A kínálatban megtalálhatók hazai kézműves termelők fagylaltjai is.

Európában és Magyarországon is egyre népszerűbbek az elektronikus fizetési lehetőségek a vásárlók körében. Az Euroövezet országai közül a bankkártya Finnországban és Hollandiában a legelterjedtebb fizetési mód az Európai Központi Bank kutatása alapján, míg ezt a megoldást a legkevésbé Máltán és Szlovéniában választják. Az elektronikus fizetés mellett szóló legfőbb érvek a vásárlók részéről, hogy nem szükséges nagyobb mennyiségű készpénzt maguknál tartani, e mellett a gyorsaság és kényelem.
Az Európai Központi Bank adatai alapján1 az elektronikus fizetés népszerűsége az euróövezetben mindenhol nőtt 2019 és 2022 között. A 19 euróövezeti országban átlagosan 34 százalékban bankkártyával, 59 százalékban pedig készpénzzel fizetnek az emberek.
Arra kérdésre viszont, hogy melyik az általuk leginkább preferált fizetési mód, már a megkérdezettek 55 százaléka rakta le a voksát a bankkártya mellett, míg a készpénzt valamivel több mint ötödük (22%) preferálja.
A forgalmi adatok alapján országonként jelentősek a különbségek az Eurozónán belül, Finnországban (70%) és Hollandiában (67%) kerül elő leggyakrabban fizetésnél a bankkártya, míg Szlovéniában (73%) és Máltán (77%) a készpénz használata a legjellemzőbb.
A fizetési preferenciák szempontjából szintén szélsőséges eltérések figyelhetők meg az egyes országok között. A finnek 83 százaléka leginkább a bankkártyás vagy más készpénzmentes fizetési módot választaná, az osztrákoknál ez az arány mindössze 36%.
Az eurózónában az elektronikus fizetés melletti legfőbb érv az volt, hogy nem kell sok készpénzt hordani maguknál. Ezt a megkérdezettek 62 százaléka válaszolta, míg a gyorsaságot és egyszerűséget a megkérdezettek 40 és 37 százaléka említette. Az OTP Bank felmérése alapján Magyarországon tavaly ehhez nagyon hasonlóan vélekedtünk. A válaszadók 65 százaléka számára fontos, hogy kevesebb készpénzt kelljen tárcájukban tartaniuk, a gyorsaság 55 a kényelem pedig 69 százalékuk szerint az elektronikus fizetés mellett szóló érv.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Országonként változó, hogy melyik a legnépszerűbb és leginkább vágyott fizetési mód, azonban az Eurozóna országaira és hazánkban is igaz az, hogy az elektronikus fizetés egyre népszerűbbé válik a vásárlók körében, amit saját felméréseink is alátámasztanak. Ezt növekvő igényt pedig a kereskedőknek és a szolgáltatóknak is érdemes figyelembe venniük, amikor vállalkozásuk fizetési megoldásait tervezik
– árulta el ezzel kapcsolatban Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


