November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben. A vizsgálat tárgya a diszkontlánc egyik reklámkampánya, melyben azt állították, hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc".
A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2023. február 13-tól alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában „A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” állítást tette, amely szlogen az átlagfogyasztó számára valószínűsíthetően azt sugallja, hogy a cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb, és amely állítás vélhetően valótlan tartalmú" - közölte közleményben a GVH.
A hatóság jelzése szerint a kereskedelmi kommunikációban megjelölt, a Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum által közösen végzett felmérés valószínűsíthetően nem alkalmas az eljárás alá vont vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására. Mint a GVH fogalmaz, "tekintettel a hivatkozott felmérés kimondottan szubjektív, nem reprezentatív jellegére, valamint arra, hogy a felmérés a kereskedelmi kommunikáció közzétételéhez képest korábbi időszakra (2022. december 2. – 2023. január 30.) vonatkozott". Elemzésünket a felmérésről itt olvashatod:
"Mindezek alapján a nemzeti versenyhatóság a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben" - áll a közleményben, amiben azt is leszögezik, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Frissítés! (2023.07.10. 15:20) - A Lidl Magyarország állásfoglalása
Cikkünk megjelenése után az alábbi közleményt juttatta el a Lidl Magyarország szerkesztőségünknek. Az állásfoglalást az alábbiakban változtatás nélkül közöljük:
"A Lidl Magyarország a GVH által „A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” témában indított vizsgálat tekintetében a vállalat jogszerű eljárása kapcsán az alábbi állásfoglalást kívánja tenni: A Lidl Magyarország, a pénzcentrum.hu és a Debreceni Egyetem közös kutatására alapozta reklámkampányát. A két hónapon át tartó felmérés során megkérdezett több mint 17 ezer fogyasztó rangsorolta a kutatásban szereplő üzletláncokat, aszerint, hogy melyikben lehet a legkedvezőbb áron bevásárolni a termékkategóriák meghatározása nélkül. A vállalat álláspontja szerint a fogyasztókat a jogszabályoknak megfelelően tájékoztatta mind a Lidl-től függetlenül végzett kutatásról, mind pedig a reklámállítás jellegéről. A Lidl Magyarország a hatósággal együttműködik és a témában releváns kért információkat teljes körűen rendelkezésre bocsátja."
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.