A Pénzcentrumnak válaszoló szakértők szerint még nem késő cselekedni, de az időnk egyre kevesebb.

Bizalmatlanok a magyarok az online piactereken: ezekre az intő jelekre figyelnek oda legjobban
A lakosság 69 százaléka nem rendel ismeretlen webshopról, ha annak szövegét felismerhetően fordítóprogrammal fordították magyarra, viszont az általános szerződési feltételeket csupán a válaszadók 29 százaléka tartja fontosnak, az online fizetés biztonságát garantáló HTTPS tanúsítványt pedig csak 15 százalék - közölte legfrissebb kutatása alapján a Shoptet szerdán az MTI-vel.
A Shoptet reprezentatív kutatásába a magyarországi 16-59 éves okostelefonnal rendelkezők közül 1123 embert vontak be, a felmérést a Shoptet megbízásából az Opinio Institue Kft. készített idén márciusban.
A válaszok alapján megállapították, hogy a magyarok 68 százalékát zavarják helyesírási hibák. A megkérdezettek 65 százaléka nem vásárol, ha az árak nincsenek jól láthatóan feltüntetve az oldalon és nem egyértelműek az akciók.
A megkérdezettek 55 százalékának fontos a könnyen megtalálható elérhetőség és ügyfélszolgálat is ahhoz, hogy vásároljanak egy webáruházból, 53 százalék azonban nem rendel, ha nincs jól láthatóan feltüntetve a visszaküldési, pénzvisszafizetési lehetőség, 39 százalékuk pedig akkor, ha nincs mód utánvételre.
Ezzel szemben a magyarok csupán 29 százaléka tartja nélkülözhetetlennek az ÁSZF (általános szerződési feltételek) és GDPR leírásokat egy oldalon. Mindez azt jelenti, hogy 71 százalékuk akkor is rendel, ha nincsenek feltüntetve ezek a dokumentumok. Miközben a webáruházaknak rendelkezniük kell ezekkel a működtető adatait és egyéb feltételeket tartalmazó leírásokkal. Kiemelték, hogy a HTTPS (biztonságos kommunikációról szóló) tanúsítványt még ennél is kevesebben (15 százalék) tartják fontosnak egy webshopnál, pedig ez az, ami például garantálja online fizetéskor a biztonságot.

Bárkinél lapulhat egy több tízezret érő játék-kincs: megőrülnek érte a gyűjtők, nagyon könnyű eladni
Egyre több felnőtt kezdett gyűjteni Hot Wheels vagy Matchbox kisautókat, ami új piacot nyitott a kereskedőknek is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


