A jelenlegi turbulens gazdasági körülmények az egész régiót óvatosságra intik, ami Magyarországra fokozottan jellemző.

Megtévesztette üzletfeleit a bankkártya-terminálok üzemeltetésével foglalkozó Fizetési Pont Kft. – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata. A GVH ezért az érintett kereskedők pénzbeli kompenzálására kötelezte a céget. A vállalkozás 8 ezer forintot ír jóvá minden ügyfelének, aki a jogsértő kampányok alatt szerződött vele.
A nemzeti versenyhatóság lezárta vizsgálatát, amelyet a bankkártya-terminálok telepítésével és üzemben tartásával foglalkozó Fizetési Pont Kft. üzleti kampányainak ügyében folytatott. Az eljárás feltárta, hogy a cég több szempontból is tisztességtelenül befolyásolta ügyfeleinek üzleti döntéseit. A vállalkozás ugyanis elhallgatta kampányaiban a kereskedők elől, hogy a bankkártyák elfogadásához nem elegendő számukra a terminálok telepítése, hanem hosszú távú (3-5 éves) számlavezetési és pénzforgalmi szerződés szükséges a vállalkozáscsoport egy másik cégével, a két szolgáltatás pedig kizárólag együtt vehető igénybe. A cég emellett megtévesztő módon népszerűsítette kedvezményesként, akciósként az ajánlatának egyes elemeit – így különösen a kártyaterminálok telepítéséhez és üzemeltetéséhez kapcsolódó díjakat, valamint a kereskedői jutalékot és annak mértékét.
A GVH Versenytanácsa a jogsértés kapcsán súlyosító tényezőként értékelte többek között, hogy az üzletfelek alacsonyabb tudatosságú, mikro- és kisvállalkozásokból álló csoportjára irányult és hosszú időre fejtette ki hatását (tartós elköteleződéssel járó pénzügyi szolgáltatást érintett). A versenyhatóság figyelembe vette ugyanakkor az is, hogy a cég részben önként korrigálta a megtévesztő gyakorlatot.
A hatóság a jogsértés kompenzálására elfogadta – és egyúttal kötelezettségként előírta – a Fizetési Pont Kft. által vállalt jóvátételi intézkedéseket. Ezek alapján 8 ezer forintos, szabadon felhasználható jóváírást kap minden olyan kereskedő, aki a négy jogsértő kampány ideje alatt (2020-2021-ben) szerződött a vállalkozással és még mindig a cég ügyfele. A jóvátétel összege ugyanis magasabb, mint a jogsértő kampányok költségei alapján kiszabható bírság (17 millió Ft) lenne; emellett közvetlenül az érintetteknek jelent jóvátételt. A GVH döntése így hatékonyabban szolgálja a közérdeket, mintha bírságot szabott volna ki a vállalkozásra.

Mégse ment ki a divatból a borravaló? Úgy jattolnak a magyarok a futároknak, mintha nem lenne holnap
A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.

Kivételes akciót robbant a Lidl a héten: ilyen leárazás nem sokszor van, indulhat a roham a boltokba
Beütött a kánikula, az Aldi után most a Lidl akcióz le hűsítő berendezések.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


