A pünkösdi hosszú hétvégére berobbant a kánikula, sokan már a strandokat és vízpartokat célozzák meg a forróság elől.

Ez lehet a jövő legnépszerűbb magyar édessége: nagy retró klasszikus térhet vissza a polcokra
A felmelegedési hullám átrendezi az édesipart is, a legsikerebb termékkategóriákká a jégkrém, illetve a keksz és az ostya válik - hangzott el a Magyar Édességgyártók Szövetsége által szervezett sajtótájékoztatón az ostya és hozzá kapcsolódó termékkategóriáról. Sánta Sándor, a szövetség elnöke elmondta, hogy az ostyák sikerének hátterében nemcsak az éghajlatváltozás, hanem az egészséges táplálkozás előretörése, eltárolhatóság áll. Az ostyainnováció is folytatódik, de megvan a tradícionális termékek iránti igény. A klasszikus nápolyik, tölcsérek, ostyarudak továbbra is piacvezető szerepben vannak.
Sánta Sándor bevezetőjében elmondta, hogy egyre több a vegán és mentes verzió, prémium összetevős termékek, teljes kiőrlésű termékek, alternatív összetevők egyre népszerűbbek. Olyan újdonságok is megjelentek a piacon, mint például a nápolyi torta, nápolyi trüffel, vagy a fagylaltszendvics.
Az EPR díjak és a NETA adminisztráció növekedés hátrányosan érinti az édesipari cégeket. Az extra adók és forgalomcsökkenés is nehézséget jelent, és természetesen ez az ágazat is küzd a munkaerőhiánnyal. A cukoráremelkedés áthúzódó hatása még az idei évben is érezhetők maradtak. Bíznak az alapanyagárak mérséklődésében, illetve a kereslet visszaépülésében a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke szerint.
Sárközi Márton a Bakery World Kft. képviseletében elmondta, hogy egyik fő termékük ebben a kategóriában a fagylalt ostyák (tölcsérek, kelyhek, lapok), natúr, mártott és töltött ostyarudak, spekuláciusz kekszek és a belga gofrik. Említette az Utast Ellátó termékeit is amelyeknél kifejezetten a retro édességek újraalkotása volt a cél, hamarosan több nagy klasszikussal is újra találkozhatunk.
Hullmann Viktória az Urban Édesipari Kft. kereskedelmi igazgatója is arról számolt be, hogy egyszerre próbálnak megfelelni az új igányeknek és folyamatosan fejlesztenek. Ugyanakkor belátták azt is, hogy a vödrös kiszerelés népszerűsége továbbra is tartja magát, ezért az ilyen vásárlói igények felé is nyitniuk kellett a csomagolás terén.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nagyidai Krisztina a Mondelez Hungária márkamenedzsere arról beszélt, hogy a szeletes harapnivalókon belül 40 százalékot tesznek ki az ostyaszeletek. Az ostyatermékeknél azt tapasztalták, hogy kevésbé hat rá a szezonálitás hatás - mint pl. a táblás csokoládékra. Az ostyaszeleteket impulzustermékeknek nevezte, ezért nagy hangsúlyt fektetnek a kiszerelésre, csomagolásra.
Címlapkép: Fortepan / Péterffy István
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


