A legolcsóbb változat 2600 forintba kerül, míg a fokhagymás-tejfölös-sajtos kombinációért már közel 3830 forintot is elkérnek.

Itt az újabb ár-botrány a hazai boltokban: több nagy lánc is összejátszott, minden vásárló megérezte
A Gazdasági Versenyhivatal gyanúja szerint egy üdítőgyártó több viszonteladó partnerével együttműködve rögzítette egyes termékeinek minimális fogyasztói árait. A megállapodás résztvevői így valószínűleg elkerülték az árversenyt az érintett üzletláncok boltjaiban
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) alapos gyanúja szerint a lengyel Maspex-csoport magyarországi üdítőgyártó leányvállalata valószínűleg több viszonteladó partnerével, így nagy élelmiszerláncokkal – többek között az Aldival, a CBA-val, egyes COOP partnerekkel és a Tescoval – együttműködve rögzítette egyes termékeinek minimális fogyasztói árait. A megállapodás résztvevői így kiiktathatták az árversenyt, mesterségesen magas árszintet kialakítva. A nemzeti versenyhatóság az elmúlt napokban országszerte tartott összehangolt rajtaütéseket az üdítőgyártó és forgalmazó cég, illetve az üzletláncok telephelyein.
A lengyel Maspex-csoport magyarországi leányvállalatát, a Maspex Olympost – egy nagy hazai üdítőgyártót, többek között az Olympos, Kubu, Apenta, Topjoy és Nestea márkák magyarországi forgalmazóját – a HoReCa ágazat vizsgálatában beszerzett bizonyítékok alapján már február óta vizsgálta a versenyhatóság. A cég valószínűleg előírta partnereinek, hogy milyen minimum-áron árulhatják termékeit a hazai vendéglátóegységekben, illetve nagykereskedelmi forgalmazás során.
Az eljárás során lefoglalt dokumentumok alapján a GVH arra következtet, hogy az üdítőgyártó nem csupán a nagykereskedelmi és a vendéglátó szektorban (on-trade), hanem valószínűleg a kereskedelmi szektorban (off-trade), élelmiszer forgalmazó partnereivel együttműködve is rögzítette az általa forgalmazott különböző ital- és egyéb termékek fogyasztói árait. A megállapodás résztvevői így valószínűleg elkerülték az árversenyt az érintett üzletláncok boltjaiban az olyan, hazai fogyasztók körében népszerű márkák tekintetében, mint az Apenta, a Kubu vagy a Nestea.
Az újonnan a GVH látókörébe került piaci magatartás vizsgálata érdekében a nemzeti versenyhatóság 2023. május 23-án újabb versenyfelügyeleti eljárást indított a Maspex Olympos Üdítőital Gyártó Kft.-vel és számos élelmiszeripari forgalmazó partnerével szemben. Az eljárás összehangolt helyszíni kutatásokkal (rajtaütésekkel) indult az érintett vállalkozások telephelyein, amelyek során a GVH szakemberei az elmúlt napokban országszerte gyűjtöttek bizonyítékokat a feltételezhető versenykorlátozásról.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam hat hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb hat hónappal meghosszabbítható.
A Gazdasági Versenyhivatal 2022 ősze óta átfogó vizsgálatokkal dolgozik az infláció letörése érdekében: a hatóság a közelmúltban zárta le gyorsított ágazati vizsgálatait a tejtermékek, illetve a tartós élelmiszerek hazai piacain. A két vizsgálat megállapításai alapján a nemzeti versenyhatóság számos javaslatot fogalmazott meg, amelyek hozzájárulhatnak a hazai élelmiszerárak csökkenéséhez, rövid- és hosszabb távon egyaránt. A közzétett jelentésekben a GVH előre jelezte, hogy a fokozottabb verseny és a csökkenő árak érdekében kiemelt figyelmet fordít a kereskedelmi szektorra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


