száma pedig meghaladta a 2,5 milliárdot.
-
Új korszakot indít a Lidl (x)
Húsz év alatt a Lidl Magyarországon nemcsak piacvezető élelmiszerlánccá vált, hanem olyan közösségi szereplővé is


