Egy ingatlanjogász szerint az új szabályozás komoly adminisztratív terheket okozhat, lassíthatja a tranzakciókat, és elbizonytalaníthatja a külföldi befektetőket.

A Kecskeméti Szatyor Közösség a helyi termelők tevékenységének erősítése, támogatása és a tudatos fogyasztás, valamint a fenntartható mezőgazdaság támogatása érdekében szervez városi programokat és előadásokat, valamint működtet egy bevásárlóközösséget, amely összeköti a vásárlókat és a helyi termelőket. A HelloVidék felkereste Szigeti Lászlót, a közösség egyik önkéntesét, aki beszélt a céljaikról, akadályaikról, kihívásaikról, és megoldásaikról.
"A Közösség számára fontos az élelmiszerpazarlás kérdése és mértékének csökkentése. Az élelmiszerpazarlás legfőbb oka a tudatosság, az előre tervezés hiánya, az impulzusvásárlás. A bevásárlóközösség heti átadónapos rendszerében a vásárlók idővel hozzászoknak, hogy előre átgondolják a heti menüt, a mennyiségeket, így nem keletkezik felesleges mennyiség a háztartásban, ami aztán csak megromlik" - mondta el a lapnak az önkéntes.
Igyekszünk minden lehetséges eszközzel ösztönözni a vásárlókat, hogy tudatosítsák magukban, kitől származik az étel, amit elfogyasztanak. Egy olyan élő kapcsolat ez, ami már rég elfelejtődött, olyan, szintén homályba vesző, értékekkel együtt, mint a bizalom, a lojalitás, a felelősségvállalás egymásért. A termelő nem csak keresetét, megélhetésének tárgyát látja a termékében, hanem azt az ételt, amit egy másik ember elfogyaszt. A vásárló nem csak az ételt látja, amit a pénzéért megvásárol, hanem az embert is, aki mögötte van. A munkát, a nehézségeket, a kiszolgáltatottságot, az elhivatottságot. Így az élelem ismét élővé válik
- magyarázta Szigeti László.

Itt a 2025-ös nagy fűnyíróteszt: ezek a legjobb akkus gépek most a piacon, meglepő nevek a toplistán
Az akkumulátoros fűnyírókra egyre gyakrabban esik a vásárlók választása. Nem túl nagy kertekhez ideális megoldás, ha csendesebb, könnyen manőverezhető típust keresünk.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


