10-ből 8 magyar fogyaszt boltban kapható gyorsfagyasztott, panírozott húsokat, de nem mindegy hogy készítjük el őket.
Ez lesz a legnagyobb baj az árfigyelő rendszerrel: becsapva érezhetik magukat a magyar vásárlók?
A júliusban bevezetésre kerülő online árfigyelő rendszer az élelmiszerek napi árát közli majd, ezzel elviekben fokozza az árversenyt a boltok között, így árleszorító, inflációmérséklő hatást remélnek tőle. Csakhogy a G7 cikke szerint mivel adatközlési kötelezettség a Gazdasági Versenyhivatal felé csak egy bizonyos bevételhatár fölött keletkezik, a vásárlók azoknak a boltoknak az árait látják majd, amelyek között egyébként is éles a verseny. Vagyis a drágább kisboltok eleve benne sem lesznek az "átlagban", amit az árfigyelő rendszer mutat.
A héten megjelent részletszabályok szerint július 1-től az előző üzleti évet több mint 100 milliárd forint nettó árbevétellel záró kereskedőknek naponta kell feltölteniük hatvanféle élelmiszer árát. Bár részletes lista még nincs, a kormány közlései szerint a sertéscomb, fehér kenyér, a 1,5%-os ESL tej, trappista tömbsajt, lédig idared alma, virsli, margarin, vaj, és a spagetti tészta valószínűleg a figyelt termékek között lesz. A szabályozás kimondja azt is, hogy a közeli szavatossághatár miatti akciós árakat nem lehet napi árként feltölteni.
A 100 milliárdos árbevételhatár miatt az olyan nagyobb kiskereskedelmi üzletláncok, mint az Aldi, a Lidl, a Spar vagy a Penny, illetve az Auchan és a Tesco átlépi ezt a limitet. Viszont az olyan, jellemzően franschise rendszerben működő – főként magyar tulajdonban lévő – láncoknak, mint a CBA, a Coop vagy a Reál nem keletkezik adatszolgáltatási kötelezettségük, ahogy értelemszerűen a kisboltoknak sem - világít rá az ellentmondásra a lap. Tehát az ilyen boltok árait egyáltalán nem fogja látni a nagy állami ármonitorrendszer.
Így az árfigyelő rendszer a piacnak éppen abban a részében szándékozik kiélezni az árversenyt, ahol ez már egyébként is folyik. Az alapvető élelmiszerek esetében ráadásul nagyon gyorsan reagálnak a szereplők egymásra, ritkán vannak jelentős különbségek - gondoljunk csak az elmúlt időszakból a vaj- és sajtháborúra.
Hiába tehát az árfigyelés, az továbbra is rejtve maradhat, hogy van-e jelentős különbség a nagy nemzetközi és a magyar láncok, illetve a kisboltok árai között a lap szerint.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.